POLSKA
Michael Jepsen Jensen z pewnością nie może zaliczyć do udanych swojego występu w niedzielnym spotkaniu Stali Gorzów. Jego zespół wprawdzie zremisował na torze w Poznaniu z ekipą Betard Sparty Wrocław 45:45, tym samym zdobywając oczko do ligowej tabeli, jednakże sam Duńczyk zgromadził na swoim koncie 3 punkty z bonusem. Zawodnik tym bardziej jest zły, iż do ostatnich dwóch wyścigów w jego miejsce trener Stanisław Chomski postanowił desygnować do boju Bartosza Zmarzlika.
W początkowej fazie meczu żużlowiec ewidentnie bardziej niż z rywalami, zmagał się ze swoim sprzętem, który uniemożliwiał mu właściwie wyłamywanie na łukach, przez co tracił prędkość. Dopiero ostatnia maszyna, po którą sięgnął, zdała egzamin. - W całym meczu korzystałem w sumie z trzech motocykli. Nie udało nam się odnaleźć właściwych ustawień dla pierwszych dwóch motorów, by być wystarczająco szybkim na torze. W swoim trzecim starcie czułem się już znacznie lepiej. Motor był trochę za mocny, ale zdecydowanie lepszy od pozostałych. Czułem, że mogę coś zrobić na torze, a nie jedynie oglądać plecy przeciwników. Jestem trochę smutny i zły, że nie otrzymałem szansy startu w swoim ostatnim biegu. Takie jest jednak życie – stwierdził Michael Jepsen Jensen.
Mankamentem Duńczyka w starciu ze Spartanami były wyjścia spod taśmy maszyny startowej. Dodatkowo nie pomagały mu także pola startowe, które miał niekorzystne. - Problemem były przegrane starty – gdy nie wychodzisz dobrze spod taśmy maszyny startowej, ciężko jest potem cokolwiek zdziałać na trasie. Ponadto najpierw startowałem z zewnętrznych pól, dopiero potem z wewnętrznego, co też nie ułatwiało pracy – w początkowej fazie meczu bowiem to wewnętrzne pola startowe były tymi korzystniejszymi.
Zawodnik twierdzi, że by jego zespół mógł sięgać po najwyższe laury, każdy z zawodników powinien punktować na odpowiednim poziomie. By tak się stało, każdy z nich potrzebuje odpowiedniej ilości startów. Na dłuższą metę dokonywanie zbyt dużej liczby rezerw może nie przynieść wymiernych efektów. - Nie wiem, czy kierownictwo drużyny dokona jakiś ustawień w parach, zamieni nas kolejnością. Wiem natomiast, że każdy z nas powinien otrzymywać szansę na starty, by właściwie przygotować się do fazy play-off, która nastąpi pod koniec sezonu. Pod koniec zmagań ligowych musimy stanowić monolit i każdy z nas będzie potrzebny drużynie. Nie wydaje mi się, by posługiwanie się jednym zawodnikiem doprowadzi nas do celu. Potrzebujemy być mocni, ale wszyscy, nie tylko jednostki. Potrzebujemy zbudować team, ale także pewność u każdego z członków naszej ekipy.
By zbudować formę i pewność siebie, Duńczyk potrzebuje odpowiedniej liczby startów w barwach gorzowskiej Stali
Liglad cieszy się na możliwość startów w meczach ligi szwedzkiej i duńskiej, które startują w tym tygodniu. Jeździec zdaje sobie sprawę, że regularna jazda z pewnością pozwoli mu w odnalezieniu formy. W ostatnim tygodniu jakiekolwiek treningi nie wchodziły w jego przypadku w grę ze względu na chorobę. - Oczywiście, te jazdy nam pomogą. Mam już trochę dość tych przełożonych spotkań z powodu opadów deszczu. Ostatnim razem miało to miejsce w Tarnowie. Od tego momentu nie startowałem przez 14 dni. W między czasie odbyłem raptem jeden trening we wtorek na torze w Malilli. Potem się rozchorowałem. W trakcie testów udało mi się wykonać 4 próbne starty, spróbowałem 2 motocykli, przy każdym wyjeździe odjechałem dwa okrążenia. Po tym treningu było mi niedobrze. Zapakowaliśmy cały sprzęt z parku maszyn do busa, a następnie przespałem się kilka godzin. To, niestety, nie pomogło. Mój stan się pogorszył, zacząłem wymiotować, całkiem dużo razy. Postanowiłem nie brać udziału w test matchu zaplanowanym na wieczór, wróciłem do domu. Spędziłem kilka dni w łóżku, więc taki brak jakiejkolwiek aktywności z pewnością nie pomaga. W niedzielnym spotkaniu czułem się jednak wystarczająco świeży i silny, czułem moc, więc słaby start nie jest konsekwencją choroby.
Na koniec 24-latek podkreślił, iż wierzy, że mimo nie najlepszych ostatnich startów w swoim wykonaniu jego forma wkrótce wzrośnie. - Czuję, że mimo wszystko jesteśmy na właściwej drodze. Potrzebuję jedynie jazdy. Sezon dopiero się rozkręca, a regularne starty z pewnością mi pomogą. Pracujemy bardzo ciężko na dobre wyniki. Myślę, że dzisiaj również mogłem lepiej wypaść, gdybym otrzymał dodatkową szansę na start – zakończył Liglad.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs ebut.pl Stal Gorzów
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Betard Sparta Wrocław |
|
||
2. | Orlen Oil Motor Lublin | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | Tauron Włókniarz Częstochowa | |||
5 | KS Apator Toruń | |||
6. | Fogo Unia Leszno | |||
7. | ZOOleszcz GKM Grudziądz | |||
8. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
2. Speedway Ekstraliga |
||||
1. | Cellfast Wilki Krosno | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Arged Malesa Ostrów | |||
4. | INNPRO ROW Rybnik | |||
5. | Texom Stal Rzeszów | |||
6. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
7. | H.Skrzydlewska Orzeł Łodź | |||
8. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań |
|
||
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Polonia Piła | 1 | 2 | +18 |
2. | Ultrapur Start Gniezno | 1 | 2 | +8 |
3. | Trans MF Landshut Devils | 1 | 2 | +6 |
4. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | 1 | 0 | -6 |
5. | Unia Tarnów | 1 | 0 | -8 |
6. | OK Bedmet Kolejarz Opole | 1 | 0 | -18 |
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
SGB Premiership
1. | Oxfrod Spires | 3 | 7 | +8 |
2. | Ipswich Witches | 1 | 2 | +12 |
3. | Leicester Lions | 1 | 2 | +5 |
4. | Sheffield Tigers | 1 | 2 | -4 |
5. | Birmingham Brummies | 1 | 1 | -4 |
6. | King's Lynn Stars | 1 | 0 | -5 |
7. | Belle Vue Aces | 1 | 0 | -12 |
1. | Bartosz Zmarzlik | 158 |
2. | Fredrik Lindgren | 150 |
3. | Martin Vaculik | 125 |
4. | Jack Holder | 123 |
5. | Leon Madsen | 111 |
6. | Robert Lambert | 108 |
7. | Daniel Bewley | 104 |
8. | Jason Doyle | 96 |
9. | Max Fricke | 83 |
10. | Patryk Dudek | 76 |
11. | Tai Woffinden | 64 |
12. | Mikkel Michelsen | 56 |
13. | Kim Nilsson | 44 |
14. | Maciej Janowski | 43 |
15. | Anders Thomsen | 36 |
1. | Mikkel Michelsen | 52 |
2. | Leon Madsen | 44 |
3. | Janusz Kołodziej | 42 |
4. | Patryk Dudek | 33 |
5. | Andrzej Lebiediew | 33 |
6. | Dominik Kubera | 30 |
7. | Kai Huckenbeck | 30 |
8. | Kacper Woryna | 27 |
9. | Antonio Lindbeack | 25 |
10. | Dimitri Berge | 24 |
11. | Adam Ellis | 22 |
12. | Andreas Lyager | 20 |
13. | Szymon Woźnia6 | 18 |
14. | Grzegorz Zengot | 16 |
15. | Vaclav Milik | 16 |
16. | Jan Kvech | 13 |
17. | Niels Kristian Iversen | 9 |
18. | Maksym Drabik | 9 |
19. | Timo Lahti | 5 |
20. | Norick Blodorn | 3 |
1. |
Bartosz Zmarzlik | 50 |
2. |
Maciej Janowski | 35+3 |
3. | Patryk Dudek | 35+2 |
4. | Jarosław Hampel | 30 |
5. | Janusz Kołodziej | 28 |
6. | Oskar Fajfer | 25 |
7. | Szymon Woźniak | 25 |
8. | Kacper Woryna | 23 |
9. | Krzysztof Buczkowski | 19 |
10. | Przemysław Pawlicki | 17 |
11. | Dominik Kubera | 15 |
12. | Wiktor Lampart | 14 |
13. | Piotr Pawlicki | 14 |
14. | Wiktor Przyjemski | 14 |
15. | Wiktor Jasińsk | 11 |
16. | Mateusz Cierniak | 10 |
17. | Jakub Miśkowiak | 6 |
18. | Marcin Nowak | 6 |
19. | Adrian Gała | 1 |
20. | Mateusz Świdńicki | 1 |
21. | Bartłomiej Kowalski | 1 |
22. | Hubert Łęgowik | 0 |
http://atlantistsl.com/ |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów