eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 545
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Martin Smolinski: Zawsze szedłem pod prąd
 2017-05-17 11:39:22  redakcja    inf.prasowa

Już za tydzień, w Landshut, odbędzie się druga runda Speedway Best Pairs. Zawodnikiem, który zna niemiecki tor jak własną kieszeń jest najlepszy obecnie reprezentant tego kraju - Martin Smolinski. Niemiec już od sezonu 2009 reprezentuje barwy miejscowego klubu Devils.


Od kilku sezonów reprezentujesz AC Landshut Devils. Czy można powiedzieć, że znasz każdy kamień na torze w Landshut?

Od roku 2009 jestem członkiem drużyny i jej kapitanem. Przez ten czas, każdego roku, prowadziłem naszą drużynę do finałów Bundesligi i pięciokrotnie udało nam się wygrać mistrzostwo. Myślę, że mówi to wszystko o moich predyspozycjach kapitana. Tak, znam ten tor doskonale. Już jako mały chłopak, przyjeżdżałem tam w każdą środę tygodnia wraz z moim ojcem, aby trenować i poznawać wszelkie niuanse od Georga Hacka.

Pierwsza runda SBP nie była dla Ciebie zbyt szczęśliwa. Czy udało Ci się ustalić, co było głównym problemem?
Miałem dwa defekty z powodu przegrzania sprzęgła. Znam problem, ale nie jest on jeszcze do końca wyeliminowany. Nadal jest problem, gdy temperatura powietrza jest wysoka.

Jesteś numerem jeden niemieckiego żużla. Odczuwasz presję lub specjalną uwagę, którą przykłada się na Twoją karierę?
Dzięki za komplement! Ale nie, nie ma żadnej presji, raczej motywacja by pracować jeszcze ciężej. Łatwo jest być numerem jeden przez krótki czas, ale trudniej utrzymać stały i wysoki poziom na dłużej. Potrzeba samozaparcia, dyscypliny, ambicji, energii i oczywiście pieniędzy.

Jak w Twoich oczach wygląda aktualna sytuacja żużla w Niemczech?
Bardzo dobrze. Jesteśmy na dobrej i zdrowej ścieżce. Mamy wspaniałych fanów, wiele torów, a żaden klub nie ma zaległości finansowych wobec zawodników. Żużel w Niemczech od zawsze był zorganizowany w nieco inny sposób, niż gdziekolwiek indziej. Jeśli spojrzy się na jakość i profesjonalną pracę naszych wolontariuszy w klubach, myślę, że sporo zagranicznych klubów mogłoby się wiele nauczyć. To nie przypadek, że One Sport i BSI Speedway organizują rundy SBP, SEC i Speedway Grand Prix na niemieckich torach. Ponadto mamy najwięcej rund eliminacyjnych do mistrzostw świata i Europy. Naturalnie, niemieccy organizatorzy cieszą się zaufaniem FIM i FIM Europe.

Czy możesz nam powiedzieć coś na temat sprzętu, który przygotowałeś na ten sezon?
Jako zawodnik fabryczny JAWY, sprzęt mam dostarczany bezpośrednio przez producenta. Nie znaczy to jednak, że otrzymuje w pełni gotowe do jazdy motocykle. Pozostałe elementy są składane we współpracy z innymi firmami w moim własnym garażu. Silniki Jawy są projektowane, obliczane i konstruowane przeze mnie, Marcela Gerharda, Manfreda Knappe, FM Modellbau, RaimundSchön i kilka innych firm, których nazw nie mogę ujawnić.

Poza żużlem jesteś także doświadczonym zawodnikiem na torach długich. Czy mógłbyś wyjaśnić różnice, które panują w tych dwóch odmianach? Na którą z dyscyplin kładziesz większy nacisk?
Na torze żużlowym, potrzebujesz świetnej kontroli swojego ciała i ekstremalnej precyzji w pracy z motocyklem. Z kolei na torze, który ma 1000 metrów, kluczowy jest dobry materiał i szybki silnik. Nie możesz bać się prędkości. Całe moje skupienie wędruje jednak w pełni w stronę żużla.

Żużlowi fani mają stałą możliwość oglądania Ciebie jedynie w niemieckiej Bundeslidze i cyklu Speedway Best Pairs. Czy była to celowa decyzja, by trzymać się z dala od zagranicznych lig?
Nie mogę się z tym zgodzić. Moi fani mogą oglądać mnie co weekend, czy to w eliminacjach do mistrzostw świata czy Europy, czy w innych prestiżowych eventach na klasycznych torach, piaskowych czy trawiastych. Nie mam nic przeciwko zagranicznym ligom, jednak poświęciłem się tej niemieckiej. Jest tu wiele świetnych torów. Niemiecki sport motorowy jest głęboko w moim sercu i dlaczego miałbym przebywać tysiące kilometrów, kiedy wszystko czego potrzebuję jest tuż za rogiem. Liczba wyścigów, które odbywam w sezonie oscyluje w granicach 50-ciu. Są zawodnicy startujący w GP, którzy tych startów mają mniej. Zawsze szedłem pod prąd i po prostu się nie zmienię. Podsumowując, moje osiągnięcia są solidne i jestem z nich dumny. W końcu jestem w najlepszej 20-tce zawodników świata. Utrzymuję stały, wysoki poziom, ale zawsze lubię poświęcić swój czas fanom i zaraz po zawodach, nie wskakuję od razu do samolotu. Moja rodzina również się z tego cieszy.

Relacje Live

ELITSERIEN
Smederna Eskilstuna - Dackarna Malilla
poniedziałek, godzina 19:00

SGB PREMIERSHIP
Poole Pirates - Belle Vue Aces
poniedziałek, godzina 20:30

SGB PREMIERSHIP KNOCK-OUT CUP
Wolverhampton - King's Lynn Stars
poniedziałek, godzina 20:30

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Cash Broker Stal Gorzów 9 15 +54
2. Betard Sparta Wrocław 8 14 +47
3. Fogo Unia Leszno 9 13 +60
4. Ekantor.pl Falubaz Zielona Góra 8 12 +2
5. ROW Rybnik 7 7 +6
6. Włókniarz Vitroszlif Crossfit 9 7 -56
7. Get Well Toruń 10 4 -50
8. MrGarden GKM Grudziądz 8 4 -63
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Grupa Azoty Unia Tarnów 9 16 +153
2. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 8 14 +76
3. Lokomotiv Daugavpils 10 14 +43
4. Orzeł Łódź 9 13 +42
5. Arge Speedway Wanda Kraków 9 11 -33
6. Euro Finannce Polonia Piła 8 8 -31
7. Polonia Bydgoszcz 10 3 -127
8. Stal Rzeszów 9 2 -123
2. Liga Żużlowa
1. Speed Car Motor Lublin 8 15 +65
2. Start Gniezno 8 13 +108
3. Ostrovia Ostrów 8 13 +15
4. KSM Krosno

8

11 +14
5. Naturalna Medycyna PSŻ Poznań 7 6 -61
6. Stal-Met Kolejarz Opole 9 5 +5
7. Kolejarz Rawicz 8 0 -146
SGB Premiership
1. Belle Vue Aces 13
31
+49
2. Wolverhampton Wolves 12
29
+107
3. Poole Pirates 11
24
+66
4. King's Lynn Stars 11
22
+4
5. Rye House Rockets 13
18
-32
6. Somerset Rebels 14
16
-42
7. Swindon Robins 10
13
-22
8. Leicester Lions 14
10 -131
Elitserien
1. Masarna Avesta 7 11 +88
2. VMS Elit Vetlanda 7 10 +52
3. Lejonen Gislaved 7 9 -6
4. Smederna Eskilstuna 6 6 -11
5. Dackarna Malilla 6 5 +8
6. Rospiggarna Hallstavik 7 5 -41
7. Piraterna Motala 7 4 -36
8. Indianerna Kumla 7 4 -54
Zdjęcie tygodnia
Klasyfikacja SGP
1.  Jason Doyle 65
2.  Patryk Dudek 65
3.  Maciej Janowski 55
4.  Fredrik Lindgren 51
5.  Tai Woffinden 48
6.  Emil Sajfutdinow 47
7.  Greg Hancock 45
8.  Martin Vaculík 45
9.  Piotr Pawlicki 43
10.  Bartosz Zmarzlik 39
11.  Matej Žagar 36
12.  Chris Holder 34
13.  Niels Kristian Iversen 31
14.  Antonio Lindbäck 29
15.  Peter Kildemand 12
16.  Nicki Pedersen 8
Współpraca
Partnerzy

Ostatni wywiad
   Stanisław Melnyczuk: Przez to, co się dzieje na Ukrainie...

Europejska zima była bardzo udana, ale i trudna dla Stanisława Melnyczuka. Co prawda zajął on czwarte miejsce w Mistrzostwach Argentyny, ale i stracił cały sprzęt, który tam zabrał. Teraz powoli to wszystko odbudowuje i wiele wskazuje na to, że wszystko wraca na właściwe tory u ukraińskiego żużlowca.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Kolejne absurdy terminarza rozgrywek

Podczas każdej przerwy między sezonami, klubowi działacze, zawodnicy oraz kibice oczekują pojawienia się terminarza ligowych rozgrywek. Co roku dostajemy jednak porcję niezrozumiałych wyborów oraz kolizji dat, które nie do końca mają związek ze zdrowym rozsądkiem. Przyjrzeliśmy się bliżej temu zagadnieniu, w kontekście opublikowanego terminarza PGE Ekstraligi na sezon 2017.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Nowy team na żużlowym rynku

Sponsorzy coraz mocniej chcą być widoczni w sporcie żużlowym, w związku z czym w ostatnich miesiącach powstają kolejne żużlowe teamy. W nadchodzącym sezonie dołączy kolejny - Holistic-Polska Speedway Team, w którego barwach ujrzymy trójkę zawodników.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu
statystyka