SGP-SON-U21
Kolejnym występem w finale zakończył swój udział podczas Speedway Grand Prix Polski Niels-Kristian Iversen. Niestety 10-punktowa zdobycz okazała się niewielka w porównaniu do 19 punktów triumfującego Nickiego Pedersena, dlatego PUK w Toruniu stracił już praktycznie szanse na medal tegorocznych IMŚ.
Matematyka mogłaby dawać mu jednak iluzoryczne nadzieje, ponieważ w ostatniej rundzie w Melbourne do zdobycia jest 21 punktów, a Power ma nad nim 19 oczek przewagi. Nasz rozmówca wie już jednak, że w Australii może się już zająć się tylko obroną czwartej pozycji, ponieważ tuż za jego plecami plasuje się obecnie Jason Doyle. – Podium zostało już pogrzebane. Jednak sądzę, że to czwarte miejsce, które obecnie zajmuję, osiągnąłem jeżdżąc na swoim nie najwyższym poziomie w tym roku. Jeśli sezon skończę dobrym wynikiem w Australii i utrzymam tą czwartą pozycję, myślę, że będzie to wyglądać całkiem nieźle. Wiem, że podium byłoby miłe, jednak nie byłem wystarczająco dobry w tym roku, więc trudno narzekać – mówił po Grand Prix w Toruniu Iversen.
W drugiej fazie zawodów najgorszym było wyjątkowo pierwsze pole startowe. To właśnie z niego ruszał spod taśmy PUK w finale, dlatego nie był w stanie zbyt wiele z siebie wykrzesać. Czwartym miejscem powtórzył on wynik sprzed dwóch lat, w ubiegłym sezonie nie startował bowiem w Toruniu z powodu kontuzji. – Miałem bardzo słaby start w finale z pierwszego pola, po takim wyjściu spod taśmy nie mogłem zrobić nic więcej. Co można więcej dodać? Nigdy nie jest miłym, przyjechanie na ostatnim miejscu w finale. Tak to jednak się skończyło i teraz trzeba czekać na kolejny. Podobnie było dwa lata temu. Zakończenie finału na czwartym miejscu nie jest przyjemne. Zawsze chcemy być przynajmniej na trzecim miejscu, aby zgarnąć jakieś trofeum. Finał to wciąż finał, jednak nie zawsze wiąże się to z miejscem na podium – dodał po zawodach na Motoarenie.
Ostatnia runda tegorocznego cyklu Speedway Grand Prix odbędzie się 24 października na Etihad Stadium w Melbourne. I choć Iversen ostatnio dobrze radził sobie na torach czasowych, to przyznaje on jednak, że ten owal będzie zdecydowanie inny od pozostałych. – Nikt nie wie, jak tam będzie. Sądzę, że ten tor jest nieco większy i ma około 350 metrów. Zobaczymy, co tam zastaniemy, nie wiem, czego się spodziewać. W przeszłości wygrywałem na o wiele mniejszych torach, jak w Sztokholmie i w Cardiff. One miały około 270 metrów, a ten ma kilkadziesiąt metrów więcej. Będzie on zatem całkiem inny. Zobaczymy, jak będzie, muszę tam po prostu pojechać, postarać się o dobry występ, dać z siebie wszystko, co mogę, aby zakończyć ten sezon dobrym akcentem. To jest teraz mój cel, wystartować i bawić się tam jazdą. Nigdy nie byłem wcześniej w Australii, jedynie podczas międzylądowania w drodze do Nowej Zelandii. Pobyt tam będzie dla mnie nowym doświadczeniem. Sądzę, że tak będzie dla większości zawodników – zaznaczył.
Tor na Etihad Stadium nie został jeszcze położony. Wszyscy mają nadzieję, że obędzie się bez zbędnych niespodzianek, jak choćby ta, która miała miejsce przy przygotowywaniu toru przed SGP w Warszawie na początku tego sezonu. – Myślę, że powinniśmy myśleć optymistycznie, mając nadzieję, na dobre zawody. Jestem pewny. Sądzę, że turniej w Warszawie czegoś ich nauczył i wiedzą, że podobna sytuacja nie może się powtórzyć. Zobaczymy, jak się to zakończy, to będzie ekscytujące. Będzie to coś nowego dla wszystkich z nas. Możemy zrobić tam coś dobrego, postarać się o dobre ściganie, które zadowoliłoby kibiców – stwierdził Duńczyk.
Nie dla każdego trzy tygodnie przerwy pomiędzy dwiema ostatnimi rundami tegorocznego cyklu to dobre rozwiązanie. PUK przypomina jednak, że w ubiegłych latach zawodnicy zaczynali sezon bez poważniejszych przygotowań. – W tygodniu mam jeszcze jedne zawody i to chyba wszystko. Podobnie wygląda to jednak w przypadku większości zawodników. Nie wiem, czy taka przerwa to dobry pomysł. W ubiegłych latach zaczynaliśmy cykl w Nowej Zelandii na początku sezonu, co również mogło nie być takim dobrym rozwiązaniem. Tak to jednak wygląda, czeka nas długa podróż. Myślę, że to dobre dla tego sportu, że będzie on promowany tak daleko. To również dobre dla australijskich zawodników i kibiców, którzy bardzo chętnie przyjdą obejrzeć zawody z nadzieją na świetne widowisko.
Niektórzy zawodnicy połączą pobyt na Antypodach z dłuższymi wakacjami. Inaczej jest w przypadku Iversena, który po występie w SGP Australii wraca do Danii, aby spędzić czas z rodziną. – Jadę tam tylko na zawody, wracam następnie do domu. Później, niedługo po poaworcie udajemy się na wakacje. Moja córka będzie miała urodziny i gdy wrócę, organizuję przyjęcie urodzinowe dla niej. Następnie będziemy myśleć o wakacjach – przyznał PUK w rozmowie z naszym portalem.
W sobotę wszyscy jednogłośnie przystali na pomysł, aby wystartować w kewlarach, wzorowanych na ubiór kontuzjowanego Darcy’ego Warda. Stroje te następnie będą sprzedane na aukcjach, a cały dochód z nich zostanie przeznaczony na rehabilitację kontuzjowanego Australijczyka. Każdy bez wątpienia popiera ideę zapoczątkowaną przez Greg Hancocka już w sierpniu w Gorzowie. – To dobry pomysł. Pokazuje to, że wszyscy zawodnicy trzymają się razem i speedway jest jak jedna wielka rodzina. To nie jest oczywiście dobra sytuacja dla Darcy’ego, który potrzebuje wielu środków na swoją rehabilitację. Wszyscy robią to, co mogą, dlatego myślę, że to świetny pomysł. Jest to również szansa dla kibiców żużlowych, aby nabyć te kewlary i zachować je jako pamiątki, które będzie miało niewiele osób. Mam nadzieję, że dzięki temu pomysłowi uzbierane zostanie sporo pieniędzy i życie Darcy’ego będzie nieco łatwiejsze. Taki jest cel tej inicjatywy. To dobra rzecz, nie tylko dla Darcy’ego, ale to również pokazuje, że świat speedway’a trzyma się razem w takich sytuacjach. Powinno się pomagać zawodnikom, którzy zmagają się z kontuzjami. To dobry sygnał dla świata i piękny gest – podsumował Niels-Kristian Iversen.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Betard Sparta Wrocław |
|
||
2. | Platinum Motor Lublin | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | Tauron Włókniarz Częstochowa | |||
5 | KS Apator Toruń | |||
6. | Fogo Unia Leszno | |||
7. | ZOOleszcz GKM Grudziądz | |||
8. | Enea Falubaz Zielona Góra | |||
2. Speedway Ekstraliga |
||||
1. | Cellfast Wilki Krosno | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Arged Malesa Ostrów | |||
4. | ROW Rybnik | |||
5. | Texom Stal Rzeszów | |||
6. | Zdunek Wybrzeże Gdańsk | |||
7. | H.Skrzydlewska Orzeł Łodź | |||
8. | InvestHousePlus PSŻ Poznan |
|
||
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Trans MF Landshut Devils | |||
2. | Ultrapur Start Gniezno | |||
3. | OK Bedmet Kolejarz Opole | |||
4. | Grupa Azoty Unia Tarnów | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Enea Polonia Piła | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Enea Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
SGB Premiership
1. | Oxfrod Spires | 2 | 4 | +8 |
2. | Ipswich Witches | 1 | 2 | +12 |
3. | Leicester Lions | 1 | 2 | +5 |
4. | Sheffield Tigers | 1 | 2 | -4 |
5. | Birmingham Brummies | 1 | 1 | -4 |
6. | King's Lynn Stars | 1 | 0 | -5 |
7. | Belle Vue Aces | 1 | 0 | -12 |
1. | Bartosz Zmarzlik | 158 |
2. | Fredrik Lindgren | 150 |
3. | Martin Vaculik | 125 |
4. | Jack Holder | 123 |
5. | Leon Madsen | 111 |
6. | Robert Lambert | 108 |
7. | Daniel Bewley | 104 |
8. | Jason Doyle | 96 |
9. | Max Fricke | 83 |
10. | Patryk Dudek | 76 |
11. | Tai Woffinden | 64 |
12. | Mikkel Michelsen | 56 |
13. | Kim Nilsson | 44 |
14. | Maciej Janowski | 43 |
15. | Anders Thomsen | 36 |
1. | Mikkel Michelsen | 52 |
2. | Leon Madsen | 44 |
3. | Janusz Kołodziej | 42 |
4. | Patryk Dudek | 33 |
5. | Andrzej Lebiediew | 33 |
6. | Dominik Kubera | 30 |
7. | Kai Huckenbeck | 30 |
8. | Kacper Woryna | 27 |
9. | Antonio Lindbeack | 25 |
10. | Dimitri Berge | 24 |
11. | Adam Ellis | 22 |
12. | Andreas Lyager | 20 |
13. | Szymon Woźnia6 | 18 |
14. | Grzegorz Zengot | 16 |
15. | Vaclav Milik | 16 |
16. | Jan Kvech | 13 |
17. | Niels Kristian Iversen | 9 |
18. | Maksym Drabik | 9 |
19. | Timo Lahti | 5 |
20. | Norick Blodorn | 3 |
1. |
Bartosz Zmarzlik | 50 |
2. |
Maciej Janowski | 35+3 |
3. | Patryk Dudek | 35+2 |
4. | Jarosław Hampel | 30 |
5. | Janusz Kołodziej | 28 |
6. | Oskar Fajfer | 25 |
7. | Szymon Woźniak | 25 |
8. | Kacper Woryna | 23 |
9. | Krzysztof Buczkowski | 19 |
10. | Przemysław Pawlicki | 17 |
11. | Dominik Kubera | 15 |
12. | Wiktor Lampart | 14 |
13. | Piotr Pawlicki | 14 |
14. | Wiktor Przyjemski | 14 |
15. | Wiktor Jasińsk | 11 |
16. | Mateusz Cierniak | 10 |
17. | Jakub Miśkowiak | 6 |
18. | Marcin Nowak | 6 |
19. | Adrian Gała | 1 |
20. | Mateusz Świdńicki | 1 |
21. | Bartłomiej Kowalski | 1 |
22. | Hubert Łęgowik | 0 |
http://atlantistsl.com/ |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów