Wywiady
Danny King był w roku 2016 jednym z liderów Coventry Bees. W Indywidualnych Mistrzostwach Elite League zajął szóste miejsce, a w minionym sezonie na swoim koncie zapisał dwa cenne sukcesy - został czempionem kraju oraz z reprezentacją wywalczył srebrne krążki Drużynowego Pucharu Świata.
Porozmawiajmy chwilę o Indywidualnych Mistrzostwach Elite League. Turniej odbył się na Twoim domowym torze w Coventry, nie udało Ci się jednak awansować do finału. Co zaważyło na zajęciu przez Ciebie szóstego miejsca?
– Tego wieczoru tor był całkiem inny, niż zazwyczaj. Było na nim sporo kolein, nie wiem czemu. Być może przez ostatnie wyścigi samochodów w tym miejscu. Nawierzchnia nie była przez to zbyt dobra. Kilkukrotnie kosztowało mnie to punkty, gdy jechałem na lepszy pozycjach i popełniłem błędy. W półfinale wybierałem jako trzeci, nie wyszedłem dobrze ze startu. To nie był po prostu mój wieczór.
Trzeba przyznać, że owal w tym turnieju nie nadawał się zbytnio do wyprzedzania. Poza kilkoma błędami zawodników, walki na dystansie było naprawdę niewiele. Co według Ciebie było tego główną przyczyną ?
– Nie był to dobry tor do ścigania. Jak wspomniałem, tydzień wcześniej na stadionie odbywały się wyścigi samochodów. Zostawiły złą nawierzchnię. Wielu zawodników notowało upadki, miało problemy z płynną jazdą. To niezbyt dobrze, było jednak równo dla wszystkich. Musieliśmy zatem jechać najlepiej, jak się dało.
Drużynowo z pewnością liczyliście na lepszy sezon. Ostatecznie rozgrywki zakończyliście dosyć nisko, bo na szóstej pozycji, wyprzedzając tylko ekipy z King's Lynn i Leicester.
– Sezon nie był dobry dla naszego zespołu. Mieliśmy sporo kontuzji na początku sezonu, co oczywiście nie pomogło. Przegraliśmy w pierwszej części rozgrywek chyba 4 domowe spotkania. To nie powinno się zdarzyć, trzeba wygrywać każde spotkanie u siebie. Było ciężko, jednak dla mnie osobiście był to dobry rok.
Czy widzisz się nadal w ekipie z Coventry w sezonie 2017? Chyba spodobało Ci się już trochę w tym miejscu?
– Kto wie, jak potoczą się sprawy? Chciałbym startować dalej w barwach „Pszczół”, musimy jednak poczekać na ustalenie średnich meczowych i zobaczyć, jakie będą zasady w kolejnym roku.
Jeśli chodzi o Twoje występy indywidualne w sezonie 2016, to chyba jednak nie masz prawa narzekać. Zostałeś mistrzem swojego kraju, zgarnąłeś z drużyna srebro podczas Pucharu Świata i nie należy zapominać o dobrym starcie z "dziką kartą", podczas Grand Prix w Cardiff, gdzie otarłeś sie o półfinał.
– Ten sezon był naprawdę doby dla mnie, jeśli chodzi o indywidualne występy. Prawdopodobnie najlepszy do tej pory. Jazda sprawiała mi radość, szkoda jedynie, że sezon dobiegł już końca.
Czy rozważałeś możliwość startów w kolejnym sezonie na polskich torach?
– Myślałem o startach w Polsce. W tym roku miałem kontrakt w Pile, ale nie dane mi było pojechać w żadnym spotkaniu. W przyszłym roku być może spróbuję swoich sił w nowym klubie w Polsce i zobaczę, co się wydarzy. Musiałbym jednak startować regularnie, każdego tygodnia.
Czyli pomimo kontraktu w klubie z Piły w zakończonym sezonie nie miałeś szansy pokazać się polskiej publiczności w rozgrywkach pierwszej ligi?
– Nigdy nie znalazłem się w zestawieniu meczowym, nie wiem do końca dlaczego. Byłem na treningach, w spotkaniach już nie byłem brany pod uwagę.
Na ile treningów w takim razie zaprosili Cię pilscy działacze?
– Wziąłem udział w trzech treningach. Mówili, że może pojadę, jednak nigdy nie zadzwonili w tej sprawie.
Czyli najprawdopodobniej Piła nie będzie Twoim pierwszym wyborem, jeśli ponownie będziesz chciał podpisać umowę w którymś z polskich klubów?
– Jeśli chodzi o Piłę, to ciężki temat (uśmiech). Mieli wielu zawodników. Na początku sezonu jeździłem w kilku spotkaniach w Anglii i nie mogłem jechać w meczach w Polsce. Może to głównie zaważyło na braku powołań w późniejszym czasie.
Na koniec zapytam jeszcze o Szwecję. Czy widziałbyś siebie na torach Elitserien? W końcu startowałeś już w tych rozgrywkach.
– Chciałbym wrócić w przyszłym roku do Szwecji. Dobrze mi się tam startowało w przeszłości, jazda w tym kraju sprawiała mi frajdę. Byłoby zatem miło wrócić i się tam ścigać.
Możesz uchylić rąbka tajemnicy i zdradzić, który z klubów byłby tym, w którymś byś się chętnie znalazł?
– (uśmiech) Lubię Dackarnę Målilla. To dobry klub. Startowałem tam w ciągu dwóch sezonów.
Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia w sezonie 2017.
– Również dziękuję i pozdrawiam.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
2 |
4 |
+34 |
2. | KS Apator Toruń | 2 | 2 | +16 |
3. | ebut.pl Stal Gorzów | 2 | 2 | -8 |
4. | Betard Sparta Wrocław | 2 | 2 | +6 |
5 | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | 2 | 2 | 0 |
6. | Fogo Unia Leszno | 2 | 2 | -24 |
7. | Tauron Włókniarz Częstochowa | 1 | 0 | -4 |
8. | ZOOleszcz GKM Grudziądz | 2 | 0 | -24 |
2. Speedway Ekstraliga |
||||
1. | Cellfast Wilki Krosno | 2 | 4 | +10 |
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | 2 | 2 | +7 |
3. | Texom Stal Rzeszów | 1 | 2 | +18 |
4. | INNPRO ROW Rybnik | 1 | 2 | +6 |
5. | Arged Malesa Ostrów | 2 | 2 | +12 |
6. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | 1 | 0 | -6 |
7. | H.Skrzydlewska Orzeł Łodź | 1 | 0 | -16 |
8. | Energa Wybrzeże Gdańsk | 1 |
0 |
-29 |
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Polonia Piła | 1 | 2 | +18 |
2. | Trans MF Landshut Devils | 1 | 2 | +6 |
3. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | 1 | 2 | +6 |
4. | Ultrapur Start Gniezno | 1 | 2 | -4 |
5. | Unia Tarnów | 1 | 0 | -8 |
6. | OK Bedmet Kolejarz Opole | 1 | 0 | -18 |
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
SGB Premiership
1. | Oxfrod Spires | 3 | 7 | +8 |
2. | Ipswich Witches | 1 | 2 | +12 |
3. | Leicester Lions | 1 | 2 | +5 |
4. | Sheffield Tigers | 1 | 2 | -4 |
5. | Birmingham Brummies | 1 | 1 | -4 |
6. | King's Lynn Stars | 1 | 0 | -5 |
7. | Belle Vue Aces | 1 | 0 | -12 |
1. | Bartosz Zmarzlik | 158 |
2. | Fredrik Lindgren | 150 |
3. | Martin Vaculik | 125 |
4. | Jack Holder | 123 |
5. | Leon Madsen | 111 |
6. | Robert Lambert | 108 |
7. | Daniel Bewley | 104 |
8. | Jason Doyle | 96 |
9. | Max Fricke | 83 |
10. | Patryk Dudek | 76 |
11. | Tai Woffinden | 64 |
12. | Mikkel Michelsen | 56 |
13. | Kim Nilsson | 44 |
14. | Maciej Janowski | 43 |
15. | Anders Thomsen | 36 |
1. | Mikkel Michelsen | 52 |
2. | Leon Madsen | 44 |
3. | Janusz Kołodziej | 42 |
4. | Patryk Dudek | 33 |
5. | Andrzej Lebiediew | 33 |
6. | Dominik Kubera | 30 |
7. | Kai Huckenbeck | 30 |
8. | Kacper Woryna | 27 |
9. | Antonio Lindbeack | 25 |
10. | Dimitri Berge | 24 |
11. | Adam Ellis | 22 |
12. | Andreas Lyager | 20 |
13. | Szymon Woźnia6 | 18 |
14. | Grzegorz Zengot | 16 |
15. | Vaclav Milik | 16 |
16. | Jan Kvech | 13 |
17. | Niels Kristian Iversen | 9 |
18. | Maksym Drabik | 9 |
19. | Timo Lahti | 5 |
20. | Norick Blodorn | 3 |
1. |
Bartosz Zmarzlik | 50 |
2. |
Maciej Janowski | 35+3 |
3. | Patryk Dudek | 35+2 |
4. | Jarosław Hampel | 30 |
5. | Janusz Kołodziej | 28 |
6. | Oskar Fajfer | 25 |
7. | Szymon Woźniak | 25 |
8. | Kacper Woryna | 23 |
9. | Krzysztof Buczkowski | 19 |
10. | Przemysław Pawlicki | 17 |
11. | Dominik Kubera | 15 |
12. | Wiktor Lampart | 14 |
13. | Piotr Pawlicki | 14 |
14. | Wiktor Przyjemski | 14 |
15. | Wiktor Jasińsk | 11 |
16. | Mateusz Cierniak | 10 |
17. | Jakub Miśkowiak | 6 |
18. | Marcin Nowak | 6 |
19. | Adrian Gała | 1 |
20. | Mateusz Świdńicki | 1 |
21. | Bartłomiej Kowalski | 1 |
22. | Hubert Łęgowik | 0 |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów