Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 225
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Dwa kluby w Częstochowie? Świącik: Jest taki pomysł
 2014-10-04 20:40:55  Konrad Cinkowski    inf.własna

Od dłuższego czasu mówiło się, iż w Toruniu już niedługo mogą być dwie drużyny żużlowe. Jedna startująca w Ekstralidze, druga w rozgrywkach drugoligowych. Póki co temat ucichł, lecz z podobnego pomysłu skorzystać chcą w Częstochowie. Wszystko zależy jednak od przyszłości CKM Włókniarz S.A..

Od dłuższego czasu nieoficjalnie mówi się na temat tego, iż częstochowianie będą składać w przerwie zimowej dwa wnioski licencyjne. Pierwszy - CKM Włókniarz S.A. na starty w Enea Ekstralidze bądź też Nice Polskiej Lidze Żużlowej oraz drugi - Stowarzyszenie CKM Włókniarz na starty w Polskiej 2. Lidze Żużlowej. O podobnym pomyśle mówiono w Toruniu, gdzie Unibax miałby rywalizować o medale Drużynowych Mistrzostw Polski, zaś Stal szkoliłaby młodzież. W Świętym Mieście może być podobnie, lecz na planach może się nie skończyć!

- Wiadomo, że każdy ma jakieś swoje pomysły na szkolenie. "Sqóra" w Lesznie wdraża swoje pomysły jeśli chodzi o przygotowanie do zawodów. My uznaliśmy, że skoro mamy jeździć po Ligach Południowych, a są one w różnym składzie - wolałbym zawodników przygotowywać do żużla w takich poważniejszych meczach. Wiadomo, koszta są większe, ale byłoby to również inne przełożenie na sponsorów, dla drużyny która byłaby w drugiej lidze. Jeśli nawet uda nam się utrzymać w Ekstralidze, chcemy zgłosić drużynę do drugiej ligi, aby tych chłopców doszkalać w innym stopniu. Gdyby jednak nie daj boże ta Ekstraliga nie została w Częstochowie, to też nie chcę, aby pojawiały się głosy - "a... to jest niezgodne z regulaminem, że w razie upadłości nie mógłby jeździć drugoligowy zespół". Nie! Naszej sytuacji nie można porównywać do sytuacji klubu z Rybnika! Po pierwsze Stowarzyszenie CKM Włókniarz jest stowarzyszeniem z siedemdziesięcioletnim stażem. Proszę sobie wyobrazić, gdy powstawała szkółka, to założycieli nie było na świecie. W Rybniku powołano stowarzyszenie, które było z "czystym kontem" finansowym i wskutek tego zdarzenia, zrobiono przepis, iż w razie upadłości na tym samym obiekcie rok czasu nie może nikt jeździć, chyba, że spłaci długi. To ma sens, lecz jeśli ktoś w obrębie tego samego sezonu lub dwóch, powołuje bliźniaczy klub. U nas jest zupełnie inaczej. Nas żaden z udziałów nie łączy z klubem ze Spółką Akcyjną. Na tym samym obiekcie trenujemy, wypożyczamy klubowi zawodników, jak powiedzmy np. klub parnetrski. W kwestiach czysto prawnych tutaj jednak się nie zgadzam z tym, że mielibyśmy być ukarani tym, że nie moglibyśmy startować w drugiej lidze. Tak jak mówię, Stowarzyszenie ma siedemdziesiąt lat i w chwili założenia, nikt nie brał pod uwagę tego, że będą Spółki Akcyjne. Rozmawiając np. ze sponsorami czy z ludźmi, którzy coś w żużlu osiągnęli - każdy popiera moje zdanie, że częstochowski wariant jest inny, niż rybnicki. Ponieważ, czemu mielibyśmy ponosić odpowiedzialność za to, że Spółka się wycofa? Nie móc trenować, jeździć jako drużyna Stowarzyszenia, która istnieje - siedemdziesiąt lat! To tak jakby np. dana firma wycofała się z Centrum Handlowego i w to samo miejsce nikt nie może wejść, no chyba, że spłaci długi poprzednika. A według mnie jak i prawa to jest bezsens, więc tak jak mówię. Chcemy wystartować w drugiej lidze - jak nie szkoleniowo to bronić honoru Częstochowy. Nie życzę tego kolegom ze Spółki, ale jeśli okaże się, że nie wystartują lub nie dostaną licencji na Ekstraligę to my im pomożemy - przyznaje Michał Świącik w rozmowie z portalem eSpeedway.pl.

Stowarzyszenie CKM Włókniarz w tym sezonie wypożyczyło kilku wychowanków do CKM Włókniarz S.A. - Artura Czaję, Huberta Łęgowika, Rafała Malczewskiego oraz Oskara Polisa. Przez najbliższe dwa tygodnie będą oni walczyć, by utrzymać w Częstochowie najwyższą klasę rozgrywkową. Co jeśli jednak się nie uda? - Większość naszych zawodników jest wypożyczona do Spółki i chcemy tę Ekstraligę uratować. Jeśli się jednak nie da to My staniemy na straży częstochowskiego żużla i będziemy startować od najniższej ligi. Wtedy Ja, moi przyjaciele, byli włodarze klubu czy byli zawodnicy - zrobimy wszystko, aby ten żużel uratować.


Niewykluczone, że od nowego sezonu w Częstochowie będą istniały dwa kluby żużlowe!

Wielu zawodników jeździ jednak poza rodzinnym miastem - Przemysław Portas (KSM Krosno), Tymoteusz Kasprzyk (Kolejarz Opole), Marcin Bubel (ŻKS ROW Rybnik), Maksym Drabik (ŻKS MDM Komputery Dreier Ostrów Wlkp.). Ponadto z Częstochowy lub okolic pochodzą m.in. Mateusz Borowicz (Grupa Azoty Unia Tarnów), Damian Dróżdż (Kolejarz Opole), Łukasz Bojarski (Kolejarz Rawag Intermarche Rawicz), Patryk Wester, a w barwach Stowarzyszenia startują Bartosz Pych i Kamil Długosz, a kilku zawodników oczekuje na egzamin na licencję. Zatem przy ewentualnym powołaniu do życia drugoligowej drużyny, cały skład mógłby się oprzeć na wychowankach, którzy za kilka lat mogą stanowić trzon najsilniejszych klubów świata.

- To też wynika z tego, że mamy dużą ilość adeptów i ta szkółka nam się fajnie rozwija. Prowadzę ją pierwszy rok, a będę chciał, aby w przyszłym sezonie tych adeptów było jeszcze więcej. Wiem jak to wygląda w innych klubach, które finansowo stoją lepiej od nas. Udało nam się z zarządem osiągnąć fajne efekty jeśli chodzi o szkółkę. Jeśli chcemy się rozwijać, trzeba dać im jeździć. Powiem prosty przykład - Przemysław Portas w tym sezonie startuje KSM-u Krosno, jeżdżąc na sprzęcie Stowarzyszenia. My je remontujemy, wszystko finansujemy my, a biegopunktówkę bierze chłopak dla siebie, bo mu się należy. Natomiast jeśli ja mam to dalej robić, a on ma jeździć dla obcego klubu to nie lepiej, aby jeździł dla swojego klubu. Koszta są mniejsze, nie ma podróży. Podobna sytuacja ma miejsce z innymi zawodnikami. Wydaje mi się, że zamiast wysyłać ich do innych klubów, niech jeżdżą u nas.

Od kilku tygodni mówi się także o rozegraniu kolejnej edycji Memoriału Bronisława Idzikowskiego i Marka Czernego. Pierwotnie ten turniej zaplanowano na 4 października (sobota), lecz ostatecznie nie doszedł on do skutku. Michał Świącik informuje o przyczynach oraz kiedy zaplanowano drugie podejście - Staramy się o pozwolenie na organizację imprezy masowej, a jak wiadomo wymaga to przynajmniej trzech, czterech tygodni. Dlaczego nie zrobiliśmy tego w planowanym terminie 4 października? Dlatego, że kolidowało to z wcześniej ustalonym terminem organizowanych na mini żużlu zawodach. Odpuśliśmy, a w między czasie skontaktowałem się z Urzędem Miasta i następny termin jest między dwunastym a osiemnastym października. Obiecałem, że go zrobimy, więc go zrobimy, aczkolwiek marzy mi się, aby Memoriały były na początku sezonu, inaugurowały go. Wtedy to przyciąga kibiców. Jednak obiecaliśmy teraz i Stowarzyszenie te zawody zorganizuje. Oby tylko pogoda nie popsuła planów.


"Zamiast wysyłać ich do innych klubów, niech jeżdżą u nas" - przyznaje prezes SCKM Włókniarz na przykładzie wypożyczonego do KSM-u Krosno Przemysława Portasa

Czy zakładanie organizacji imprezy między 12 października a 18 października oznacza, że częstochowianie są pewni, iż mecze barażowe o Enea Ekstraligę się nie odbędą? - Wtedy byśmy te zawody przesunęli np. o jeden dzień. Wiadomo, ja tutaj mówię o takich widełkach w kontekście daty. Myślę, że baraże odbędą się zgodnie z planem i Pan Skrzydlewski zmieni zdanie - kończy nasz rozmówca.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

2

4

+34

2. KS Apator Toruń 2 2 +16
3. ebut.pl Stal Gorzów 2 2 -8
4.  Betard Sparta Wrocław 2 2 +6
5 Novyhotel Falubaz Zielona Góra 2 2 0
6. Fogo Unia Leszno 2 2 -24
7.  Tauron Włókniarz Częstochowa 1 0 -4
8.  ZOOleszcz GKM Grudziądz 2 0 -24
 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno  2 4 +10
2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 2 2 +7
3. Texom Stal Rzeszów 1 2 +18
4. INNPRO ROW Rybnik 1 2 +6
5. Arged Malesa Ostrów 2 2 +12
6. #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  1 0 -6
7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź 1 0 -16
8. Energa Wybrzeże Gdańsk 1

0

-29
Krajowa Liga Żużlowa
1   Polonia Piła 1 2 +18
2.   Trans MF Landshut Devils 1 2 +6
3. Optibet Lokomotiv Daugavpils 1 2 +6
4.  Ultrapur Start Gniezno 1 2 -4
5. Unia Tarnów 1 0 -8
6. OK Bedmet Kolejarz Opole  1 0 -18





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu