Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 191
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Tunerzy, kilku z nich zarabia jak żużlowe gwiazdy
 2016-02-10 11:45:56  Redakcja    Przegląd Sportowy

Najlepsi spece od tuningu silników zarabiają rocznie milion i więcej złotych. Peter Johns od kilku lat jest numerem 1 wśród tunerów. Zdarzają mu się chwile zapaści, ale są one bardzo krótkie. Od 2011 roku zawodnicy, którzy robią silniki u angielskiego mechanika zdobywają złote medale mistrzostw świata.

Tai Woffinden był rok temu piekielnie szybki i duża w tym zasługa Johnsa, który mocno zainwestował w swój warsztat (tylko za obrabiarkę do głowic zapłacił 200 tysięcy funtów), ale dzięki temu kasuje wielkie pieniądze na tuningu i serwisach. Jeden nowy silnik kosztuje u niego 6 tysięcy euro, za serwis trzeba zapłacić 2,5 tys. euro. Johns ma takie możliwości, że miesięcznie może zrobić nawet do 25 silników.

Jeśli przyjmiemy, że 5 jest nowych, a 20 serwisowanych to wyjdzie nam, że Anglik w ciągu miesiąca ma przychód rzędu 80 tys. euro. Po odliczeniu kosztów zostanie w jego kieszeni nawet 35 tys. euro, co w przeliczeniu na złotówki daje około 150 tysięcy. Jeśli takie tempo Johns utrzymałby przez 12 miesięcy to śmiało można powiedzieć, że zarabia on blisko 2 mln złotych rocznie. To możliwe. W końcu jeden z duńskich tunerów już dwa lata temu chwalił się, że zamknął rok zyskiem rzędu 2 mln zł.

Powoli zaczyna być tak, że to nie zawodnicy, ale najlepsi tunerzy czerpią z żużla największe korzyści. Czołówka, czyli wspomniany Johns, ale i też Jan Andersson, Fleming Graversen i nasz Ryszard Kowalski (większość z nich robi średnio 15 silników miesięcznie) kasuje około miliona złotych rocznie. Nic dziwnego, bo ceny serwisów mają podobne jak u Johnsa, a silniki też nie są u nich zbyt tanie.

Rok temu Graversen kasował po 4,5 tys. euro za jednostkę napędową. Ale już taki Marcel Gerhard, który w ostatnim czasie wypadł z pierwszej ligi i eksperymentuje z silnikiem GTR życzy sobie za swoje nowe cacko 9 tys. euro. Mówi się jednak, że chętnych nie ma. Chris Harris testuje silniki Gerharda, ale skutek jest różny.

Tunerom nie ma jednak co zazdrościć. Siedzą w swoich warsztatach od rana do wieczora, dłubią w silnikach, szukają nowych rozwiązań. To jest żmudna i bardzo ciężka praca. Dość powiedzieć, że zrobienie jednego silnika trwa od 2 do 4 dni. Mechanicy mają swoich pomocników, ale i tak na każdym silniku muszą położyć swoją pieczęć. Najważniejszym klientom (tak jest z Woffindem u Johnsa) robią wszystko własnoręcznie, bez niczyjej pomocy. To im się jednak opłaca, bo dobre występy gwiazd przynoszą im sławę, mnóstwo zamówień, a czasami także finansowe nagrody od zadowolonych klientów.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Betard Sparta Wrocław

 



2. Platinum Motor Lublin


3. ebut.pl Stal Gorzów


4. Tauron Włókniarz Częstochowa


5 KS Apator Toruń


6. Fogo Unia Leszno


7. ZOOleszcz GKM Grudziądz


8. Enea Falubaz Zielona Góra


 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3. Arged Malesa Ostrów


4. ROW Rybnik


5. Texom Stal Rzeszów


6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź


8. InvestHousePlus PSŻ Poznan

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Trans MF Landshut Devils


2.  Ultrapur Start Gniezno 


3. OK Bedmet Kolejarz Opole 


4. Grupa Azoty Unia Tarnów


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Enea Polonia Piła







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Enea Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  4  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu