Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 145
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Marta Półtorak: Chcemy walczyć o pierwszą czwórkę
 2011-02-08 12:37:48  Adrian Dolniak    inf.własna

Po niezwykle udanym sezonie 2010  PGE Marma Rzeszów powraca do grona drużyn walczących w Speedway Ekstralidze. Zimą włodarze popularnych Żurawi skompletowali kadrę, która ma walczyć o miejsce w pierwszej czwórce nadchodzących rozgrywek. Na niespełna dwa miesiące przed inauguracją sezonu prezes rzeszowskiej drużyny - Marta Półtorak - opowiedziała o aktualnej sytuacji beniaminka zmagań o Drużynowe Mistrzostwo Polski. Jak przyznała do końca stycznia możemy spodziewać się jeszcze jednego wzmocnienia kadry zespołu prowadzonego przez Dariusza Śledzia.

Zimowe okienko transferowe przyniosło wiele niespodziewanych zwrotów akcji. W grudniu włodarze pierwszoligowego GTŻ-u Grudziądz poinformowali, że barw ich drużyny będzie bronił Ryan Fisher, który podpisał list intencyjny. Do ostatnich godzin stycznia ważyły się losy zawodnika rodem ze Stanów Zjednoczonych. Ostatecznie Fisher będzie zawodnikiem oczekującym w kadrze PGE Marmy. - Ryan Fisher w sezonie 2011 będzie jeździł w Rzeszowie, ponieważ podpisując kontrakt liczyliśmy, że będzie do naszej dyspozycji przed okres dwóch lat. Wierzyliśmy, że jest zawodnikiem ambitnym i będzie dysponował sportową wolą walki. Myślę, że powinien to udowodnić – wyjaśnia Marta Półtorak.

Kilka dni temu z funkcji kierownika sekcji zrezygnował Jacek Ziółkowski. Jak na razie nie podano kto będzie jego następcą na tym stanowisku. - Jest zdecydowanie za wcześnie, żeby mówić o nazwisku następcy. Pan Jacek pracuje z nami do końca lutego, w tym czasie jest już przygotowywana osoba, która będzie pracowała na tym stanowisku. Tak jak powiedziałam, jest zdecydowanie za wcześnie na szczegóły, myślę, że pod koniec lutego podamy kto będzie tą osobą – dodała prezes.

Po awansie z zaplecza Speedway Ekstraligi włodarze rzeszowskiej drużyny postanowili zaufać zawodnikom, którzy tak kapitalnie spisywali się przed rokiem na pierwszoligowych torach. Jednym wzmocnieniem jest pozyskany z Betardu WTS Wrocław Jason Crump. Rzeszowianie wierzą, że obecna kadra pozwoli i włączyć się do walki o miejsce w pierwszej czwórce. - Myślę, że ten zespół stać na to, aby walczyć o pierwszą czwórkę i taki właśnie jest nasz cel. Zdajemy sobie jednak sprawę, że jest to sport, w którym zdarzają się duże niespodzianki. Z pewnością nikt nie przewidział, że drużyna gorzowska skończy sezon na pozycji, na której skończyła. Na początku sezonu pewnie nikt nie wierzył, że Falubaz Zielona Góra będzie na drugim miejscu. Wszystko przed nami. Mamy drużynę, zbudowaną w oparciu o zawodników, którzy jeździli w pierwszej lidze, ale nie są im obce tory ekstraligowe. Do tego zimą dołączył do nas Jason Crump, który powinien być bardzo silnym wzmocnieniem. Niewątpliwie Australijczyk powinien być liderem drużyny, mam tutaj na myśli postawę na torze, ale również poza nim. Crump znany jest jako pomocny kolega, który potrafi zespół scalać – opowiada.

Przepis mówiący o tym, że w Speedway Ekstralidze w sezonie 2011 pod numerami 6, 7 oraz 14, 15 musi występować dwóch krajowych juniorów znacznie skomplikował ruchy transferowe wielu działaczy. Rzeszowscy włodarze walczyli m.in. o pozyskanie Kacpra Gomólskiego, jednak suma odstępnego zażądana przez Start Gniezno okazała się zbyt wysoka i zrezygnowano z zakontraktowania gnieźnianina. Patrząc na kadrę pozycja partnera dla Dawida Lamparta wydaje się być najsłabszą w zespole z Podkarpacia. Jednak to nie koniec wzmocnień drużyny i jeszcze w lutym powinno dojść do wypożyczenia zawodnika. - Podjęliśmy kroki mające na celu pozyskanie jeszcze jednego krajowego juniora. Staramy się, aby na pozycji drugiego juniora pojawił się kolejny zawodnik – zapewnia działaczka.

W pierwszych dniach lutego ustalono nowy regulamin, który będzie obowiązywał od sezonu 2012, doszło w nim do kilku znaczących zmian. Jednymi z najważniejszych jest powiększenie grona ekstraligowców do dziesięciu drużyn oraz możliwość wystawienia tylko jednego zawodnika z cyklu Grand Prix w meczu ligowym. - Niemalże zawsze byłam za tym, aby ekstraliga liczyła dziesięć zespołów, więc dla mnie jest to bardzo dobre posunięcie z punktu widzenia rozwoju i znaczenia sportu żużlowego w Polsce. Jest to dyscyplina bardzo widowiskowa, wysoko oceniana przez kibiców, można powiedzieć, że jest to niemalże sport narodowy w naszym kraju. Dziesięć zespołów wydaje się być liczbą optymalną. Kolejna słuszną decyzją jest zwiększenie ilości Polaków w zespołach. Żyjemy w Polsce, jesteśmy Polakami i uważam, że drużyny powinny składać się z rodzimych zawodników. Uważam, że zmniejszenie liczby zawodników z cyklu Grand Prix w meczu w pewnym stopniu doprowadzi do zmniejszenia walki na rynku transferowym. Myślę, że pozostali zawodnicy z cyklu Grand Prix znajdą miejsce w drużynach pierwszoligowych. Poza tym skoro w ekstralidze będzie dziesięć zespołów i w każdym będzie jeden zawodnik z Grand Prix.  Każdy będzie mógł znaleźć swoje miejsce pod względem sportowym. Myślę, że wszystkie ruchy spowodują, że widowiska będą wyrównane, a kibice będą mogli oglądać wspaniałe, emocjonujące spotkania ligowe – mówi prezes rzeszowskiego klubu.

W ostatnim czasie przyczyną sporu w światku żużlowym są nowe tłumiki. Polscy uczestnicy zmagań o tytuł Indywidualnego Mistrza Świata grożą bojkotem i rezygnacją z walki w elitarnym cyklu Grand Prix. Jednak zdania są podzielone i jak na razie trudno określić w jaki sposób zakończy się cała sprawa. - Jeżeli chodzi o tłumiki dużo było na ten temat opinii, które były skrajne. To, czy zawodnik chce wystartować na nowych tłumikach, czy też nie, tego nie potrafię do końca skomentować. Skorą są zawodnicy, którzy jeżdżą i im to nie przeszkadza, to wydaje mi się, że można na nich startować. Natomiast jeżeli sprzęt ulega zniszczeniu poprzez tłumiki lub uniemożliwia zdrową rywalizację, to nie powinno tak być. Nie wiem jak można rozwiązać ten problem, wydaje mi się, że poprzez udoskonalenie tłumików, które zostały wprowadzone – komentuje Marta Półtorak.

Na przestrzeni kilku ostatnich lat sporym mankamentem polskiego speedway’a jest niewątpliwie spadająca frekwencja na meczach ligowych. Nie inaczej sytuacja wygląda w Rzeszowie. Zdaniem prezes klubu  jest to proces spowodowany zmianą stylu życia społeczeństwa, które woli spędzać czas w zaciszu domowym. Jednak całą sytuację ma poprawić podniesienie komfortu oglądania meczów na stadionie przy ulicy Hetmańskiej. - Jeżeli będziemy mieć nowoczesny stadion z nowoczesną infrastrukturą, gdzie będzie można miło spędzić czas towarzysko oglądając dobre zawody i śledzić wygrane mecze swojej drużyny, to to spowoduje, że frekwencja powinna wrosnąć. Ogólnie rzecz biorąc stajemy się społeczeństwem bardzo wygodnym i najchętniej chcielibyśmy oglądać wirtualne pojedynki komputerowe, gdzie można mieć w każdej chwili wpływ na wynik. Coraz mniej udzielamy się towarzysko, natomiast liczę, że jest to chwilowa moda. Potrzeba utożsamiania się ze swoją drużyną jest na pewno bardzo duża. Na świecie jest wiele zespołów, dla którzy najważniejsi są kibice, a dla tych fanów najważniejsze te zespoły. Należy iść w takim kierunku, aby zagwarantować kibicowi dobre warunki i dobre widowisko – zakończyła prezes.

Reklama

 


Relacja Live

Metalkas 2. Ekstraliga

H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań
wtorek 18:00

Innpro ROW Rybnik vs  Texom Stal Rzeszów
wtorek 18:00

 

PGE Ekstraliga

 Krono - Plast Włókniarz Częstochowa vs Betard Sparta Wrocław
wtorek 20:30

Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+50

2. Betard Sparta Wrocław 3 5 +22
3. ebut.pl Stal Gorzów 3 4 -2
4.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 3 3 0
5 Fogo Unia Leszno 3 3 -24
6.  KS Apator Toruń  3 2 0
7.  Krono- Plast Włókniarz Częstochowa

3

1 -10
8.  ZOOleszcz GKM Grudziądz 3 0 -36
 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosn 3 6 +22
2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz  3 4 +31
3. INNPRO ROW Rybnik  2 4 +18
4.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  3 3 +1
5. Arged Malesa Ostrów  3 2 0
6. Texom Stal Rzeszów 3 2 -3
7. Energa Wybrzeże Gdańsk 3 1 -29
8. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź 3

0

-49
Krajowa Liga Żużlowa
1  Trans MF Landshut Devils 2 4 +11
2.  Ultrapur Start Gniezno 3 4 -2
3. Polonia Piła  2 2 +16
4.  Optibet Lokomotiv Daugavpils  3 2 0
5.  OK Bedmet Kolejarz Opole  1 2 -12
6. Unia Tarnów  1 0 -13





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1. Jack Holder  20
2. Jason Doyle 18
3.  Fredrik Lindgren 16
4.  Bartosz Zmarzlik  14
5. Robert Lambert 12
6.  Kai Huckenbeck 11
7. Leon Madsen 10
8.  Dominik Kubera 9
9.  Mikkel Michelsen 8
10. Martin Vaculik 7
11.  Szymon Woxniak 6
12.  Jan Kvech 5
13.  Andrzej Lebiediew 4
14. Daniel Bewley 3
15.  Tai Woffinden 1
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Dominik Kubera
7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu