Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 143
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Facundo Albin: Podpisać kontrakt z jakimś klubem
 2016-12-16 20:43:12  Konrad Cinkowski    inf.własna

Ledwie skończyli Zimowe Mistrzostwa, a już w niedzielę rozpoczynają Letnie Otwarte Mistrzostwa Argentyny. Przed ich rozpoczęciem udało nam się porozmawiać z Facundo Albinem o speedway'u w Ameryce Południowej oraz o swoich europejskich wojażach. Co warte zauważenia, Argentyńczyk w maju ma zamiar podpisać kontrakt w Polsce!

Za Wami zimowy cykl zmagań o Mistrzostwo Argentyny. Kibice w Polsce nie mieli dokładnej okazji śledzić choćby wyników tych mistrzostw. Możesz powiedzieć kilka słów o tych zmaganiach?
- To są mistrzostwa, w których jest rozgrywana jedna runda na miesiąc. Mi to służy jako trening po długim czasie bezczynności.

Teraz przed Wami Otwarte IM Argentyny. W poprzednim cyklu zająłeś czwarte miejsce w tych zmaganiach. Zapewne twoim celem numer jeden jest poprawienie wyniku, a minimum to utrzymanie czwartej lokaty?
- W zeszłym roku wróciłem po dwóch latach nieobecności i wyszło pozytywnie. Zmontowałem z ekipą motocykl i bez jego znajomości byłem jak zawodnicy pozostający w tym czasie aktywni.

Argentyńczycy nie mogą pochwalić się sprzętem bardzo wysokiej klasy i finansami na poziomie, który im pozwoli na regularne remonty. Niemniej jedak jesteście zawzięci i zdeterminowani. Skąd bierzecie na to siły?
- Ciężko jest tu dostać części tak jak w Europie, dlatego zawsze kupuje się je z zewnątrz albo od obcokrajowców przyjeżdżających do Argentyny.

Słyszałem, że ponownie chcesz przyjechać do Europy i masz podpisać kontrakt warszawski z jednym z polskich klubów.
-Tak, chcę przyjechać móc ścigać się dla jakiegoś klubu, który mnie będzie chciał i dać z siebie wszystko poza Argentyną.

Kto jest twoim wzorem do naśladowania i dlaczego?

- Moim ulubionym zawodnikiem jest Darcy Ward. To zawodnik, który zawsze potrafił znaleźć prędkość gdziekolwiek i walczył z tobą do końca.

Startujecie w różnego rodzaju eliminacjach Indywidualnych Mistrzostw Świata czy w imprezach towarzyskich. Ty miałeś okazję startować zarówno w rundzie kwalifikacyjnej Grand Prix jak i w finałach Mistrzostw Świata Juniorów w Bahia Blanca.

- Jechałem w argentyńskich rundach IMŚJ w 2012 roku. Motocykle nie pomagały mi tak jak bym sobie tego życzył, ale zyskałem dużo doświadczenia od zawodników takiej klasy, którzy wtedy jeździli. Wystąpiłem także w Berwick w eliminacjach do SGP, także w 2012 roku. To było dla mnie bardzo trudne, bo poziom zawodników był bardzo wysoki. Poza tym nigdy wcześniej nie jeździłem w takiej ilości deszczu i błota.

Jak już wspomniałeś o tym, iż Argentyna gościła finalistów Mistrzostw Świata Juniorów. Organizacja tych mistrzostw w waszym kraju coś pomogła w rozwoju speedway'a czy raczej nie odnotowujecie dużych zmian w popularyzacji tego sportu czy zainteresowaniu młodych chłopaków?

- Jest tu kilku zawodników na dobrym poziomie, a uczymy się jeszcze więcej kiedy przyjeżdżają do nas chłopaki zza granicy i poziom za każdym razem rośnie. Wiadomo, nadal nie jest to taki sam żużel jak w innych krajach.


Facundo Albin (z prawej) wierzy, że uda mu się znaleźć klub w Polsce

Tutaj warto jednak się zatrzymać. Przeciętnemu kibicowi żużla z Europy, poza Nico Covattim, raczej żadni Argentyńczycy do głowy już nie przyjdą. Piłkarze za to bez problemu. U Was jednak mimo wszystko żużel wydaje się być popularny. Niezależnie w jaki dzień tygodnia jedziecie, w jakiej godzinie, stadiony są wypełnione po brzegi. To jak święto sportu!
-Nie jest tutaj tak popularny jak za granicą, ale z biegiem czasu międzynarodowe mistrzostwa stały się dla ludzi bardzo ważnym elementem lata i dużo kibiców przychodzi na zawody.

W Polsce obecnie mamy ok. 25 czynnych torów. Jak to jest u Was? W jakich miastach się ścigacie, na jak długich torach i jak bardzo te tory są od siebie oddalone?

- Jest ciężko, bo federacja bierze dużo pieniędzy od klubuów i dlatego dużo torów już nie jest używanych. Organizacja zawodów dużo kosztuje i nie są w stanie utrzymać się na powierzchni. Tory są w Daireaux, Carlos Casares, Bolívar, Colonia Barón, Carhué i oczywiście Aldea Romana (Bahia Blanca dop. red.). Średnio między torami jest 200-300 km odległości.


Myślisz, że jest szansa, że w najbliższych np. pięciu latach powstaną u Was nowe, kolejne obiekty do rywalizacji na żużlu?

- Tak, chciałbym, żeby wszystkie tory, które tu są wróciły do użytkowania. Byłoby miło, a to coś, czego dzisiaj wszyscy pragniemy.


Z ciekawości, orientujesz się czy nadal Jakub Jamróg jest rekordzistą toru w Bahía Blanca? Czy już ktoś pokonał szybciej od Polaka cztery okrążenia?

- Nie wiem jaki jest rekord toru. Nie jeździłem w minionych mistrzostwach.


Jak wygląda u Was kwestia sponsorów? Jak to wygląda w Argentynie, pozyskanie chętnego do pomocy finansowej dla zawodnika?

- Ciężko jest pozyskać wsparcie. Nie jest tak, jak ma piłka nożna czy wyścigi samochodowe, ale ludzie, skąd pochodzą zawodnicy zawsze pomagają i to jest dobre.

W Drużynowym Pucharze Świata brakuje Was właśnie z powodu finansowych czy jednak z innych?

- Zawsze marzę o tym, żeby Argentyna miała miejsce we wszystkich kwalifikacjach ale to temat, nad którym musi popracować argentyńska federacja by stało się możliwe.


Może na przeszkodzie stoją finanse?

- Nie wiem jakie są koszty, ale tutaj są dobrzy zawodnicy i byłoby dobrze jakby Argentyna rywalizowała z innymi krajami.

Jest szansa, że wrócisz do jazdy w Anglii?
- Na ten moment nie. W zeszłym roku odrzuciłem propozycję kontraktu, żeby wrócić do Argentyny. Dzisiaj jest mi przykro z tego powodu. Jednak jeśli znalazłby się klub, który by mnie zechciał pojechałbym bez wahania z motocyklami dobrej jakości.

Plany, cele na sezon 2017?

- Moje plany to wystartować w Międzynarodowych Mistrzostwach Argentyny, a potem podpisać kontrakt z jakimś klubem i uczyć się dużo więcej od wielkich zawodników, jacy są za granicą. Uważam, że jestem młody, a hiszpańska licencja (i obywatelstwo - dop. red.), którą posiadam sprawia, że podpisanie kontraktu i wyjazd do Europy nie są żadną przeszkodą.


Tomas Silva (z lewej) i nasz rozmówca podczas próbnych jazd na torze w okolicach Saragossy

Dziękuję za rozmowę. Życzę powodzenia w nadchodzących Mistrzostwach Argentyny i do zobaczenia za kilka miesięcy w Polsce.
- Dziękuję Panu za bycie ze mną w kontakcie i chciałbym pozdrowić moich przyjaciół Artura Pisarka, Łukasza Boska i Sławomira Gawrona za stałą pomoc i stale otwarte drzwi, gdy byłem w Polsce. Również pozdrawiam mojego przyjaciela Leandro Torresa Silvę i rodzinę z Hiszpanii.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Betard Sparta Wrocław

 



2. Platinum Motor Lublin


3. ebut.pl Stal Gorzów


4. Tauron Włókniarz Częstochowa


5 KS Apator Toruń


6. Fogo Unia Leszno


7. ZOOleszcz GKM Grudziądz


8. Enea Falubaz Zielona Góra


 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3. Arged Malesa Ostrów


4. ROW Rybnik


5. Texom Stal Rzeszów


6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź


8. InvestHousePlus PSŻ Poznan

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Trans MF Landshut Devils


2.  Ultrapur Start Gniezno 


3. OK Bedmet Kolejarz Opole 


4. Grupa Azoty Unia Tarnów


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Enea Polonia Piła







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Enea Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  4  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu