Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 106
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Jacek Rempała: Nowe tłumiki zabijają żużel
 2011-03-10 19:08:33  Patryk Rojek    inf.własna

Światek żużlowy pochłonęła ostatnio dyskusja na temat nowych tłumików. Władze Polskiego Związku Motorowego postawiły sprawę jasno od sezonu 2011 rozgrywki ligowe i indywidualne odbywać się będą na nowych tłumikach. Po przeciwnej stronie barykady stoją żużlowcy, którzy nie chcą wprowadzać zmian w tym zakresie.

Dyskusja nabrała jeszcze większej temperatury po upadku Grzegorza Zengoty, który już podczas pierwszego treningu nabawił się groźnej kontuzji. Co prawda nie wiadomo co było przyczyną upadku, ale faktem jest, iż wychowanek Falubazu startował na nowym tłumiku. Jednym z najlepiej zorientowanych w tym temacie jest Jacek Rempała. Żużlowiec Orła Łódź łączy rolę tunera i zawodnika, doskonale zna więc problem nowych tłumików i ma ugruntowane zdanie na ich temat - Ten produkt nie nadaje się do użycia - mówi jasno. - Jestem przekonany, że upadek Grzegorza był wynikiem tego, iż startował na nowym tłumiku - dodaje.

Rempała miał okazję do przetestowania nowego produktu podczas treningów w Gorican. Nie ukrywa, iż bardzo szybko zrezygnował ze startów na zmienionych tłumikach. - Odjechałem może kilka okrążeń i stwierdziłem, iż to nie ma sensu. Motocykl zachowuje się nienaturalnie, przy każdej koleinie szarpie nim do góry, spada moc silnika i zaczynają się kłopoty. Nie chciałem ryzykować zdrowiem i szybko zmieniłem tłumik, dopiero wtedy mogłem normalnie trenować - opowiada zawodnik eSpeedway Team.

Żużlowiec Orła Łódź zaznacza, iż problemy z nowymi tłumikami ma większość zawodników. - Sam widziałem jak podczas treningu bracia Musielakowie omal nie wjechali sobie na plecy. Wszystko przez te tłumik, kiedy zawodnik wjeżdża w koleinę silnik traci moc i robi się naprawdę niebezpiecznie - mówi Rempała. - Dodatkowo motocykle dławią się spalinami, przegrzewa się cały silnik i zwykle kończy się to eksplozją - dodaje.

Większość zawodników podziela zdanie najstarszego z braci Rempałów, są jednak tacy, którym nie przeszkadzają wprowadzone zmiany. - Nie wiem z czego to wynika. Być może tunerzy tych zawodników przekonali ich, iż szybciej niż pozostali dojdą ładu z nowymi tłumikami i będzie to dla nich swoisty handicap. Jako osoba na co dzień zajmująca się motocyklami mogę śmiało powiedzieć, iż nic z tego nie będzie, nie w takim kształcie jak obecnie - uważa Rempała. - Konsultowałem tę kwestię z kilkoma zawodnikami, żaden z obecnie dostępnych modeli nowych tłumików nie nadaje się do jazdy. Różnice między nimi są minimalne - zaznacza zawodnik eSpeedway Team.

Nestor polskich torów liczy, iż władze polskiego żużla dostrzegą w końcu problem nowych tłumików. - Ostrzegałem już w ubiegłym roku, iż ten produkt nie nadaje się do jazdy. Szkoda tylko, iż potrzeba kilku kontuzji nim wreszcie osoby odpowiedzialne za ten bałagan opamiętają się w końcu. Grzegorz jest pierwszą ofiarą nowych tłumików i z pewnością nie ostatnią - wróży żużlowiec Orła Łódź.

Co jeśli władze Polskiego Związku Motorowego uparcie będą bronić swojego zdania? Czy wówczas dojdzie do strajku zawodników? - Niewykluczone, ponoć są już pewne plany odnośnie zaostrzenia kursu. Zobaczymy jak to się dalej potoczy, władze muszę uszanować nasze zdrowie. Dziwię się tylko kierownictwu Speedway Ekstraligi, w końcu to prezesi klubów decydują o kształcie rozgrywek, mogą więc jasno zadeklarować - startujemy ale tylko na starych tłumikach - uważa Jacek. 

Co ciekawe trener kadry narodowej nie dostrzega problemu nowych tłumików. - Nie wiem skąd taka wypowiedź Marka Cieślaka. Czemu staje po przeciwnej stronie barykady? Przecież tutaj chodzi tylko i wyłącznie o nasze zdrowie - zakończył zawodnik eSpeedway Team.

Reklama

 


Relacja live

PGE EKSTRALIGA

Betard Sparta Wrocław vs ZOOleszcz GKM Grudziądz 

piątek 18:00

Orlen OIl Motor Lublin vs KS Apator Toruń

piątek 20:30

 

Fogo Unia Leszno vs Novyhotel Falubaz Zielona Góra
niedziela 16:30

ebut.pl Stal Gorzów v Tauron Włokniarz Częstochowa
niedziela 19:15

Metalkas 2 Ekstraliga

Innpro ROW Rybnik vs  Arged Malesa Ostrów
sobota 16:30

#Orzechowa Osada PSŻ Poznań vs  Energa Wybrzeże Gdańsk
soobta 16:30

Texom Stal Rzeszów vs Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:00

Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs  H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
niedziela 14:00

Speedway Grand Prix

FIM Speedway Grand Prix
sobota 19:00

Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+50

2. Betard Sparta Wrocław 2 2 +22
3. KS Apator Toruń  2 2 0
4.  ebut.pl Stal Gorzów 2 2 -8
5 NovyHotel Falubaz Zielona Góra 2 2 0
6. Fogo Unia Leszno 2 2 -24
7.  Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 1 0 -4
8.  ZOOleszcz GKM Grudziądz 2 0 -24
 2. Speedway Ekstraliga
1. INNPRO ROW Rybnik 2 4 +18
2.  Cellfast Wilki Krosn 2 4 +10
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 1 2 +7
4. Texom Stal Rzeszów 1 2 +18
5. Arged Malesa Ostrów 3 2 0
6. #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  1 1 -6
7. Energa Wybrzeże Gdańsk 1 1 -29
8. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź 1

0

-29
Krajowa Liga Żużlowa
1   Polonia Piła 2 2 +16
2.   Trans MF Landshut Devils 1 2 +6
3. Optibet Lokomotiv Daugavpils 1 2 +6
4.  Ultrapur Start Gniezno 1 2 -4
5. Unia Tarnów 1 0 -8
6. OK Bedmet Kolejarz Opole  1 0 -18





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1. Jack Holder  20
2. Jason Doyle 18
3.  Fredrik Lindgren 16
4.  Bartosz Zmarzlik  14
5. Robert Lambert 12
6.  Kai Huckenbeck 11
7. Leon Madsen 10
8.  Dominik Kubera 9
9.  Mikkel Michelsen 8
10. Martin Vaculik 7
11.  Szymon Woxniak 6
12.  Jan Kvech 5
13.  Andrzej Lebiediew 4
14. Daniel Bewley 3
15.  Tai Woffinden 1
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Dominik Kubera
7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu