eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 352
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Facundo Albin: Podpisać kontrakt z jakimś klubem
 2016-12-16 20:43:12  Konrad Cinkowski    inf.własna

Ledwie skończyli Zimowe Mistrzostwa, a już w niedzielę rozpoczynają Letnie Otwarte Mistrzostwa Argentyny. Przed ich rozpoczęciem udało nam się porozmawiać z Facundo Albinem o speedway'u w Ameryce Południowej oraz o swoich europejskich wojażach. Co warte zauważenia, Argentyńczyk w maju ma zamiar podpisać kontrakt w Polsce!

Za Wami zimowy cykl zmagań o Mistrzostwo Argentyny. Kibice w Polsce nie mieli dokładnej okazji śledzić choćby wyników tych mistrzostw. Możesz powiedzieć kilka słów o tych zmaganiach?
- To są mistrzostwa, w których jest rozgrywana jedna runda na miesiąc. Mi to służy jako trening po długim czasie bezczynności.

Teraz przed Wami Otwarte IM Argentyny. W poprzednim cyklu zająłeś czwarte miejsce w tych zmaganiach. Zapewne twoim celem numer jeden jest poprawienie wyniku, a minimum to utrzymanie czwartej lokaty?
- W zeszłym roku wróciłem po dwóch latach nieobecności i wyszło pozytywnie. Zmontowałem z ekipą motocykl i bez jego znajomości byłem jak zawodnicy pozostający w tym czasie aktywni.

Argentyńczycy nie mogą pochwalić się sprzętem bardzo wysokiej klasy i finansami na poziomie, który im pozwoli na regularne remonty. Niemniej jedak jesteście zawzięci i zdeterminowani. Skąd bierzecie na to siły?
- Ciężko jest tu dostać części tak jak w Europie, dlatego zawsze kupuje się je z zewnątrz albo od obcokrajowców przyjeżdżających do Argentyny.

Słyszałem, że ponownie chcesz przyjechać do Europy i masz podpisać kontrakt warszawski z jednym z polskich klubów.
-Tak, chcę przyjechać móc ścigać się dla jakiegoś klubu, który mnie będzie chciał i dać z siebie wszystko poza Argentyną.

Kto jest twoim wzorem do naśladowania i dlaczego?

- Moim ulubionym zawodnikiem jest Darcy Ward. To zawodnik, który zawsze potrafił znaleźć prędkość gdziekolwiek i walczył z tobą do końca.

Startujecie w różnego rodzaju eliminacjach Indywidualnych Mistrzostw Świata czy w imprezach towarzyskich. Ty miałeś okazję startować zarówno w rundzie kwalifikacyjnej Grand Prix jak i w finałach Mistrzostw Świata Juniorów w Bahia Blanca.

- Jechałem w argentyńskich rundach IMŚJ w 2012 roku. Motocykle nie pomagały mi tak jak bym sobie tego życzył, ale zyskałem dużo doświadczenia od zawodników takiej klasy, którzy wtedy jeździli. Wystąpiłem także w Berwick w eliminacjach do SGP, także w 2012 roku. To było dla mnie bardzo trudne, bo poziom zawodników był bardzo wysoki. Poza tym nigdy wcześniej nie jeździłem w takiej ilości deszczu i błota.

Jak już wspomniałeś o tym, iż Argentyna gościła finalistów Mistrzostw Świata Juniorów. Organizacja tych mistrzostw w waszym kraju coś pomogła w rozwoju speedway'a czy raczej nie odnotowujecie dużych zmian w popularyzacji tego sportu czy zainteresowaniu młodych chłopaków?

- Jest tu kilku zawodników na dobrym poziomie, a uczymy się jeszcze więcej kiedy przyjeżdżają do nas chłopaki zza granicy i poziom za każdym razem rośnie. Wiadomo, nadal nie jest to taki sam żużel jak w innych krajach.


Facundo Albin (z prawej) wierzy, że uda mu się znaleźć klub w Polsce

Tutaj warto jednak się zatrzymać. Przeciętnemu kibicowi żużla z Europy, poza Nico Covattim, raczej żadni Argentyńczycy do głowy już nie przyjdą. Piłkarze za to bez problemu. U Was jednak mimo wszystko żużel wydaje się być popularny. Niezależnie w jaki dzień tygodnia jedziecie, w jakiej godzinie, stadiony są wypełnione po brzegi. To jak święto sportu!
-Nie jest tutaj tak popularny jak za granicą, ale z biegiem czasu międzynarodowe mistrzostwa stały się dla ludzi bardzo ważnym elementem lata i dużo kibiców przychodzi na zawody.

W Polsce obecnie mamy ok. 25 czynnych torów. Jak to jest u Was? W jakich miastach się ścigacie, na jak długich torach i jak bardzo te tory są od siebie oddalone?

- Jest ciężko, bo federacja bierze dużo pieniędzy od klubuów i dlatego dużo torów już nie jest używanych. Organizacja zawodów dużo kosztuje i nie są w stanie utrzymać się na powierzchni. Tory są w Daireaux, Carlos Casares, Bolívar, Colonia Barón, Carhué i oczywiście Aldea Romana (Bahia Blanca dop. red.). Średnio między torami jest 200-300 km odległości.


Myślisz, że jest szansa, że w najbliższych np. pięciu latach powstaną u Was nowe, kolejne obiekty do rywalizacji na żużlu?

- Tak, chciałbym, żeby wszystkie tory, które tu są wróciły do użytkowania. Byłoby miło, a to coś, czego dzisiaj wszyscy pragniemy.


Z ciekawości, orientujesz się czy nadal Jakub Jamróg jest rekordzistą toru w Bahía Blanca? Czy już ktoś pokonał szybciej od Polaka cztery okrążenia?

- Nie wiem jaki jest rekord toru. Nie jeździłem w minionych mistrzostwach.


Jak wygląda u Was kwestia sponsorów? Jak to wygląda w Argentynie, pozyskanie chętnego do pomocy finansowej dla zawodnika?

- Ciężko jest pozyskać wsparcie. Nie jest tak, jak ma piłka nożna czy wyścigi samochodowe, ale ludzie, skąd pochodzą zawodnicy zawsze pomagają i to jest dobre.

W Drużynowym Pucharze Świata brakuje Was właśnie z powodu finansowych czy jednak z innych?

- Zawsze marzę o tym, żeby Argentyna miała miejsce we wszystkich kwalifikacjach ale to temat, nad którym musi popracować argentyńska federacja by stało się możliwe.


Może na przeszkodzie stoją finanse?

- Nie wiem jakie są koszty, ale tutaj są dobrzy zawodnicy i byłoby dobrze jakby Argentyna rywalizowała z innymi krajami.

Jest szansa, że wrócisz do jazdy w Anglii?
- Na ten moment nie. W zeszłym roku odrzuciłem propozycję kontraktu, żeby wrócić do Argentyny. Dzisiaj jest mi przykro z tego powodu. Jednak jeśli znalazłby się klub, który by mnie zechciał pojechałbym bez wahania z motocyklami dobrej jakości.

Plany, cele na sezon 2017?

- Moje plany to wystartować w Międzynarodowych Mistrzostwach Argentyny, a potem podpisać kontrakt z jakimś klubem i uczyć się dużo więcej od wielkich zawodników, jacy są za granicą. Uważam, że jestem młody, a hiszpańska licencja (i obywatelstwo - dop. red.), którą posiadam sprawia, że podpisanie kontraktu i wyjazd do Europy nie są żadną przeszkodą.


Tomas Silva (z lewej) i nasz rozmówca podczas próbnych jazd na torze w okolicach Saragossy

Dziękuję za rozmowę. Życzę powodzenia w nadchodzących Mistrzostwach Argentyny i do zobaczenia za kilka miesięcy w Polsce.
- Dziękuję Panu za bycie ze mną w kontakcie i chciałbym pozdrowić moich przyjaciół Artura Pisarka, Łukasza Boska i Sławomira Gawrona za stałą pomoc i stale otwarte drzwi, gdy byłem w Polsce. Również pozdrawiam mojego przyjaciela Leandro Torresa Silvę i rodzinę z Hiszpanii.

Relacje Live

ELITSERIEN
FINAŁ - II MECZ
Elit Vetlanda - Smederna Eskilstuna
środa, godzina 19:00

SGB PREMIERSHIP
PÓŁFINAŁ - II MECZ
Belle Vue Aces - Wolverhampton Wolves
środa, godzina 20:30

Reklama
Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Ekantor.pl Falubaz Zielona Góra 14 25 +48
2. Betard Sparta Wrocław 14 25 +75
3. Cash Broker Stal Gorzów 14 23 +70
4. Fogo Unia Leszno 14 23 +86
5. Włókniarz Vitroszlif Crossfit 14 17 -61
6. MRGARDEN GKM Grudziądz
14 10 -63
7. Get Well Toruń
14 8 -74
8. ROW Rybnik
14 8 -81
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Grupa Azoty Unia Tarnów 14 31 +228
2. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 14 22 +66
3. Lokomotiv Daugavpils 14 20 +38
4. Orzeł Łódź 14 19 +56
5. Euro Finannce Polonia Piła 14 19 -27
6. Arge Speedway Wanda Kraków 14 15 -61
7. Stal Rzeszów 14 10 -107
8. Polonia Bydgoszcz 14 3 -192
2. Liga Żużlowa
1. Start Gniezno 12

25

+218
2. Speed Car Motor Lublin 12 25 +118
3. Ostrovia Ostrów 12 22 +65
4. Naturalna Medycyna PSŻ Poznań

12

12 -82
5. KSM Krosno 12 11 -66
6. Stal-Met Kolejarz Opole 12 8 -41
7. Kolejarz Rawicz 12 2 -212
SGB Premiership
1. Swindon Robins 28
66
+158
2. Wolverhampton Wolves
28
63
+203
3. Belle Vue Aces 28
58
+86
4. Poole Pirates
28
50
+18
5. Rye House Rockets
28
48
+52
6. Somerset Rebels
28
32
-154
7. King's Lynn Stars 28
29
-226
8. Leicester Lions 28
27 -137
Elitserien
1. VMS Elit Vetlanda 14 28 +141
2. Masarna Avesta 14 24 +133
3. Dackarna Malilla 14 21 +58
4. Lejonen Gislaved 14 18 -96
5. Smederna Eskilstuna 14 15 -39
6. Rospiggarna Hallstavik 14 13 -64
7. Indianerna Kumla 14 11 -62
8. Piraterna Motala 14 10 -71
Zdjęcie tygodnia
Klasyfikacja SGP
1.  Jason Doyle 132
2.  Patryk Dudek 110
3.  Maciej Janowski 108
4.  Fredrik Lindgren 107
5.  Emil Sajfutdinow 102
6.  Tai Woffinden 100
7.  Bartosz Zmarzlik 94
8.  Matej Žagar 86
9.  Martin Vaculík 85
10.  Chris Holder 75
11.  Antonio Lindbäck 72
12.  Piotr Pawlicki 69
13.  Peter Kildemand 46
14.  Greg Hancock 45
15.  Niels-Kristian Iversen 44
16. Václav Milík 20
Klasyfikacja SEC
1.  Andžejs Ļebedevs 38
2.  Václav Milík 34
3.  Andreas Jonsson 32
4.  Artiom Łaguta 32
5.  Krzysztof Kasprzak 26
6.  Mateusz Szczepaniak 24
7.  Przemysław Pawlicki 23
8.  Kacper Gomólski 19
9.  Andriej Kudriaszow 19
10.  Michael Jepsen Jensen 17
11.  Kenneth Bjerre 17
12.  Leon Madsen 13
13.  Martin Smolinski 12
14.  Mikkel Bech 9
Współpraca
Partnerzy

Ostatni wywiad
   Kacper Woryna: Nie ma telefonów

17 sierpnia Kacper Woryna zaliczył bardzo udany debiut w cyklu Speedway Best Pairs. Reprezentant Boll Team wywalczył 12 punktów z bonusem i był bezapelacyjnym liderem swojej drużyny. Dwa razy mniejszą zdobyczą pochwalić się mógł Mirosław Jabłoński. Boll Team zajął w Grodzie Lecha czwarte miejsce.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Kolejne absurdy terminarza rozgrywek

Podczas każdej przerwy między sezonami, klubowi działacze, zawodnicy oraz kibice oczekują pojawienia się terminarza ligowych rozgrywek. Co roku dostajemy jednak porcję niezrozumiałych wyborów oraz kolizji dat, które nie do końca mają związek ze zdrowym rozsądkiem. Przyjrzeliśmy się bliżej temu zagadnieniu, w kontekście opublikowanego terminarza PGE Ekstraligi na sezon 2017.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Nowy team na żużlowym rynku

Sponsorzy coraz mocniej chcą być widoczni w sporcie żużlowym, w związku z czym w ostatnich miesiącach powstają kolejne żużlowe teamy. W nadchodzącym sezonie dołączy kolejny - Holistic-Polska Speedway Team, w którego barwach ujrzymy trójkę zawodników.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu
statystyka