Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 114
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Krzysztof Jabłoński: Polacy wolą zagranicznych tunerów
 2014-10-24 10:49:57  Mateusz Ślemp    Przegląd Sportowy

- Nie zostałem mistrzem świata jako zawodnik, ale chciałbym nim zostać jako tuner - mówi Krzysztof Jabłoński, żużlowy mechanik i zawodnik SPAR Falubazu Zielona Góra. - Muszę mieć urządzenia, które pozwolą mi zrobić kilka takich samych jednostek napędowych - dodaje "Jabol".

Jest pan najlepszym tunerem wśród zawodników?
- Nie wiem. Szwed Mikael Max też robi silniki. Może on jest lepszy?

Ale to pan ma warsztat, którego wyposażenie kosztowało pół miliona.
- Nie liczyłem, ale zawsze starałem się kupować to, co mają najlepsi mechanicy. Przygotowuję się, żeby po zakończeniu kariery mocno rozwinąć skrzydła jako tuner. Mistrzem świata jako zawodnik już nie będę, ale może moje silniki pomogą komuś zdobyć złoty medal w Grand Prix. Dlatego już teraz muszę mieć urządzenia, które pozwolą mi zrobić kilka takich samych jednostek napędowych. Jeśli jednak chodzi o warsztat, to nie z maszyn, lecz z ludzi w nim pracujących jestem najbardziej dumny. Nazwisk podać nie mogę. Na tym etapie to tajemnica.

To, że robił pan silniki dla trzykrotnego mistrza świata Jasona Crumpa oraz mistrza z 2010 roku Tomasza Golloba nie jest chyba jednak tajemnicą.
- Nie jest też tajemnicą, że od 2006 roku sam korzystam niemal wyłącznie ze swoich silników. Powiedziałem sobie, że za dwa, trzy lata skończę z jazdą i zajmę się szykowaniem sprzętu dla innych. I tak już od ośmiu lat mówię sobie, że jeszcze dwa, trzy kolejne. ale jakoś nie mogę skończyć. Zrobię to, gdy ja i rodzina będziemy się wstydził za mój wynik. Na razie tego nie ma, a ja czuję w sobie ogień i chcę się ścigać. Co do Tomka, powiedziałbym raczej o koleżeńskiej przysłudze. Ja korzystałem z jego rad, on z moich. Z Crumpem to był przypadek. Jego mechanikiem był mój kolega i on poprosił mnie o naprawę zepsutego silnika. Po rozebraniu jednostki znalazłem trzy rzeczy, które wymagały poprawy. Klient się zgodził, żebym wykonał niezbędne prace. Kilka dni później odebrałem telefon, że Crumpowi fajnie się jeździło. Zgubił tylko jeden punkt w lidze szwedzkiej. To o czymś świadczy.

Miał pan problem z tym, że na tych samych silnikach osiągał pan dużo słabsze wyniki niż Crump?
- Jason robił 14 punktów w Ekstralidze, a ja tyle samo w I lidze (śmiech). Zastanawiałem się, jak to możliwe. W końcu jednak pogodziłem się z tym, że nie jestem wybitnym żużlowym talentem. Do dobrych wyników dochodziłem przed determinację, nieustępliwość, cierpliwość i ciężką pracę. Nie mówię, że Crump nie pracował, ale jemu było lżej, bo ma to coś. Jego wynik najpierw lekko mnie zasmucił, ale potem zdecydowanie poprawił mi nastrój. Nie jestem najlepszą reklamą mojej firmy tunerskiej, ale fakt, że ktoś inny na tym samym sprzęcie fruwa, pokazuje, gdzie jestem, jeśli idzie o moje przyszłe zajęcie. Brakuje mi talentu, by w stu procentach wykorzystać moc mojego sprzętu. Są jednak tacy, którzy potrafią to zrobić i to jest ważne. Inna sprawa, że gdy zobaczyłem, co wyczynia Crump używając moich silników, też jeździłem nieco lepiej. Psychika.


Krzysztof Jabłoński (kask niebieski) po zakończeniu kariery chce "mocno rozwinąć skrzydła tunerem"

W Falubazie powiedzieli mi, że Jabłoński osiągał lepsze wyniki gdy jeździł na silnikach Anderssona. Może nie powinien pan mieć wielkich nadziei na tunerską karierę?
- Już mówiłem, że nie jestem najlepszą reklamą moich jednostek napędowych. Poza tym z Anderssonem to był epizod. Miałem w kontrakcie z Falubazem, że mogę korzystać z klubowego silnika a to był sprzęt od Anderssona. Wtedy akurat nie miałem czasu dopieszczać mojego silnika, więc wziąłem ten i się odbiłem. Myślę, że postąpiłem rozsądnie. Wielu zawodników, gdy im nie idzie, korzysta z innego sprzętu, żeby nie wpaść w większego doła. Ja też mam swoje ambicje. Za dobry wynik dałbym się pokroić. Ciągle staram się pewne rzeczy wypracować. Po latach udało mi się poprawić starty. Mam swoje przemyślenia i chcę przekazać je zawodnikowi, którym się zajmę. Ten ktoś osiągnie jednak sukcesy tylko wtedy, jeśli do dobrego sprzętu dołoży udane życie rodzinne, zdrowie, szczęście i pozytywne nastawienie.

Czy za rok, po powrocie przelotowych tłumików, będziemy świadkami małej rewolucji w żużlowej hierarchii?

- Cztery lata temu, po zmianie tłumików przelotowych na zatkane, czołówka też się trochę przetasowała. Każdy napotkał kłopoty. Ja też, mimo że zdarzyło mi się wcześniej korzystać z tłumika bez przelotu - w Australii, gdzie nie wolno było używać tłumików przelotowych. Nie miałem wyjścia, musiałem się podporządkować. Kiedyś jednak powiedziałem sobie, że dopóki nie wprowadzą silników elektrycznych, zamierzam być częścią tego sportu.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

2

4

+34

2. KS Apator Toruń 2 2 +16
3. ebut.pl Stal Gorzów 2 2 -8
4.  Betard Sparta Wrocław 2 2 +6
5 Novyhotel Falubaz Zielona Góra 2 2 0
6. Fogo Unia Leszno 2 2 -24
7.  Tauron Włókniarz Częstochowa 1 0 -4
8.  ZOOleszcz GKM Grudziądz 2 0 -24
 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno  2 4 +10
2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 2 2 +7
3. Texom Stal Rzeszów 1 2 +18
4. INNPRO ROW Rybnik 1 2 +6
5. Arged Malesa Ostrów 2 2 +12
6. #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  1 0 -6
7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź 1 0 -16
8. Energa Wybrzeże Gdańsk 1

0

-29
Krajowa Liga Żużlowa
1   Polonia Piła 1 2 +18
2.   Trans MF Landshut Devils 1 2 +6
3. Optibet Lokomotiv Daugavpils 1 2 +6
4.  Ultrapur Start Gniezno 1 2 -4
5. Unia Tarnów 1 0 -8
6. OK Bedmet Kolejarz Opole  1 0 -18





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu