ANGLIA
Adam Ellis jest jednym z brytyjskich szczęśliwców, który będzie rywalizował w tegorocznych finałach Indywidualnych Mistrzostw Świata Juniorów. W pierwszej rundzie kwalifikacyjnej, rozegranej w czeskich Pardubicach, zdobył on 12 punktów i ten dorobek pozwolił mu na zajęcie 4. miejsca w zawodach.
Po uzyskanym awansie ten 20-letni zawodnik nie ukrywał radości z osiągniętego rezultatu. – Jestem bardzo szczęśliwy. Startowałem w eliminacjach już kilkukrotnie, jednak do tej pory nie udawało mi się awansować. Dlatego świetnie czuję się z tym, że w końcu jestem w finałach. Czekam już z niecierpliwością na te turnieje – mówił Adam Ellis, po wywalczeniu awansu z turnieju w Pardubicach.
Jak się okazało nie miał on okazji wcześniej startować na obiekcie Zlatej Přilby. Spory wpływ na osiągnięcie przez niego dobrego wyniku miał jednak trening, który został rozegrany 4 godziny przed planowanym startem zawodów. – To był mój pierwszy występ w Pardubicach. Na szczęście mieliśmy trening. W Anglii nie przywykłem do wcześniejszych prób na torze. Dobrze było pojeździć kilka kółek przed tymi zawodami i ustawić odpowiednie przełożenia. Sądzę, że to przyniosło zamierzony efekt, z teamem nie zmieniliśmy zbyt wiele przed zawodami. Cieszę się, że udało się zakończyć zawody w czołówce. Myślę, że pod koniec turnieju brakowało mi już nieco szybkości i musiałem się z tym zmagać. Na szczęście zdobyłem wystarczającą liczbę punktów - ocenił swój występ Brytyjczyk.
W zmaganiach można było zauważyć, że nasz rozmówca prawie zawsze bardzo dobrze wychodził ze startu. Na dystansie kilkukrotnie musiał on jednak uznać wyższość rywali. Na szczęście, dzięki ambitnej walce w kilku wyścigach, obronił ważne oczka, które pozwoliły mu awansować do grona najlepszych młodzieżowców globu. – Miałem dobre ustawienia na start, dlatego ten element wychodził mi poprawnie. W drugiej części zawodów zmagaliśmy się nieco z motocyklami. W biegu dodatkowym o trzecie miejsce zdecydowałem skorzystać z drugiego motocykla, aby sprawdzić jak się on spisze. Niestety nie jechał zbyt dobrze i nie byłem na nim wystarczająco szybki. Jestem jednak bardzo szczęśliwy, sądzę, że mogę jeszcze iść dalej do przodu i mam nadzieję, że wrócę silniejszy na finały – dodał zawodnik Poole Pirates.
Turnieje finałowe odbędą się w King's Lynn, Pardubicach i Gdańsku. Jak się okazuje, nasz rozmówca miał już okazję poznać nie tylko obiekt w Anglii, na którym startuje częściej oraz świeżo poznany tor w Czechach. – Startowałem już w Gdańsku, w pierwszym roku startów, w półfinale Drużynowych Mistrzostw Świata Juniorów. Mój występ tam nie był najlepszy (2 punkty w 4 startach – przyp. red.), ponieważ był to sezon, którym debiutowałem. Nie pamiętam dokładnie, ale jeździłem wówczas dopiero od dwóch albo trzech miesięcy. Było zatem ciężko. Czekam już jednak, aby tam wrócić, lubię większe tory, a w Anglii mamy prawie same mniejsze. Mam nadzieję, że uda mi się osiągać dobre wyniki. W King’s Lynn jest kolejny tor, który lubię. Nie jest wprawdzie taki długi, jak ten w Pardubicach, jednak dłuższy w porównaniu do większości torów angielskich. Jest on szybki, miejmy nadzieję, że uda nam się dopasować i osiągnę tam dobry wynik – powiedział z nadzieją.
Ellis jest debiutantem w gronie stałych uczestników finałów Indywidualnych Mistrzostw Świata Juniorów. Z pewnością po uzyskaniu awansu chciałby on osiągnąć coś więcej, wszystko jednak pokaże czas. Sam zawodnik nie chce na razie mówić o konkretnych planach. – Nie jestem jeszcze pewny, co chciałbym osiągnąć w finałach. Pierwszym głównym celem było zakwalifikowanie się do nich. To udało się osiągnąć, teraz mogę popracować z tunerem i mam nadzieję, że uda mi się dostać kilka nowych rzeczy. W tym tygodniu sporo telefonował i bardzo mi pomagał. Czekam na finały i zobaczymy – być może jakiś cel pojawi się w ich trakcie.
Na koniec zapytaliśmy młodego Brytyjczyka o chęć startów na polskich torach. Oczywiście myśli takie chodzą mu po głowie, jednak do tej pory żaden w klubów nie kontaktował się z nim w tej sprawie. Ma on jednak nadzieję, że ulegnie to zmianie w przyszłości. – Zdecydowanie, myślałem o startach w jakimś polskim klubie. Niestety nie prowadziłem wcześniej żadnych rozmów. Nie udawało mi się awansować do finałów Mistrzostw Świata Juniorów, a myślę, że bez tego to ciężka sprawa. Mam nadzieję, że ten awans będzie takim krokiem do przodu, który przyniesie za sobą kolejne – podkreślił na koniec rozmowy z portalem eSpeedway.pl, Adam Ellis.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Betard Sparta Wrocław |
|
||
2. | Platinum Motor Lublin | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | Tauron Włókniarz Częstochowa | |||
5 | KS Apator Toruń | |||
6. | Fogo Unia Leszno | |||
7. | ZOOleszcz GKM Grudziądz | |||
8. | Enea Falubaz Zielona Góra | |||
2. Speedway Ekstraliga |
||||
1. | Cellfast Wilki Krosno | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Arged Malesa Ostrów | |||
4. | ROW Rybnik | |||
5. | Texom Stal Rzeszów | |||
6. | Zdunek Wybrzeże Gdańsk | |||
7. | H.Skrzydlewska Orzeł Łodź | |||
8. | InvestHousePlus PSŻ Poznan |
|
||
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Trans MF Landshut Devils | |||
2. | Ultrapur Start Gniezno | |||
3. | OK Bedmet Kolejarz Opole | |||
4. | Grupa Azoty Unia Tarnów | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Enea Polonia Piła | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Enea Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
SGB Premiership
1. | Oxfrod Spires | 2 | 4 | +8 |
2. | Ipswich Witches | 1 | 2 | +12 |
3. | Leicester Lions | 1 | 2 | +5 |
4. | Sheffield Tigers | 1 | 2 | -4 |
5. | Birmingham Brummies | 1 | 1 | -4 |
6. | King's Lynn Stars | 1 | 0 | -5 |
7. | Belle Vue Aces | 1 | 0 | -12 |
1. | Bartosz Zmarzlik | 158 |
2. | Fredrik Lindgren | 150 |
3. | Martin Vaculik | 125 |
4. | Jack Holder | 123 |
5. | Leon Madsen | 111 |
6. | Robert Lambert | 108 |
7. | Daniel Bewley | 104 |
8. | Jason Doyle | 96 |
9. | Max Fricke | 83 |
10. | Patryk Dudek | 76 |
11. | Tai Woffinden | 64 |
12. | Mikkel Michelsen | 56 |
13. | Kim Nilsson | 44 |
14. | Maciej Janowski | 43 |
15. | Anders Thomsen | 36 |
1. | Mikkel Michelsen | 52 |
2. | Leon Madsen | 44 |
3. | Janusz Kołodziej | 42 |
4. | Patryk Dudek | 33 |
5. | Andrzej Lebiediew | 33 |
6. | Dominik Kubera | 30 |
7. | Kai Huckenbeck | 30 |
8. | Kacper Woryna | 27 |
9. | Antonio Lindbeack | 25 |
10. | Dimitri Berge | 24 |
11. | Adam Ellis | 22 |
12. | Andreas Lyager | 20 |
13. | Szymon Woźnia6 | 18 |
14. | Grzegorz Zengot | 16 |
15. | Vaclav Milik | 16 |
16. | Jan Kvech | 13 |
17. | Niels Kristian Iversen | 9 |
18. | Maksym Drabik | 9 |
19. | Timo Lahti | 5 |
20. | Norick Blodorn | 3 |
1. |
Bartosz Zmarzlik | 50 |
2. |
Maciej Janowski | 35+3 |
3. | Patryk Dudek | 35+2 |
4. | Jarosław Hampel | 30 |
5. | Janusz Kołodziej | 28 |
6. | Oskar Fajfer | 25 |
7. | Szymon Woźniak | 25 |
8. | Kacper Woryna | 23 |
9. | Krzysztof Buczkowski | 19 |
10. | Przemysław Pawlicki | 17 |
11. | Dominik Kubera | 15 |
12. | Wiktor Lampart | 14 |
13. | Piotr Pawlicki | 14 |
14. | Wiktor Przyjemski | 14 |
15. | Wiktor Jasińsk | 11 |
16. | Mateusz Cierniak | 10 |
17. | Jakub Miśkowiak | 6 |
18. | Marcin Nowak | 6 |
19. | Adrian Gała | 1 |
20. | Mateusz Świdńicki | 1 |
21. | Bartłomiej Kowalski | 1 |
22. | Hubert Łęgowik | 0 |
http://atlantistsl.com/ |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów