Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 162
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Jeden zawodnik - dwie ligi od sezonu 2016?
 2015-02-05 12:30:43  Redakcja    Przegląd Sportowy

FIM rozważa, by od sezonu 2016 zawodnik mógł startować najwyżej w dwóch ligach. Ograniczenie ma być pierwszym krokiem w kierunku stworzenia Ligi Mistrzów. Żużlowa Liga Mistrzów nie ma większego sensu, jeśli zawodnicy, tak jak to jest obecnie, mogą startować w nieograniczonej liczbie klubów.

Zawodnicy musieliby wybierać, którą drużynę chcieliby reprezentować na arenie międzynarodowej, a którą tylko w rozgrywkach ligowych. W takiej sytuacji trudno też o jakąkolwiek identyfikację żużlowca z konkretnym zespołem.

- Idea ograniczenia i stworzenia czegoś nowego jest fajna i nie można potępiać jej w czambuł, ale warto też dostrzec zagrożenia - mówi nam były trener reprezentacji Stanisław Chomski. - Jak tylko wyjdzie, że FIM chce ograniczenia startów zawodników do dwóch lig to ci zrobią takie larum jak górnicy, kiedy zabiera im się przywileje. Przecież żużlowcom zabrano by możliwość nieograniczonego zarobkowania. Poza tym wybór dwóch lig doprowadziłby do tego, że wszędzie, poza Polską i Szwecją, jeździłyby odrzutki. Ograniczenie zupełnie zmarginalizowałoby ligę angielską, która jest kolebką żużla i wyznacza wiele trendów. Dla samych żużlowców dwie ligi to też trochę mało, żeby utrzymać właściwy rytm. Optimum to trzy starty w ciągu tygodnia - zauważa Chomski.

Zwolennicy ograniczenia startów zawodnika do dwóch lig widzą jednak wiele pozytywów, bo przecież nie tylko o Ligę Mistrzów chodzi. Po pierwsze taki zapis mógłby być lekarstwem na spadającą liczbę licencji. Teraz jest tak, że wąska grupa żużlowców robi za cyrk objazdowy i blokuje miejsce dla młodych zawodników wchodzących na rynek. Po drugie wielu żużlowców popada w przesadę i startuje ponad miarę narażając zdrowie swoje i przeciwników.

- To prawda, że jest grupa zawodników, która jeździ za dużo i taki wybór czasami odbija się na ich zdrowiu a dodatkowo nie osiągają oni swoich strategicznych celów – stwierdza Chomski. - A czy ograniczenie przełożyłoby się na większą liczbę licencji i nowych twarzy? Dania, Anglia i w niewielkim stopniu Szwecja na pewno by na tym skorzystały. Polska już nie, bo my płacimy najwięcej, więc cała ta zagraniczna śmietanka chciałaby u nas jeździć kosztem innych lig. U nas nie byłoby odpływu obcokrajowców, więc za wiele tych wolnych miejsc by się nie zrobiło. W Danii czy Anglii wyglądałoby to inaczej - komentuje trener.

Co trzeba by było zrobić, żeby ograniczenie startów do dwóch lig miało sens? - U nas na pewno należałoby zwiększyć liczbę spotkań, żeby jakoś zrekompensować straty wynikające z zakazu jazdy w Anglii czy Danii - wyrokuje Chomski. - 18 kolejek w Polsce to za mało. Trzeba by zwiększyć ligę, albo wprowadzić dodatkowe rundy w tym systemie, który jest. Przy takim posunięciu dwie ligi plus Grand Prix lub Liga Mistrzów dałoby każdemu wystarczającą liczbę startów. Swoją drogą to zastanawiam się czy próbować w żużlu robić to samo co w piłce nożnej. Speedway nie jest sportem masowym i raczej nim nie będzie. Może więc lepiej byłoby znaleźć inne rozwiązania pozwalające na zwiększenie liczby zawodników. Rok temu w Toruniu miałem 10 zawodników z licencją, którzy nie jeździli. Gdyby były większe możliwości wypożyczania, gdyby rozszerzono instytucję gościa, gdyby organizowano juniorskie czwórmecze to ta grupa miałaby większe szanse rozwoju - kwituje Chomski.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

2

4

+34

2. KS Apator Toruń 2 2 +16
3. ebut.pl Stal Gorzów 2 2 -8
4.  Betard Sparta Wrocław 2 2 +6
5 Novyhotel Falubaz Zielona Góra 2 2 0
6. Fogo Unia Leszno 2 2 -24
7.  Tauron Włókniarz Częstochowa 1 0 -4
8.  ZOOleszcz GKM Grudziądz 2 0 -24
 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno  2 4 +10
2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 2 2 +7
3. Texom Stal Rzeszów 1 2 +18
4. INNPRO ROW Rybnik 1 2 +6
5. Arged Malesa Ostrów 2 2 +12
6. #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  1 0 -6
7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź 1 0 -16
8. Energa Wybrzeże Gdańsk 1

0

-29
Krajowa Liga Żużlowa
1   Polonia Piła 1 2 +18
2.   Trans MF Landshut Devils 1 2 +6
3. Optibet Lokomotiv Daugavpils 1 2 +6
4.  Ultrapur Start Gniezno 1 2 -4
5. Unia Tarnów 1 0 -8
6. OK Bedmet Kolejarz Opole  1 0 -18





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu