Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 139
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Artiom Łaguta: Czekam już na nasz wyjazd do Tarnowa
 2015-03-31 18:07:08  Stanisław Wrona    inf.własna

Artiom Łaguta w przerwie zimowej opuścił tarnowską Unię i przeniósł się do GKM-u Grudziądz. W sobotę wziął udział w pierwszej rundzie Speedway Best Pairs Cup w Toruniu. O tych zawodach oraz m.in. o kulisach przeprowadzki do nowego klubu zawodnik opowiedział w rozmowie z naszym portalem.

Twój sobotni występ podczas Speedway Best Pairs Cup w Toruniu był trochę w kratkę, ale jak na pierwsze zawody o stawkę, to zaprezentowałeś się całkiem przyzwoicie.
- Na pewno te zawody były ciężkie, a co mogę powiedzieć o swojej postawie? Ten silnik, na który najbardziej stawiałem nie sprawował się dobrze, a na ostatni bieg wziąłem już inny silnik, nie ten, na którym zawsze startuję i na nim jechało mi się lepiej niż na tym, który był w zeszłym roku cały czas dobry. Teraz wyślę go do Łotwy, aby odpowiedni go poprawili. W tych zawodach każdy był mocny, to była pierwsza runda, pozostały jeszcze dwie. Mi wydaje się, że na początku sezonu niewiele jeszcze można powiedzieć. Być może Duńczycy – Iversen i Pedersen byli trochę lepiej przygotowani, albo po prostu byli lepiej spasowani. A jeśli chodzi o nas, to Grisza tu startuje w tym sezonie i jeździł tu już często, a Emil w zeszłym roku, więc mogło być lepiej. Dobrze, że ja tu nie startowałem więcej, jedynie tyle, co w czasie meczów wyjazdowych. Wynik jest taki, a nie inny.

Pozostały jeszcze dwie rundy Speedway Best Pairs Cup. Czy Wasz skład jest już ustalony i będziecie jechać w tym samym zestawieniu?
- Myślę, że tak, będziemy startować w tym samym składzie. Myślę, że w drugiej rundzie będzie już inaczej i pojedziemy jeszcze lepiej.

Tutaj w Toruniu zajęliście czwarte miejsce, czyli podstawowe zadanie na kolejną rundę w Güstrow, to wskoczyć na podium? Druga runda odbędzie się już za dwa tygodnie, czy miałeś okazję startować na tym niemieckim torze? Jest on krótki i dosyć specyficzny, a start jest przy wyjściu z drugiego wirażu.
–-Wiem, widziałem go w zeszłym roku, gdy rozgrywano tam Indywidualne Mistrzostwa Europy. Zobaczymy jak będzie, teraz przed nami pierwsze mecze ligowe, trzeba będzie się dopasować. Według mnie ta runda była rozegrana zbyt wcześnie. Gdyby było to przesunięte czasowo trochę później, to każdy byłby lepiej przygotowany i rozjeżdżony. Do tej pory mieliśmy mało jazdy, aby startować w tak poważnych zawodach.

Była to pierwsza poważna impreza. Tak mocna obsada i od razu zostaliście wrzuceni na głęboką wodę.
- Tak, to były właśnie pierwsze zawody, a nie do końca każdy był przygotowany, silniki nie były odpowiednio dopasowane, starty były nieodpowiednie. Choć jednak w przypadku Grega Hancocka w niczym to nie przeszkadza, on nie musi się wcześniej dopasowywać, on zawsze startuje dobrze.


Artiom Łaguta w Toruniu podczas Speedway Best Pairs wywalczył dla swojej ekipy siedem punktów

W przerwie zimowej byłeś bardzo blisko Tarnowa, Twój menadżer również to potwierdzał, jednak nagle coś się zmieniło. Co się stało, że ostatecznie wybrałeś ofertę klubu z Grudziądza?
- Co się stało? Ja nie chciałem w ogóle jeździć za takie śmieszne pieniądze, jakie oni mi tam proponowali. Proponowano mi taką stawkę, jaką na przykład w Toruniu dostają juniorzy, a ja za takie pieniądze nie chciałem podpisywać kontraktu. Później trochę to podnieśli, do około dwóch i pół tysięcy za punkt, ale to i tak niewiele. Dlatego ja cały czas czekałem, jeszcze Rzeszów był zainteresowany moją osobą, aż nagle zadzwonili z Grudziądza i zaproponowali mi dobry kontrakt. I tak nie było już wtedy w Tarnowie Marka Cieślaka, dlatego nie do końca wiedziałem, czy tam startować, czy też nie. Trochę szkoda, że nie podpisałem tam kontraktu, ale co zrobić. Chciałem tam jeździć, już miałem nawet umowę podpisaną u siebie w domu, ale jej nie wysłałem. Zadzwonili z Grudziądza, gdzie zaproponowali mi lepszy kontrakt, dodatkowo mam tam blisko z Bydgoszczy. Jakby w Tarnowie dołożyli trochę więcej, to pewnie nie byłoby problemu, żeby tam podpisać.

Chyba w Tarnowie mogą żałować, że nie podpisali z Tobą umowy już w trakcie ubiegłego sezonu, ponieważ o swoich chęciach pozostania w Tarnowie wspominałeś już wtedy.
- Ja chciałem już podpisać kontrakt w trakcie sezonu. Jednak nie chciano ze mną rozmawiać o takich pieniądzach i mówiono, że nie wiadomo co będzie dalej. Teraz na przykład za cały kontrakt mam już pieniądze wypłacone, nie ma z tym w ogóle problemu. Mam dodatkowo blisko. Wiem, że tor w Tarnowie pasował mi bardzo dobrze, ale jak nie ma pieniędzy, to jak można jeździć? Też nie wiadomo do końca jak sytuacja będzie wyglądała w klubie w tym sezonie. Gdyby w Grupie Azoty chcieli, abym tam pozostał, to oni podpisaliby ze mną umowę i pewnie nadal bym tam jeździł. Zobaczymy, może w następnym roku pojawi się ponownie ten temat.

Mówiłeś, że klub z Grudziądza jest wypłacalny, czyli pieniądze, które miałeś zapisane w kontrakcie zostały Ci już wypłacone?
- Dokładnie, wypłacono mi już wszystko. Teraz muszę już tylko jeździć i zarabiać pieniądze za wyniki w meczach.

Jakie jest Twoje zaznajomienie z grudziądzkim torem? Wcześniej nie miałeś zbyt częstych okazji do startów na nim, a teraz będziesz go musiał potraktować jako swój domowy tor.

- Mieliśmy już kilka jazd, jeden sparing odjechaliśmy. Jest on w miarę dobry, choć trochę za wąski dla mnie, ale myślę, że damy radę. Zobaczymy jak będzie po pierwszej ligowej kolejce.


"Tiomka" (kask czerwony) nie kryje zadowolenia z przejścia do GKM-u Grudziądz

Właśnie w Wielkanoc macie zmierzyć się nie z kim innym, jak właśnie z drużyną z Tarnowa. Będziesz startował naprzeciwko swoich niedawnych kolegów.
– Teraz z nimi trzeba będzie wygrywać 5:1 (śmiech). Taki jest żużel – Greg odszedł do Rzeszowa, „Buczek” do Grudziądza, wszyscy się rozeszli. Trochę szkoda, że nie podpisaliśmy w Tarnowie, w zeszłym roku tam była fajna drużyna, której chyba już nigdy nie będzie. Może Marek Cieślak kiedyś ponownie zbuduje taką drużynę, wszyscy powrócimy i będziemy tak samo walczyć o złoto, kto wie.

W Twojej nowej drużynie będzie jeździł Tomasz Gollob. Jaki on jest? Mianowicie, czy pomaga Wam i służy swoją radą?
- On pomaga, ale nie do końca wiadomo w którą stronę, w dobrą, czy nie (śmiech). To fajny facet, można z nim pogadać, on coś powie, choć nie do końca wiadomo, czy to co mówi jest na 100%, czy też może nie. Na przykład próbowałem z nim porozmawiać o dopasowaniu silników i tym, co w nich nie pasuje. Jednak niewiele z nim jeździłem, tylko na treningach, zobaczymy jak będą to już spotkania ligowe.

W sparingu z drużyną z Torunia toczyłeś piękną walkę na torze ze swoim bratem Grigorijem, startującym w tym roku w ekipie z Grodu Kopernika.
- Fajnie się jeździło. Dobrze, że Grisza mnie nie blokował, zostawiał mi miejsce, aby pojechać jakby w parze. Popróbowaliśmy silniki, na których mamy startować, pojeździliśmy razem i było fajnie.

Jak oceniasz powrót do przelotowych tłumików? Czy jesteś z nich zadowolony?
- Najpierw próbowałem używać tych Poldemu, jednak mi nie pasowały. Spod taśmy spróbowałem właśnie Poldemu i jeździłem z tyłu. Jak postawiłem na Kinga już było wszystko dobrze.

Oprócz Polski i szwedzkiej Indianerny Kumla gdzie będziesz jeszcze startował i gdzie podpisałeś kontrakt? Czy będziesz występował w lidze rosyjskiej?
- Będę jeździł jeszcze w Danii, w klubie z Esbjerg. Jeśli chodzi o Rosję, to nie ma żadnych pieniędzy dla mnie w Rosji, dlatego nie będę jeździł w tamtej lidze.


Jesteś zakontraktowany w Esbjerg, dlatego będziesz mógł odpowiednio przygotować się do trzeciej rudny Speedway Best Pairs Cup, w maju bowiem właśnie tam odbędzie się finałowa batalia tych zmagań.
- Ja znam dobrze tor w Esbjerg. Wiem jakich przełożeń tam stosować i jak się tam dopasować, więc nie powinno być problemu.


Pościg Artioma (czerwony) za swoim bratem Grigorijem (żółty)

Czy coś zmieniło się względem Federacji Rosyjskiej? Tutaj reprezentujecie Rosję, czy w Drużynowym Pucharze Świata wystąpi ta reprezentacja, która jeszcze kilka lat temu walczyła o medale tych rozgrywek?
- Mogę powiedzieć tyle, że Rosja za dużo od nas wymaga i chce, byśmy wszędzie jeździli za darmo. A tak nie będzie jeździł przecież ani jeden zawodnik.

Federacja w pewien sposób Was przyblokowała, grożąc odebraniem licencji na międzynarodowe występy, jeśli nie zdecydujecie się na starty we wskazanych przez nią?
- Powiedziano mi, że nie dostanę licencji, jeśli nie podpiszę umowy na kilka imprez, na których będę jeździł za darmo. Musiałem ją podpisać i na przykład jeśli nie pojechałbym w Mistrzostwach Rosji seniorów, to mogą odebrać mi licencję. Jeśli chodzi o występy w Pucharze Świata, to nie było tego warunku. Ja mam licencję do 16 czerwca, więc nie mam jej na cały sezon. Jeśli nie wystartuję w półfinale Mistrzostw Rosji, to nie będę mógł dalej startować. Myślę, że w przypadku zawodników, którzy startują w lidze rosyjskiej, nie były podpisywane takie umowy.

W Wielkanoc w Grudziądzu dojdzie do walki byłych zawodników tarnowskich Jaskółek z Unią Tarnów, w tamtejszych barwach startował bowiem Tomasz Gollob, Krzysztof Buczkowski oraz Ty. Nastawiasz się na to jakoś specjalnie, czy podchodzisz do tego spotkania, jak do każdych zawodów? Może chciałbyś na koniec zaprosić kibiców swojej byłej drużyny na to spotkanie?
- Nie traktuję tego specjalnie. Z każdym trzeba będzie walczyć, w Szwecji, w Danii, a także w Polsce. Czekam już na nasz wyjazd do Tarnowa, bo przecież jest tam fajny tor i chociaż raz w tym roku będę chciał tam się tam zaprezentować. Ten mecz to dopiero pierwsza runda i do niego spokojnie się przygotowujemy. Zapraszam również wszystkich kibiców z Tarnowa, żeby przyjechali i zobaczyli fajny mecz pierwszej kolejki.

Dziękuję za rozmowę.
- Również dziękuję i pozdrawiam.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Betard Sparta Wrocław

 



2. Orlen Oil Motor Lublin


3. ebut.pl Stal Gorzów


4. Tauron Włókniarz Częstochowa


5 KS Apator Toruń


6. Fogo Unia Leszno


7. ZOOleszcz GKM Grudziądz


8. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3. Arged Malesa Ostrów


4. INNPRO ROW Rybnik


5. Texom Stal Rzeszów


6. Energa Wybrzeże Gdańsk


7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź


8. #OrzechowaOsada PSŻ Poznań

 


Krajowa Liga Żużlowa
1   Polonia Piła 1 2 +18
2.  Ultrapur Start Gniezno  1 2 +8
3. Trans MF Landshut Devils 1 2 +6
4.  Optibet Lokomotiv Daugavpils 1 0 -6
5. Unia Tarnów 1 0 -8
6. OK Bedmet Kolejarz Opole  1 0 -18





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu