Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 129
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  ANGLIA

  Tańsza formuła na żużel
 2014-02-10 14:29:32  Konrad Cinkowski    przegladsportowy.pl

Anglicy pracują nad przystosowaniem stosowanego w motocrossie silnika Kawasaki na potrzeby żużla. Jeśli im się uda, to dojdzie do cenowej rewolucji. Obecnie cały żużel opiera się na manufakturze Włocha Giuseppe Marzotto, który produkuje rocznie około tysiąca żużlowych silników. Cena jednego urządzenia wynosi około 30 tysięcy złotych.

W dodatku silnik żużlowy ma krótką żywotność, bo jest chłodzony powietrzem, więc roczne koszty związane z uprawianiem dyscypliny są ogromne. Jeśli zawodnik startuje w Grand Prix i dwóch ligach, to wydaje od 700 tys. zł do 1,1 mln zł.

Projekt formuła 2, który polega na przystosowaniu do żużla jednego z silników produkowanych przez duży koncern i dostępnych obecnie na rynku, ma zbić koszty. Choćby z tego względu, że ze względu na dobre chłodzenie wydłuży się żywotność silnika. Nieoficjalnie wiemy, że są spore szanse na to, że do żużla zostanie przystosowany silnik Kawasaki, który jest używany w motocrossie. - Gdyby faktycznie prace nad formułą 2 zakończyły się powodzeniem, to koszty uprawiania żużla spadłyby co najmniej o połowę – mówi ekspert Przeglądu Sportowego - Jacek Gajewski. - To mogłoby się z kolei przełożyć na większą masowość, bo w tej chwili żużel jest sportem bardzo drogim i niewielu stać na tę zabawę – dodaje Gajewski.

Problemem żużla jest to, że na jego potrzeby nie chcą pracować wielkie koncerny. Na rynku nie ma też żadnej konkurencji. Kawasaki, względnie inni producenci z Japonii, nie są zainteresowani produkcją tysiąca silników rocznie. Natomiast bardzo chętnie robią silniki do motocrossu, bo ich sprzedaż jest liczona w setkach tysięcy. I to właśnie jeden z tych silników ma dać w żużlu nowy impuls. Prace nad formułą 2 trwają.

Reklama

 


Relacja Live

Metalkas 2 Ekstraliga

Cellfast Wilki Krosno vs #OrzechowaOsada PSŻ Poznań
piątek 18:00

Arged Malesa Ostró vs Texom Stal Rzeszów
piątek 20:30

FIM Speedway Grand Prix

Orlen FIM Speedway Grand Prix Polski
sobota 19:00

Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

4

8

+62

2. ebut.pl Stal Gorzów 4 6 +6
3. Betard Sparta Wrocław 4 5 +8
4.  KS Apator Toruń  4 3 +14
5 NovyHotel Falubaz Zielona Góra  4 3 -8
6.  Fogo Unia Leszno 4 2 -43
7.   ZOOleszcz GKM Grudziądz

4

2 -17
8. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  4 1 -22
 2. Speedway Ekstraliga
1. INNPRO ROW Rybnik   4 8 +38
2.  Cellfast Wilki Krosn 3 6 =22
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz  4 6 +37
4.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  3 3 +1
5. Arged Malesa Ostrów  3 2 0
6. Texom Stal Rzeszów 3 2 -3
7. Energa Wybrzeże Gdańsk 4 1 -35
8. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź

4

0

-60
Krajowa Liga Żużlowa
1  Trans MF Landshut Devils 2 4 +11
2.  Ultrapur Start Gniezno 3 4 -2
3. Polonia Piła  2 2 +16
4.  Optibet Lokomotiv Daugavpils  3 2 0
5.  OK Bedmet Kolejarz Opole  1 2 -12
6. Unia Tarnów  1 0 -13





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1. Jack Holder  20
2. Jason Doyle 18
3.  Fredrik Lindgren 16
4.  Bartosz Zmarzlik  14
5. Robert Lambert 12
6.  Kai Huckenbeck 11
7. Leon Madsen 10
8.  Dominik Kubera 9
9.  Mikkel Michelsen 8
10. Martin Vaculik 7
11.  Szymon Woxniak 6
12.  Jan Kvech 5
13.  Andrzej Lebiediew 4
14. Daniel Bewley 3
15.  Tai Woffinden 1
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Dominik Kubera
7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu