eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 310
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP/SWC

  Niels-Kristian Iversen: To nie była katastrofa
 2017-05-19 08:16:31  Stanisław Wrona    inf. własna

Na półfinale zakończył występ w Speedway Grand Prix Polski Niels-Kristian Iversen. Duńczyk zawody zakończył od ostatniego miejsca, później jednak radził sobie coraz lepiej i ostatecznie z 7. miejsca uzyskał awans z serii zasadniczej. Ostatecznie w półfinale był trzeci i zakończył zmagania z dorobkiem 9 oczek.

Jego występ przypominał zatem nieco sinusoidę, na szczęście tendencja rosnąca przypadła na drugą część zawodów. Nasz rozmówca cieszył się, że ten występ był o niebo lepszy od ubiegłorocznego w tym miejscu. – Ten wieczór układał się dla mnie z czasem coraz lepiej. Pod koniec miałem odpowiednią szybkość i sprawy wyglądały całkiem dobrze. Cieszyłem się z tego, jak jechał mój motocykl, zwłaszcza na końcu. Szczerze mówiąc trochę zaprzepaściłem szansę na finał, z mojej własnej winy, ponieważ miałem możliwość, aby to się udało. Nie było tak łatwo z czwartego pola, jednak byłem bardzo blisko na pierwszym okrążeniu w półfinale. Popełniłem mały błąd, tak to jednak wygląda w półfinałach – gra jest o wszystko albo nic. Tym razem mi się nie udało, ale ponowne zdobycie dziewięciu punktów. Jest ok, chociaż z drugiej strony jestem rozczarowany, że nie awansowałem do finału. To był mój cel, ale nie udało mi się go osiągnąć. W porównaniu do ubiegłego roku zanotowałem postęp, miałem tu wtedy bardzo złe zawody. W tym sezonie było znacznie lepiej, dlatego muszę na to też patrzeć pozytywnie. Wiem, że jeszcze nie jestem tam, gdzie bym chciał, jednak sprawy wyglądają dobrze – mówił po turnieju w Warszawie, Niels-Kristian Iversen.

Owal na PGE Narodowym mógł się podobać zawodnikom, a ścieżki do ścigania były widoczne już od pierwszej serii startów. Pomimo tego, że na 1. łuku było miejsce, w którym kilkukrotnie doszło do upadków, to jednak nawierzchnia spisywała się bardzo poprawnie. – Myślę, że tor był dobry. Mieliśmy kilka ciekawych wyścigów. Nie był dla nas zbyt łatwy, trudno było na nim uzyskać ekstra szybkość tak, aby wygrać każdy bieg. Publiczności mogło się jednak podobać. To były dobre zawody do oglądania. Fanie, że mogliśmy tu być. Nie wywalczyłem niby tego, po co tu przyjechałem, jednak powiedzmy, że to nie była dla mnie katastrofa – dodał względnie zadowolony.

Trzyletnia umowa na organizację turniejów Speedway Grand Prix w stolicy Polski dobiegła końca. Nie wiadomo jeszcze, czy uda się ją przedłużyć, jednak każdy wypowiada się o tych zawodach pochlebnie. Wszyscy jak widać już nieco zapomnieli o żenującym „spektaklu”, który miał tam miejsce za pierwszym podejściem, czyli w kwietniu 2015 roku. – Mam nadzieję, że się uda tu wrócić. Myślę, że do Warszawy przyjeżdża wielu ludzi, było bardzo dużo kibiców, publiczność była chyba najliczniejsza, jaką mieliśmy do tej pory na tym stadionie. To świetny obiekt. Mam nadzieję, że tu wrócimy – zaznaczył.

W dwóch pierwszych odsłonach tegorocznej serii Iversen zgromadził po 9 punktów. I choć nie jest to wynik powalający, to trudno mówić tu też o jakimś rozczarowaniu. Zawody w słoweńskim Krško odbyły się na torze naturalnym, te w Warszawie na czasowym. Kolejna runda zostanie rozegrana w łotewskim Daugavpils, czyli ponownie na nawierzchni zwykłej. Zawodnik nie widzie jednak większej różnicy w rodzaju owalu, na którym przychodzi mu startować. – Nie wiem, tak naprawdę nie ma to znaczenia. Wygrałem kilka turniejów na torach czasowych, na zamkniętych stadionach. To zależy od dnia – niektóre są dobre, inne już gorsze. Wygrałem w Cardiff, a w poprzednim roku zdobyłem tam chyba tylko trzy punkty (uśmiech). To zależy, trzeba „trafić” na swój dzień, odpowiednie ścieżki, wszystko musi razem się zgrać. Wówczas nie ma dla mnie znaczenia, czy tor jest czasowy, czy naturalny.

Początek ubiegłego roku był w wykonaniu naszego rozmówcy przeciętny. Tym razem zaczął on zmagania od występów w półfinałach, widać zatem progres w stosunku do poprzedniego sezonu. Do optymalnej dyspozycji jest według popularnego PUK-a już całkiem niedaleko. – Jestem już blisko tego, czego szukam, na pewno bliżej niż byłem w tym czasie w ubiegłym roku. Nadal mam pracę do wykonania. Jestem naprawdę zadowolony ze swoich motocykli, jak również sam z siebie. Muszę jednak, jak w poprzednich latach, więcej startować. Brzmi to dosyć zwariowanie, jednak wtedy zawsze staję się jeszcze lepszy. Mam nadzieję, że podobnie będzie tym razem i że jestem już niedaleko do celu – stwierdził.

W poprzednim meczu ligowym gorzowska Stal, której barw broni Duńczyk, pokonała na wyjeździe jednym punktem ekipę z Wrocławia. Barki zdobywania większej ilości punktów wzięli na siebie wówczas właśnie nasz rozmówca oraz Martin Vaculik, a ważne oczka dorzucili Przemysław Pawlicki i Bartosz Zmarzlik. Wszystko to odbyło się w tle kontuzji obojczyka Krzysztofa Kasprzaka, jednak dyspozycja drużyny w tak ciężkim momencie świadczy o tym, że drzemie w niej spory potencjał „uderzeniowy”. – Teraz będzie ciężko. We Wrocławiu mogliśmy korzystać za Krzysztofa z rezerw taktycznych. Teraz tego nie możemy już robić, musimy go zastąpić. Mamy w zespole Linusa, który może być dobry, miejmy nadzieję, że będzie w stanie dobrze punktować. Musimy poczekać i zobaczyć, co z tego wyniknie. Uważam jednak, że nasz zespół jest mocny, mamy dobrych zawodników. Do tej pory wygraliśmy wszystkie 3 spotkania, zatem myślę, że powinniśmy się z tego cieszyć – podsumował rozmowę z portalem eSpeedway.pl, Niels-Kristian Iversen.

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno


2. Betard Sparta Wrocław


3. Cash Broker Stal Gorzów


4. Falubaz Zielona Góra


5. Włókniarz Częstochowa


6. MrGarden GKM Grudziądz



7. Get Well Toruń



8. Grupa Azoty Unia Tarnów



Nice 1. Liga Żużlowa
1. ROW Rybnik



2. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


3. Lokomotiv Daugavpils


4. Orzeł Łódź


5. Polonia Piła


6. Arge Speedway Wanda Kraków


7. Car Gwarant Start Gniezno


8. Speed Car Motor Lublin



2. Liga Żużlowa
1. Stal Rzeszów

 


2. Polonia Bydgoszcz



3. Ostrovia Ostrów


4. Naturalna Medycyna PSŻ Poznań

 



5. KSM Krosno


6. Kolejarz Opole


7. Unia Kolejarz Rawicz


SGB Premiership
1. Swindon Robins


2. Wolverhampton Wolves



3. Belle Vue Aces


4. Poole Pirates



5. Rye House Rockets



6. Somerset Rebels



7. King's Lynn Stars


8. Leicester Lions


Elitserien
1. Smederna Eskilstuna


2. Vetlanda Speedway



3. Masarna Avesta


4. Dackarna Malilla


5. Lejonen Gislaved


6. Rospiggarna Hallstavik


7. Indianerna Kumla


8. Västervik Speedway


Klasyfikacja SGP
1.  Jason Doyle  
2.  Patryk Dudek  
3.  Tai Woffinden  
4.  Maciej Janowski  
5.  Bartosz Zmarzlik  
6.  Emil Sajfutdinow  
7.  Matej Žagar  
8.  Fredrik Lindgren  
9.  Martin Vaculík  
10.  Chris Holder  
11.  Greg Hancock  
12.  Nicki Pedersen  
13. Przemysław Pawlicki  
14. Artiom Łaguta  
15. Craig Cook  
Współpraca
Partnerzy
 
Ostatni wywiad
   Jarosław Krzywosz: Chcę jeździć jak najwięcej

Do nadchodzącego sezonu będzie przystępował z myślą, by wystartować w jak największej liczbie zawodów i zbierać cenne doświadczenie. O minionym sezonie oraz o planach na przyszły rok w rozmowie z portalem eSpeedway.pl opowiada Jarosław Krzywosz.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Kolejne absurdy terminarza rozgrywek

Podczas każdej przerwy między sezonami, klubowi działacze, zawodnicy oraz kibice oczekują pojawienia się terminarza ligowych rozgrywek. Co roku dostajemy jednak porcję niezrozumiałych wyborów oraz kolizji dat, które nie do końca mają związek ze zdrowym rozsądkiem. Przyjrzeliśmy się bliżej temu zagadnieniu, w kontekście opublikowanego terminarza PGE Ekstraligi na sezon 2017.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Nowy team na żużlowym rynku

Sponsorzy coraz mocniej chcą być widoczni w sporcie żużlowym, w związku z czym w ostatnich miesiącach powstają kolejne żużlowe teamy. W nadchodzącym sezonie dołączy kolejny - Holistic-Polska Speedway Team, w którego barwach ujrzymy trójkę zawodników.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu