Wywiady
W niedzielne popołudnie ekipa Lokomotivu Daugavpils pokonała na wyjeździe Speedway Instal Wandę Kraków w stosunku 49:41. Do triumfu łotewski zespół poprowadził debiutujący na krakowskim owalu Joonas Kylmäkorpi, który zdobył 13 punktów i bonus. Po zawodach przeprowadziliśmy z Finem krótką rozmowę.
W pierwszym spotkaniu wygraliście z drużyną z Ostrowa Wielkopolskiego sporą różnicą punktów. Czy spodziewaliście się tak ciężkiego pojedynku na torze w Krakowie?
- Mecz zaczęliśmy przywożąc kilka zer, dlatego musieliśmy dokonać pewnych poprawek. Byliśmy tu po raz pierwszy, dlatego nie wiedzieliśmy niczego o tym torze. Stanowił on przewagę, jako domowy tor, dla drużyny z Krakowa. Walczyliśmy, ja z Fredrikiem Lidgrenem i Antonio Lindbäckiem dorzuciliśmy ważne punkty. Startujemy na wielu torach, dlatego odpowiednie ustawienia znaleźliśmy dosyć szybko. Zdecydowały ostatnie biegi, cieszymy się, że udało się nam wygrać.
W pierwszej kolejce wyraźnie wygraliście z mocną drużyną na własnym torze, teraz w Krakowie na wyjeździe odnieśliście kolejne zwycięstwo. Czy uważasz, że wyrastacie powoli do roli faworyta tegorocznych rozgrywek Nice PLŻ?
- Sam nie wiem. Jeśli spojrzy się na nasze zestawienie, jesteśmy silną drużyną. Nie można myśleć, czy jest się faworytem. Jeśli będziemy nadal utrzymywać obecną dyspozycję, z pewnością naszą ekipę będzie niezwykle ciężko pokonać.
Jak wspomniałeś, w Krakowie Wasz zespół startował po raz pierwszy. Tobie nie sprawiło to problemów, ponieważ dorobek 13 punktów z bonusem jest całkiem okazały.
- To był mój pierwszy raz w Krakowie. Jednak jeżdżę na żużlu od ponad dwudziestu lat, dlatego staram się znajdować odpowiednie rozwiązanie, gdy jestem na torze. Szybko dopasowaliśmy odpowiednie ustawienia motocykli. W tej chwili jestem bardzo zadowolony z moich silników, bardzo ciężko przepracowałem zimę i wygląda na to, że wszystko pracuje bardzo dobrze.
Niektórzy zawodnicy mieli zastrzeżenia do przygotowania toru. Na pewno był on szybki, ponieważ padały rekordy obiektu, jednak gdzieniegdzie tworzyły się mniej bezpieczne miejsca.
- Ten tor był naprawdę ciężki, był on takim „męskim” torem. Musieliśmy mocno trzymać nasze motocykle, niektórym zawodnikom to pasowało, innym nie. Jednak jeśli mam być szczery, to mam nadzieję, że dla bezpieczeństwa zawodników będzie on nieco lepszy w przyszłości, ponieważ może on powodować wypadki, jeśli się go nie zmieni.
Jak skomentowałbyś wydarzenie z 11. wyścigu, kiedy to Fredrik Lindgren nieco ostrzej potraktował zawodnika gospodarzy, Rafała Trojanowskiego?
- Tak wygląda ściganie. W tej formie Fredrik jest jednym z najlepszych zawodników. To był jedyny sposób na wyprzedzanie tutaj, jeśli oni przygotowali taki tor, musieli się spodziewać ścigania w podobny sposób.
Co możesz powiedzieć przed kolejnym spotkaniem przed łotewską publicznością?
- Nie wiem nawet z kim jedziemy następne spotkanie. Teraz mam mecz w poniedziałek w Anglii, we wtorek w Szwecji i od środy do piątku codziennie ponownie w Anglii. Wiem tylko tyle i dalej nie wybiegam w przyszłość.
Właśnie kontrakt w lidze brytyjskiej podpisałeś w ostatniej chwili, zastępując w Coventry Kubę Jamroga. Wszystko wskazuje jednak na to, że włodarze "Pszczół" dokonali dobrego wyboru, ponieważ w pierwszych meczach prezentujesz naprawdę dobrą formę.
- Z pewnością do tej pory radzę sobie w zespole z Coventry bardzo dobrze. Drużyna jedzie naprawdę świetnie, to fantastyczne być częścią dwóch ekip, które sprawują się tak dobrze. Mam również nadzieję, że Dackarna oraz moje zespoły w Danii i Niemczech również będą miały dobre sezony. Zawsze dobrze jest startować w dobrych drużynach i ja cieszę się jeżdżąc dla nich.
Może kilka słów na temat celów indywidualnych. Czy planujesz ponowne występy na długim torze?
- Będę startował w Grand Prix na długim torze w tym roku. Chciałbym zdobyć jeszcze kilka tytułów, taki jest mój cel. Zobaczymy jak to się potoczy, w mistrzostwach wszystko może się zdarzyć. Jeśli przeniosę swoją obecną formę na długi tor, to nie sądzę, by ktokolwiek był w stanie mnie pokonać.
Na koniec pytanie o nowe tłumiki. Większość zawodników używa tych z Poldemu lub Kinga. Które stosujesz przy swoich motocyklach?
- Nie używam tłumików od ani jednego z tych producentów. W swoich motocyklach używam tłumików DEP-a.
Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia w kolejnych spotkaniach.
- Dziękuję.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs ebut.pl Stal Gorzów
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Betard Sparta Wrocław |
|
||
2. | Orlen Oil Motor Lublin | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | Tauron Włókniarz Częstochowa | |||
5 | KS Apator Toruń | |||
6. | Fogo Unia Leszno | |||
7. | ZOOleszcz GKM Grudziądz | |||
8. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
2. Speedway Ekstraliga |
||||
1. | Cellfast Wilki Krosno | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Arged Malesa Ostrów | |||
4. | INNPRO ROW Rybnik | |||
5. | Texom Stal Rzeszów | |||
6. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
7. | H.Skrzydlewska Orzeł Łodź | |||
8. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań |
|
||
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Polonia Piła | 1 | 2 | +18 |
2. | Ultrapur Start Gniezno | 1 | 2 | +8 |
3. | Trans MF Landshut Devils | 1 | 2 | +6 |
4. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | 1 | 0 | -6 |
5. | Unia Tarnów | 1 | 0 | -8 |
6. | OK Bedmet Kolejarz Opole | 1 | 0 | -18 |
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
SGB Premiership
1. | Oxfrod Spires | 3 | 7 | +8 |
2. | Ipswich Witches | 1 | 2 | +12 |
3. | Leicester Lions | 1 | 2 | +5 |
4. | Sheffield Tigers | 1 | 2 | -4 |
5. | Birmingham Brummies | 1 | 1 | -4 |
6. | King's Lynn Stars | 1 | 0 | -5 |
7. | Belle Vue Aces | 1 | 0 | -12 |
1. | Bartosz Zmarzlik | 158 |
2. | Fredrik Lindgren | 150 |
3. | Martin Vaculik | 125 |
4. | Jack Holder | 123 |
5. | Leon Madsen | 111 |
6. | Robert Lambert | 108 |
7. | Daniel Bewley | 104 |
8. | Jason Doyle | 96 |
9. | Max Fricke | 83 |
10. | Patryk Dudek | 76 |
11. | Tai Woffinden | 64 |
12. | Mikkel Michelsen | 56 |
13. | Kim Nilsson | 44 |
14. | Maciej Janowski | 43 |
15. | Anders Thomsen | 36 |
1. | Mikkel Michelsen | 52 |
2. | Leon Madsen | 44 |
3. | Janusz Kołodziej | 42 |
4. | Patryk Dudek | 33 |
5. | Andrzej Lebiediew | 33 |
6. | Dominik Kubera | 30 |
7. | Kai Huckenbeck | 30 |
8. | Kacper Woryna | 27 |
9. | Antonio Lindbeack | 25 |
10. | Dimitri Berge | 24 |
11. | Adam Ellis | 22 |
12. | Andreas Lyager | 20 |
13. | Szymon Woźnia6 | 18 |
14. | Grzegorz Zengot | 16 |
15. | Vaclav Milik | 16 |
16. | Jan Kvech | 13 |
17. | Niels Kristian Iversen | 9 |
18. | Maksym Drabik | 9 |
19. | Timo Lahti | 5 |
20. | Norick Blodorn | 3 |
1. |
Bartosz Zmarzlik | 50 |
2. |
Maciej Janowski | 35+3 |
3. | Patryk Dudek | 35+2 |
4. | Jarosław Hampel | 30 |
5. | Janusz Kołodziej | 28 |
6. | Oskar Fajfer | 25 |
7. | Szymon Woźniak | 25 |
8. | Kacper Woryna | 23 |
9. | Krzysztof Buczkowski | 19 |
10. | Przemysław Pawlicki | 17 |
11. | Dominik Kubera | 15 |
12. | Wiktor Lampart | 14 |
13. | Piotr Pawlicki | 14 |
14. | Wiktor Przyjemski | 14 |
15. | Wiktor Jasińsk | 11 |
16. | Mateusz Cierniak | 10 |
17. | Jakub Miśkowiak | 6 |
18. | Marcin Nowak | 6 |
19. | Adrian Gała | 1 |
20. | Mateusz Świdńicki | 1 |
21. | Bartłomiej Kowalski | 1 |
22. | Hubert Łęgowik | 0 |
http://atlantistsl.com/ |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów