Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 281
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Stare demony wracają do Polonii Bydgoszcz
 2015-07-01 17:58:01  Jakub Trudnowski    pomorska.pl

W sądzie jest wniosek o upadłość żużlowej spółki. Na razie zawieszony, ale groźba tego, że Polonia nie dokończy sezonu, jest jak najbardziej realna. Te informacje przekazał prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. Mówi się w kuluarach, że Polonia ma już 4 mln zł długu!

Podczas spotkania, na którym poinformował o kolejnym fiasku negocjacji w sprawie sprzedaży przez miasto udziałów w żużlowej spółce. Ich wykupienie negocjowało Bydgoskie Towarzystwo Żużlowe, mniejszościowy udziałowiec. Nieoficjalnie mówił się, że ze wsparciem lokalnych biznesmenów, zainteresowanych przejęciem sterów w Polonii.

98 procent udziałów miasta można było kupić już za 1229 złotych. W trakcie negocjacji władze miasta zdecydowały się bowiem obniżyć cenę za jedną akcję z 5 złotych, jak początkowo je wyceniono, na zaledwie 1 grosz. Koszt zakupu spółki był więc minimalny. Chętnym nie podobały się jednak pozostałe warunki. Mimo że miasto zadeklarowało duże wsparcie finansowe, tj. dwa miliony złotych na każdy sezon rozgrywkowy aż do grudnia 2019 roku. W sumie 8,5 miliona złotych na kolejne cztery lata. Do tego dalsze bezpłatne użytkowanie stadionu oraz pokrywane przez miasto koszty mediów na stadionie.Warunkiem było uczestnictwo w rozgrywkach ligowych pod nazwą Polonia. Co ważne - bez narzuconego celu sportowego.

Jak zdradził Rafał Bruski, oczekiwania co do finansowego wsparcia ze strony BTŻ było o około "pięćdziesiąt procent wyższe" (3 mln złotych na sezon). Pozostawała bowiem jeszcze kwestia długów, które nowy właściciel musiałby spłacić. A jest ich w sumie prawie 4 miliony złotych, w tym większość to kredyt poręczony przez miasto i po kilkaset tysięcy zobowiązań wobec Polskiego Związku Motorowego i firmy BSI, właściciela praw do cyklu Grand Prix i Drużynowego Pucharu Świata.

- Mimo że dług jest spory, to na stole leży dwa razy więcej pieniędzy, zagwarantowanych przez miasto jako wsparcie na kolejne lata. Jestem zdzwiony, że ta oferta nie została przyjęta - podkreślił włodarz miasta Rafał Bruski. - Oglądałem kilka spotkań żużlowych w telewizji i dowiedziałem się z nich ciekawych rzeczy. Na przykład tego, że budżet jednego z klubów to zaledwie milion złotych, a prezes sam przygotowuje tor do zawodów - dodał Bruski. - Nie oczekuję oczywiście tego samego od prezesa Polonii, ale chciałbym żeby ktoś w końcu wziął odpowiedzialność za ten klub z tradycjami. Po raz kolejny powtórzę: Polonia nie ma działaczy, tylko etatowych pracowników, którzy przychodzą do klubu wykonać jakieś zadania i wracają do domu. Nic więcej - tyle prezydent Bruski.

Bruski zdradził, że to Andrzej Polkowski, szef spółki i jednocześnie wiceprezes BTŻ, reprezentował Towarzystwo w negocjacjach. On też poinformował prezydenta, że złożył do sądu wniosek o upadłość spółki (by uniknąć odpowiedzialności finansowej). Równocześnie z nim, złożył też wniosek o zwieszenie tego postępowania do 20 lipca. Co się stanie po tym terminie? - To pytanie proszę skierować do prezesa Polkowskiego - dodał Rafał Bruski.

Nie ma też mowy o innej formie pomocy. - Jedynym wyjściem byłoby dokapitalizowanie spółki, ale tak się nie stanie. Nie zdecyduję się na zrobienie czegoś, co jest niezgodne z prawem, odpowiedzialnością i moim własnym sumieniem - dodał Bruski. Przypominając, że władze miasta od lat ratują Polonię, a kolejni prezesi pogłębiają zadłużenie.

Reklama

 


Relacja live

PGE EKSTRALIGA

Betard Sparta Wrocław vs ZOOleszcz GKM Grudziądz 

piątek 18:00

Orlen OIl Motor Lublin vs KS Apator Toruń

piątek 20:30

 

Fogo Unia Leszno vs Novyhotel Falubaz Zielona Góra
niedziela 16:30

ebut.pl Stal Gorzów v Tauron Włokniarz Częstochowa
niedziela 19:15

Metalkas 2 Ekstraliga

Innpro ROW Rybnik vs  Arged Malesa Ostrów
sobota 16:30

#Orzechowa Osada PSŻ Poznań vs  Energa Wybrzeże Gdańsk
soobta 16:30

Texom Stal Rzeszów vs Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:00

Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs  H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
niedziela 14:00

Speedway Grand Prix

FIM Speedway Grand Prix
sobota 19:00

Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

2

4

+34

2. KS Apator Toruń 2 2 +16
3. ebut.pl Stal Gorzów 2 2 -8
4.  Betard Sparta Wrocław 2 2 +6
5 NovyHotel Falubaz Zielona Góra 2 2 0
6. Fogo Unia Leszno 2 2 -24
7.  Tauron Włókniarz Częstochowa 1 0 -4
8.  ZOOleszcz GKM Grudziądz 2 0 -24
 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno  2 4 +10
2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 2 2 +7
3. Texom Stal Rzeszów 1 2 +18
4. INNPRO ROW Rybnik 1 2 +6
5. Arged Malesa Ostrów 2 2 +12
6. #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  1 0 -6
7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź 1 0 -16
8. Energa Wybrzeże Gdańsk 1

0

-29
Krajowa Liga Żużlowa
1   Polonia Piła 1 2 +18
2.   Trans MF Landshut Devils 1 2 +6
3. Optibet Lokomotiv Daugavpils 1 2 +6
4.  Ultrapur Start Gniezno 1 2 -4
5. Unia Tarnów 1 0 -8
6. OK Bedmet Kolejarz Opole  1 0 -18





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu