Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 153
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Grzegorz Zengota: Zbliżamy się już do połówki sezonu
 2015-07-03 18:31:12  Stanisław Wrona    inf.własna

Grzegorz Zengota wywalczył 4 punkty w meczu 10. kolejki PGE Ekstraligi, do którego doszło w ubiegły piątek w Tarnowie. Miejscowa Unia przegrała z Fogo Unią Leszno w stosunku 43:47, tym samym goście umocnili się na pozycji lidera tabeli. Sam zawodnik przyznał jednak, że jego występ mógł być nieco lepszy.

Po pierwszych trzech biegach to gospodarze prowadzili różnicą 8 punktów i wydawać by się mogło, że zwycięstwo jest na wyciągnięcie ręki. Nic bardziej mylnego, ponieważ od kolejnych wyścigów to goście nadawali ton rywalizacji i ostatecznie wyjechali z Tarnowa z tarczą. - Fajnie, że to wszystko zakończone jest „happy endem”. Początek w naszym wykonaniu nie był dobry, ale tarnowski tor nie jest łatwym do rozczytania. Tutaj naprawdę trzeba być czujnym na każdym kroku, bo on się zmienia i trzeba go obserwować. Zbiegiem czasu, z każdym wyścigiem zaczęliśmy wyciągać jednak pozytywne wnioski. Te korekty, które robiliśmy były lepsze, aczkolwiek w moim wypadku niekoniecznie. Najbardziej żałuję tego ostatniego wyścigu, bo korekta, jaką zrobiłem nie przyniosła efektów i przegrałem wyścig, a wcześniej byłem znacznie szybszy - powiedział Zengota po meczu w Tarnowie.

Tor przy ul. Zbylitowskiej nie należy do najmniej lubianych przez wychowanka klubu z Zielonej Góry. Według zawodnika tym razem jego nawierzchnia zachowywała się jednak nieco inaczej niż zwykle. - Nie wydaje mi się, że w tym meczu było do końca twardo, bo ten tor się dosyć mocno sypał i był moment, że w tych miejscach, szczególnie na zewnętrznej części toru, można się było fajnie rozpędzić. Jednak trzeba było to obserwować, bo jeżeli był ten tor niepolany, to już nie było co się w tą część toru „ładować” i wjeżdżać, bo można było się na tym przejechać - stwierdził.

Pomimo nieco słabszego wyniku (w poprzednim ligowym spotkaniu w Grudziądzu zawodnik wywalczył 12 punktów z bonusem) nie należy zapominać, że Zengi wygrał wyścig numer 6, przyjeżdżając na metę m.in. przed kapitanem Jaskółek, Januszem Kołodziejem. Dlatego należy docenić wartość zdobytych przez niego w tym meczu punktów, ponieważ, gdyby nie one, końcowy sukces mógł okazać się niemożliwy. - Miałem apetyt na nieco lepszy wynik, szczególnie po ostatnim meczu, ale to jest ekstraliga. Robiłem wszystko, co mogłem, żeby przywieźć fajne punkty, ale po prostu tak się to układało na torze. Były momenty, jak na przykład z Martinem, gdzie można było przywieźć 5:1, ale to bym musiał „wsadzić” Martina na siłę w płot, a nie o to też chodzi, więc jeden punkt z tego wyścigu też nie jest złą zdobyczą, choć mogły być dwa. Też ten pierwszy wyścig mogłem zdecydowanie lepiej pojechać, ale jest nauczka i jedziemy dalej. Ważne, że mecz został wygrany drużynowo, teraz mamy dłuższą przerwę, ale będzie też czas, żeby trochę odpocząć. Zbliżamy się już do połówki sezonu i ta przerwa jest nam potrzebna - mówił o zbliżającym się odpoczynku od ligowych zmagań w Polsce.

Apetyt na dobry wynik przed spotkaniem w Tarnowie był na pewno, zwłaszcza po tak dobrym rezultacie osiągniętym w Grudziądzu. Tym razem jednak nie powiodło się tak dobrze, co jest niejako zaprzeczeniem, jakoby obydwa tory były zbliżone do siebie geometrią. Łączy je w zasadzie tylko to, że są dosyć twarde. - W Tarnowie jest zdecydowanie inny tor niż w Grudziądzu. Raz, ze jest on dłuższy, ma inną geometrię, więc ja bym go nie porównywał do grudziądzkiego i  dodatkowo trzeba stosować inne ustawienia. Nie ma żadnego podobieństwa pomiędzy nimi, może poza tym, że był on może dosyć twardy. Wydaje mi się, że w tym meczu ten tor się trochę bardziej sypał, niż w ubiegłym roku. Jednak dużo nie odstawał od tego, na którym jeździliśmy wcześniej - zakończył Grzegorz Zengota.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

2

4

+34

2. KS Apator Toruń 2 2 +16
3. ebut.pl Stal Gorzów 2 2 -8
4.  Betard Sparta Wrocław 2 2 +6
5 Novyhotel Falubaz Zielona Góra 2 2 0
6. Fogo Unia Leszno 2 2 -24
7.  Tauron Włókniarz Częstochowa 1 0 -4
8.  ZOOleszcz GKM Grudziądz 2 0 -24
 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno  2 4 +10
2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 2 2 +7
3. Texom Stal Rzeszów 1 2 +18
4. INNPRO ROW Rybnik 1 2 +6
5. Arged Malesa Ostrów 2 2 +12
6. #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  1 0 -6
7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź 1 0 -16
8. Energa Wybrzeże Gdańsk 1

0

-29
Krajowa Liga Żużlowa
1   Polonia Piła 1 2 +18
2.   Trans MF Landshut Devils 1 2 +6
3. Optibet Lokomotiv Daugavpils 1 2 +6
4.  Ultrapur Start Gniezno 1 2 -4
5. Unia Tarnów 1 0 -8
6. OK Bedmet Kolejarz Opole  1 0 -18





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu