Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 176
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  „Ratujmy tarnowski żużel” list otwarty akcjonariuszy
 2014-11-27 12:21:54  Redakcja    unia.tarnow.pl

W ostatnich tygodniach kibice tarnowskich Jaskółek wyszli z inicjatywą Ratujmy tarnowski żużel, a w dniu dzisiejszym ukazał się list akcjonariuszy Unii Tarnów ŻSSA o podobnym tytule, który prezentujemy poniżej.


„Ratujmy tarnowski żużel” LIST OTWARTY

Piszemy ten list w imieniu akcjonariuszy Unii Tarnów Żużlowej Sportowej Spółki Akcyjnej, czyli w prostym języku - właścicieli tej Spółki. Właścicieli ŻSSA, czyli tych, którzy nie dla zysku, profitów czy honorów wyłożyli prywatne pieniądze na nabycie akcji Spółki Żużlowej, gdy znajdowała się w trudnej sytuacji, by ratować dla miasta, regionu i przede wszystkim kibiców tą najważniejszą dyscyplinę sportową. Ze swej strony jako akcjonariusze Unii Tarnów Żużlowej Sportowej Spółki Akcyjnej, na ile możemy, wspieramy każdego roku finansowo Klub w postaci różnego rodzaju form wsparcia dopuszczalnego prawem, przeznaczając na to po kilkaset tysięcy złotych. Jesteśmy grupą właścicieli szczególnych bo nigdy nie liczyliśmy na żaden zysk z dywidendy, nie pobraliśmy też żadnego wynagrodzenia za pracę jako członkowie Rady Nadzorczej. Zresztą o naszej rezygnacji z pobierania jakiegokolwiek wynagrodzenia, mówi uchwała RN Unii Tarnów ZSSA nr 4 z dnia 10 kwietnia roku 2012. To nasza pasja i zaangażowanie społeczne spowodowały, że chcieliśmy tarnowski żużel utrzymać i rozwijać, dając mieszkańcom radość i dostarczając emocje z oglądania zawodów sportowych. To, że na dzisiaj Spółka jest w dobrej kondycji sportowej i finansowej, zawdzięczamy przede wszystkim naszemu Głównemu Partnerowi – Grupie Azoty, o czym wszyscy sympatycy żużla w Tarnowie wiedzą. Bez sponsorów takich jak Grupa Azoty i Tauron P.E., żużel być może przestałby w naszym mieście istnieć, a przynajmniej nie funkcjonowałby na poziomie liczącym się w kraju. Bez nich też nie byłoby kolejnego tytułu – w tym roku tytułu II Vice Mistrza kraju, a wcześniej złotego medalu. Gdyby nie kontuzje 4 czołowych zawodników, po raz wtóry mielibyśmy złoto.

Warto odnotować, że wszelkie zobowiązania finansowe wobec zawodników i trenera zostały w tym sezonie wypłacone. A przecież nie bywało tak w poprzednich latach, gdy rzeczywiście trzeba było zaangażowania wielu osób by spłacić narosłe długi ,aby uzyskać licencję na kolejny sezon. Wówczas Spółce groziło bankructwo, ale wspólnie uchroniliśmy przed tym żużel – dzięki wielu firmom lokalnym, które pozytywne odpowiedziały na ówczesny apel. Spółkę uratowali jej akcjonariusze i biznesmen z Niecieczy, którzy pożyczyli duże pieniądze przeznaczone na spłatę zaległych i narosłych w sezonie długów. Dzisiaj wchodzimy w sezon z czystą kartą, licencją i kontraktami. Mamy obietnicę współfinansowania żużla przez Grupę Azoty, może na mniejszym poziomie, ale jednak z wolą dalszego współdziałania. To dobry sygnał.

Żużlowa Unia Tarnów utrzymuje Stadion Miejski oddany przez miasto w dzierżawę za „symboliczne” kwoty. Jego utrzymanie kosztuje po kilkaset tysięcy złotych rocznie, a ze stadionu i obiektów z nim związanych korzystają też inne dyscypliny, m.in. piłkarze. Nasza Spółka pokrywa koszty utrzymania stadionu, mediów, drobnych remontów, choć z drugiej strony dzięki temu obiektowi możliwe jest uzyskiwanie znaczących dochodów z reklam umieszczonych na bandach, trybunach, jupiterach. Bez takiej możliwości również nie byłoby środków na finansowanie żużla. Dotychczas Miasto wspierało również finansowo żużel, w bardzo skromnej skali, ale na miarę swoich możliwości, mamy nadzieję, że wsparcie po wyborach samorządowych zostanie co najmniej utrzymane.

Pośrednią przyczyną kłopotów jest to, że polska liga jest ligą najdroższą na świecie, to tu w naszym kraju zawodnicy otrzymują najwyższe gaże. Za pieniądze tu zarobione zawodnicy przygotowują swój sprzęt nie tylko na ligę ale na zawody w innych krajach. A to tu ponoszone są największe nakłady. Oglądając zawody z Wysp Brytyjskich często widzimy kibiców siedzących na kocach rozłożonych na wałach ziemnych. W Polsce mamy znacznie wyższy poziom ale i zarazem dużo droższy, a stosowane stawki odbiegają znacząco w górę od tych w innych krajach. Aby utrzymać Klub na najwyższym polskim ( a zarazem i światowym) poziomie potrzeba naprawdę wielu sponsorów, i tych dużych, bez których żużel by nie istniał, ale i całe setki drobniejszych, którzy dokładając się do puli zdołają utrzymać zespół – ukochaną drużynę.

Patrząc w przyszłość należy podkreślić, że wszyscy zawodnicy startujący w naszym klubie w roku bieżącym, otrzymali oferty startu w Unii w sezonie 2015 na warunkach finansowych zbliżonych do tych z roku 2014 i że ze wszystkimi prowadzone są już od zakończenia sezonu, rozmowy przybliżające do porozumienia. Oprócz dotychczasowych zawodników, Zarząd rozmawia jeszcze z kilkunastoma innymi zawodnikami z czołówki Ekstraligi. Skład powoli się krystalizuje. Sfinansowanie przyszłego sezonu wymagać będzie sporych nakładów. Dlatego też jesteśmy zdecydowani zaprosić nowych akcjonariuszy Spółki, czy odsprzedać część naszych akcji z nadzieją na wsparcie udzielone przez nowych współwłaścicieli. Apelujemy do lokalnych firm aby korzystały z możliwości reklamowania i promocji poprzez sport żużlowy. Zwracamy się też do Miasta z prośbą o zwiększenie finansowego zaangażowania, podobnie jak dzieje się to we wszystkich pozostałych ośrodkach żużlowych, nie tylko ekstraligowych i modernizację Stadionu Miejskiego, który nie spełnia w tej chwili praktycznie żadnych standardów, nie wspominając o Ustawie o Bezpieczeństwie Imprez Masowych. Zapraszamy do rozmów na te tematy ponieważ tylko merytoryczne i poważne podejście do tych spraw może pomóc tarnowskiemu żużlowi.

Wiesław Frys - Usługi Budowlane WESBUD
Mirosław Kopeć – PHU WAMEX Sp. z o.o.
Jacek Pocięgiel – FHU „HEKTOR”
Wiesław Bałut – Centrum Ogrodnictwa i Elektronarzędzi „ROZKWIT”

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Betard Sparta Wrocław

 



2. Platinum Motor Lublin


3. ebut.pl Stal Gorzów


4. Tauron Włókniarz Częstochowa


5 KS Apator Toruń


6. Fogo Unia Leszno


7. ZOOleszcz GKM Grudziądz


8. Enea Falubaz Zielona Góra


 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3. Arged Malesa Ostrów


4. ROW Rybnik


5. Texom Stal Rzeszów


6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź


8. InvestHousePlus PSŻ Poznan

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Trans MF Landshut Devils


2.  Ultrapur Start Gniezno 


3. OK Bedmet Kolejarz Opole 


4. Grupa Azoty Unia Tarnów


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Enea Polonia Piła







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Enea Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  4  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu