eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 80
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Artykuły

  Działają według planu. Powoli, ale sukcesywnie
 2017-01-06 11:25:37  Konrad Cinkowski    inf.własna

Za MS Śląskiem Świętochłowice pierwszy pełny sezon po udanej w 2015 roku reaktywacji. Klub, mimo iż nie rywalizował w rozgrywkach żużlowych sięgnął po pierwsze sukcesy. Szkoleniowo – dwie uzyskane licencje żużlowe przez wychowanków Krzysztofa Basa oraz organizacyjnie – zorganizowali pięć imprez – trzy towarzyskie i dwie rangi krajowej.

Na walnym zebraniu klubu 25 stycznia 2016 roku postanowiono, iż głównym celem będzie szkolenie młodzieży, na którą przeznaczono dosyć sporą dotację. Adepci odpłacili się dwiema licencjami żużlowymi – Mateusza Packa oraz Kamila Tomaszowskiego. - To nasz jeden wielki, wspólny sukces. Mówi się, że to głównie sukces trenera, ale ja się z tym nie zgadzam. Wiele osób pracowało na to, by Mateusz z Kamilem uzyskali licencje. Mieliśmy wsparcie sponsorów, Urzędu Miasta Świętochłowice i to są właśnie efekty tej współpracy - mówi Krzysztof Bas na temat szkoleniowych sukcesów.

MS Śląsk wraca po kilku latach przerwy i czyni spore postępy. Głównym celem klubu jest powrót do rozgrywek ligowych w 2019 roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, może to się udać. Rok 2017 ma stanąć pod znakiem modernizacji obiektu im. Pawła Waloszka. Jak zapewniał minionych wakacji Prezydent miasta – Dawid Kostempski, zostawiony zostanie kształt stadionu, taki, jaki jest obecnie. - Był on budowany w czynie społecznym, więc warto zostawić jego strukturę pod budowę. Czeka nas kilka etapów. W pierwszym etapie zostanie stworzonych siedem tysięcy miejsc. Dzięki środkom unijnym przebudujemy także budynek klubowy. Zostanie on poddany termomodernizacji, stolarce, elewacji. Będzie przebudowana loża z 280 miejsc na 500. Cały stadion będzie oświetlony, przystosowany do zawodów ligowych. Cała niezbędna infrastruktura zostanie zmodernizowana. Ponadto poszerzony zostanie także sam tor. – przyznał Prezydent. Do końca 2016 roku mieliśmy poznać projekt, a na przełomie 2016 i 2017 roku wyłoniona miała zostać firma, która zajmie się całym procesem budowlanym, by te mogły się zacząć w pierwszym kwartale tego roku, a zakończyć najpóźniej jesienią 2018 roku.

Modernizacja ma spowodować, że na trybunach będzie mogło zasiąść więcej niż 999 kibiców, a MS Śląsk będzie mógł organizować większe imprezy krajowe czy także międzynarodowe. Pomóc w pewnym stopniu ma w tym m.in. „romans” z firmą One Sport zarządzającą, na co dzień takimi rozgrywkami jak: Speedway European Championship, Indywidualnymi Mistrzostwami Świata Juniorów czy FIM Speedway Youth World Cup 250 cc, czyli po prostu Pucharem Świata w klasie między mini żużlem, a klasą 500cc. W minionym sezonie toruńska firma gościła w Świętochłowicach, organizując tam 8 września piknik w ramach #letsmakespeedway. Na torze prezentowali się m.in. Kacper Woryna i Patrik Mikel. Nie zabrakło pokazu jazdy miejscowych wychowanków, speedrowerzystów. W pojedynkowe szranki z Polakiem i Czechem stanął eks-żużlowiec Śląska Jacek Folkert. Piknik był okazją do zakulisowych rozmów zarządu MS Śląsk na temat bliskiej przyszłości. – Podczas imprezy doszło do trójstronnego kontaktu, w wyniku, którego – przy sprzyjających scenariuszach w perspektywie około dwóch-trzech lat może dojść do zorganizowania w Świętochłowicach wydarzenia żużlowego o większym kalibrze. Szefowie firmy One Sport, Jan Konikiewicz i Karol Lejman z zainteresowaniem wysłuchali wiceprezydenta Świętochłowic, Stanisława Kormana, który przybliżył im szczegóły planowanej przebudowy stadionu. Promotorzy SEC nie wykluczyli możliwości organizacji tutaj jednej ze swoich imprez z bogatego portfolio One Sport, co byłoby wspaniałym otwarciem zmodernizowanego obiektu im. Pawła Waloszka – komentował Widera.


W Świętochłowicach da się wyczuć głód żużlowych emocji

Na Śląsku nie ukrywają, że jeśli wrócą do rozgrywek ligowych, skład ma się opierać na wychowankach. Klub już teraz liczy dwójkę zawodników, a w kolejnych latach mają dojść kolejni. Do 2019 czy też 2020 roku może się już uzbierać niemalże cała kadra, która skutecznie walczyłaby na drugoligowych torach, co cieszy trenera Krzysztofa Basa, który nie ma zamiaru nikogo skreślać. - Cały czas się uczymy. Trzeba było odświeżyć kilka pomysłów, ale mnie osobiście cieszy fakt, że działamy według dawniejszego planu. Robimy to powoli, ale sukcesywnie. Z młodzieżą na żużlu nie jest najlepiej, trzeba ich szkolić! Nie zmieniam zdania i jestem za tym, by dać szansę nawet chłopakowi w wieku 20 czy 21 lat. Dla mnie to też jest piękny materiał na lata. Nie wszyscy z moimi poglądami się zgadzają, ale chcemy oprzeć skład na wychowankach. To jest mój projekt! - dodaje szkoleniowiec. Co ciekawe i warte zauważenia, MS Śląsk posiada dwa kontrakty warszawskie na sezon 2017. Z klubem związał się Duńczyk Rene Bach oraz Rosjanin z polskim obywatelstwem – Roman Poważnyj.

W ubiegłym roku na stadionie im. Pawła Waloszka udało się zorganizować pięć imprez. Rozegrano trzy imprezy pod egidą Polskiego Związku Motorowego: eliminacje Młodzieżowych Indywidualnych Mistrzostw Polski oraz Mistrzostw Polski Par Klubowych do lat 21. Ponadto rozegrano tutaj także półfinał Brązowego Kasku. Dla świętochłowiczan było to jednak mało, więc pod koniec sezonu odbyły się tu jeszcze Otwarte Mistrzostwa Śląska Młodzieżowców i pojedynek drużyn sponsorów: Eko-Dir z KiM Group. Rywalizowali także amatorzy. Z powodu warunków atmosferycznych nie udało się rozegrać finału Nice Cup, który został przeniesiony na wiosnę i z zapewnień, jakie posiadamy od organizatora, miejsce finału ma się nie zmienić. - Najbardziej cieszymy się z tego, że funkcjonuje u nas szkółka. Te turnieje były świetnym dodatkiem do tego, co się dzieje, bo pokazaliśmy, że organizacyjnie jesteśmy na coraz lepszym poziomie. Błędy zdarzają się nawet najlepszym, ale my cały czas jeszcze się uczymy. Duży ukłon w stronę Polskiego Związku Motorowego za to, że docenia nasz udział i mam nadzieję, że w tym roku też dostaniemy jakieś imprezy rangi mistrzostw Polski – mówi Michał Widera, Prezes klubu.

Za wychowankami Śląska pierwsze starty w zawodach żużlowych, w tym także przed własną publicznością. Zawodnicy oczywiście odstają póki, co poziomem od rywali, lecz nie prezentują się źle na motocyklu. Śmiało można mówić, iż mają poprawne sylwetki. Bas nie ukrywa, że mają zmartwienie dotyczące treningów. - Problemem naszym są treningi w czwórkę. Zawodnicy jeżdżą we dwóch. W towarzyskim meczu między drużynami sponsorów doszła własna publiczność i nie wytrzymali nerwowo. Na czerwiec przyszłego roku mam przygotowanych trójkę zawodników, którzy podejdą do egzaminu i wtedy treningi będą miały inną formę – uważa były żużlowiec.


MS Śląsk zmierza ku temu, by zrealizować swoje postanowienia i wrócić do ligi w 2019 roku

Już dziś wiemy, że Pacek z Tomaszowskim jak i późniejsi adepci, którzy uzyskają licencje żużlowe, na brak jazdy narzekać nie będą mogli. Czeka ich zaległy finał Nice Cup, zmagania w ramach Speedway Friendship Cup (więcej o tych zawodach TUTAJ) czy też gościnne występy w barwach innych ekip. Kto wie, może ujrzymy ich także w rozgrywkach ligowych.

Relacje Live

PGE EKSTRALIGA
Falubaz Zielona Góra - Cash Broker Stal
niedziela, godzina 16:30

Betard Sparta - MrGarden GKM
niedziela, godzina 16:30

Fogo Unia - Grupa Azoty Unia
niedziela, godzina 19:00

forBET Włókniarz - Get Well Toruń
niedziela, godzina 19:00

NICE 1. LIGA ŻUŻLOWA
Euro Finannce Polonia - Motor Lublin
niedziela, godzina 14:45

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno
6 11 +94
2. forBET Włókniarz Częstochowa
6 7 -4
3. Betard Sparta Wrocław
6 7 +20
4. Cash Broker Stal Gorzów
6 6 +19
5. Grupa Azoty Unia Tarnów
6 6 -18
6. Falubaz Zielona Góra
6 4 -8
7. Get Well Toruń
6 4 -41
8. MrGarden GKM Grudziądz
6 3 -62
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Speed Car Motor Lublin
6
11 +83
2. ROW Rybnik 6 8 +75
3. Car Gwarant Start Gniezno 6 8
+40
4. Lokomotiv Daugavpils 6 8 +11
5. Euro Finannce Polonia Piła 5 4 -40
6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 6
4
+26
7. Orzeł Łódź
7 3 -21
8. Arge Speedway Wanda Kraków
6 2
-162
2. Liga Żużlowa
1. MDM Komputery Ostrovia Ostrów 6 9 +65
2. Stal Rzeszów
4 7 +43
3. Stainer Unia Kolejarz Rawicz 5
7
+67
4. OK Kolejarz Opole 5 6 +12
5. Iveston PSŻ Poznań
6

5

-28
6. Polonia Bydgoszcz

5

2
-79
7. KSM Krosno 5 0 -80
SGB Premiership
1. Wolverhampton Wolves 8 16 +48
2. Swindon Robins 8 16 +13
3. Belle Vue Aces
7 12 +16
4. Somerset Rebels 7 11 -26
5. Leicester Lions 5 10 +34
6. King's Lynn Stars 5 10 +18
7. Rye House Rockets 7 10 -60
8. Poole Pirates 8 9 -39
Elitserien
1. Smederna Eskilstuna
3
6 +42
2. Dackarna Malilla
3
4
+28
3. Rospiggarna Hallstavik
3
4 +19
4. Västervik Speedway 3
4
+8
5. Vetlanda Speedway
3
2
-11
6. Indianerna Kumla
3
2
-18
7. Masarna Avesta
3
2
-30
8. Lejonen Gislaved
3
0
-38
Zdjęcie miesiąca
Klasyfikacja SGP
1.  Fredrik Lindgren  32
2.  Tai Woffinden  31
3.  Patryk Dudek  24
4.  Maciej Janowski  24
5.  Emil Sajfutdinow 23
6. Artiom Łaguta 21
7.  Matej Žagar  16
8.  Chris Holder 15
9.  Greg Hancock  15
10.  Jason Doyle  14
11.  Bartosz Zmarzlik 13
12.  Nicki Pedersen 10
13. Niels Kristian Iversen  9
14. Przemysław Pawlicki  8
15. Craig Cook  4
Partnerzy
 
Ostatni wywiad
   Pacek: Początek sezonu pokaże czy jestem gotowy na ligę

Mateusz Pacek jest wychowankiem Śląska Świętochłowice. 19-latek ma ambitne plany w związku z nadchodzącym sezonem. W roku 2017 występował głównie w rozgrywkach juniorskich, tym razem jednak zawodnik zamierza celować w udział w meczach ligowych. Z popularnym „Osą” porozmawialiśmy również o innych tematach. Zapraszamy do lektury!

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   SoN. Szansa na rozwój czy kaprys żużlowych władz?

Na pewnym znanym sportowym portalu ukazał się wywiad z Armando Castagną, szefem Komisji Wyścigów Torowych CCP FIM. Włoch stwierdził, że Speedway of Nations zostało powołane w celu rozwoju żużla. Czy aby na pewno nowa ogólnoświatowa impreza żużlowa jest szansą na rozwój żużla - tak jak zapewnia szef światowego żużla? Postanowiłem się przyjrzeć temu z bliska.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Wielki powrót Goddena czy jednorazowy wyskok?

Patrząc na rynek żużlowych silników można zauważyć, że od kilkunastu lat totalnym dominatorem jest marka GM. Włoskich silników używa niemal cała żużlowa populacja zawodników. Zdarzały się wyjątki, gdy któryś z zawodników miał zamontowany silnik Jawy czy GTR. W tym roku swój produkt przedstawiła firma Godden, która swoje triumfy święciła głównie w latach 80. i 90. XX wieku.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu