Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 173
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  M. Cieślak: Żużlowcy myślą inaczej niż normalni ludzie
 2015-09-01 17:15:16  Redakcja    polskizuzel.pl

Podczas ostatniej rundy Grand Prix w Gorzowie Wielkopolskim doszło do groźnego wypadku z udziałem Nicki Pedersena i Mateja Zagara. Marek Cieślak mówi, że nie zgadza się z opinią jakoby zawodnicy zapomnieli o wypadku Darcy Warda.

- Nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że zawodnicy ostro jeżdżąc w ostatniej rundzie Grand Prix pokazali, że zapomnieli o tym co stało się z Wardem - pisze trener polskiej reprezentacji na polskizuzel.pl.

- Sprawa jest prosta - kontynuuje Cieślak. - Jakby oni przeżywali każdą kontuzję to musieliby zakończyć karierę. Mój kolega zginął na torze, a ja wsiadałem na motocykl i walczyłem ze wszystkich sił o punkty. Inny kolega złamał kręgosłup, a ja dalej jeździłem i robiłem co w mojej mocy, żeby wygrywać biegi. Żużlowcy myślą inaczej niż normalni ludzie. Zdarzają się wypadki i nieszczęścia, ale to nie może blokować głowy. Gdyby ktoś się zablokował to byłby zagrożeniem dla siebie i dla innych. Jak przychodzi strach to ryzyko odniesienia kontuzji zwiększa się. Dlatego dla mnie to co działo się w Gorzowie było normalne. Ścigali się, walczyli, czasami było bardzo ostro, ale tak musi być – mówi Marek Cieślak.

- Na ten temat można też spojrzeć z innej strony. Na żużlowych torach w Polsce zginęła setka ludzi. Jakbyśmy tylko o tym myśleli to trzeba by przestać jeździć. Tak jednak nie wolno. Zdarzyło się nieszczęście, ale nie odwołano Grand Prix, więc nikt nie mógł się poddać czarnym myślom. Zresztą w żużlu jest trochę tak jak na wojnie. Żołnierze idą, giną, a na ich miejsce przychodzą następni. A tak już poza wszystkim to ludzie, którzy uprawiają ten sport wiedzą, że to nie jest układanie klocków. Oni znają historię, wiedzą ilu zginęło albo doznało poważnych kontuzji. Nie było może dotąd tak tragicznych następstw jak sparaliżowanie czterech kończyn, co stało się u Warda, choć Per Jonsson miał podobny problem i nadal ledwo rusza rękami, ale jeśli już w coś się bawimy to musimy się liczyć z konsekwencjami.

- Czytałem ostatnio rozmowę z Tonym Briggsem. Cieszę się, bo on powiedział to co ja, czyli że żużel jest za szybki i trzeba zlikwidować krótkie skoki. Trzeba wrócić do silników z długim skokiem i wyhamować to wszystko. Czy lobby tunerskie na to pozwoli? Jak oni mają decydować to posadźmy ich na motocykle.

- I jeszcze jedna rzecz. Warto zauważyć, że silniki są coraz szybsze, a na tory, na których się jeździ są takie same jak wiele lat temu. Chcę powiedzieć, że tory są przystosowane do mniejszych prędkości, bo takie kiedyś obowiązywały. Dlatego w tym silniku, który jest trzeba dokonać korekty. Będzie najprościej i najtaniej. Wiem, że jest też dwuzaworowa Jawa, ale ona wymaga dopracowania. Poza tym przejście na ten silnik oznaczałoby, że cały ten sprzęt, który mają obecnie zawodnicy trzeba by było wyrzucić na złom
– zakończył.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Betard Sparta Wrocław

 



2. Platinum Motor Lublin


3. ebut.pl Stal Gorzów


4. Tauron Włókniarz Częstochowa


5 KS Apator Toruń


6. Fogo Unia Leszno


7. ZOOleszcz GKM Grudziądz


8. Enea Falubaz Zielona Góra


 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3. Arged Malesa Ostrów


4. ROW Rybnik


5. Texom Stal Rzeszów


6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź


8. InvestHousePlus PSŻ Poznan

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Trans MF Landshut Devils


2.  Ultrapur Start Gniezno 


3. OK Bedmet Kolejarz Opole 


4. Grupa Azoty Unia Tarnów


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Enea Polonia Piła







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Enea Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  4  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu