Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 117
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Olsson zwolennikiem zmian w GP Challenge
 2010-02-11 19:18:32  Patryk Rojek    Race MC Sport

Sezon 2010 przyniósł zmianę na stanowisku dyrektora cyklu Grand Prix, Ole Olsena, zastąpił Szwed, Tony Olsson. Nowy dyrektor chce zmodernizować system kwalifikacji do Mistrzostw Świata, zamiast jednodniowego Grand Prix Challenge, rozgrywane byłby trzy turnieje. 

Od dłuższego czasu system kwalifikacji do Mistrzostw Świata jest przedmiotem sporów. Przed tegorocznymi rozgrywkami Międzynarodowa Federacja Motocyklowa FIM dokonała modernizacji na etapie półfinałów, miast dwóch turniejów jak miało to miejsce w sezonie 2009, zostaną rozegrane trzy półfinały w Ostrowie Wlkp., Lonigo i Togliatti. Zmiany idą, więc w kierunku poszerzenia liczby zawodników walczących o awans do grona najlepszych żużlowców świata. Dla nowego dyrektora cyklu Grand Prix, to ciągle zbyt mało. Olsson chce, aby te zmiany dotknęły także systemu rozgrywania samego Grand Prix Challenge.

Obecnie na przepustki do Mistrzostw Świata może liczyć tylko pierwsza trójka Grand Prix Challenge. Trzeba mieć naprawdę sporo szczęścia, aby znaleźć się w tej grupie, o wszystkim decyduje, bowiem jeden turniej. Tony Olsson chce zmienić te zasady - Chciałbym aby Grand Prix Challenge został podzielony na trzy imprezy, które odbywałyby się w trzech różnych państwach - mówi Tony Olsson. - To zapewniłoby bardziej sprawiedliwe zasady i pozwoliłoby na awans najlepszym zawodnikom do cyklu Grand Prix - dodaje.

Dyrektor cyklu myśli także o poszerzeniu liczby zawodników, którzy wywalczą przepustki do Grand Prix. - Trzech zawodników, to bardzo mało, jeśli mają być trzy turnieje to może powinniśmy poszerzyć listę zawodników, którzy znajdą się w Grand Prix o jedno lub dwa miejsca więcej - zastanawia się Szwed. Takie posunięcie wiązałoby się ze zmianą liczby uczestników, którzy zapewniają sobie miejsce w Grand Prix na kolejny sezon, lub ze zmianą zasad przyznawania dzikich kart.

Według obowiązujących reguł zawodnicy, którzy walczą w Mistrzostwach Świata, mogą także brać udział w kwalifikacjach. Czy ta droga zostanie zamknięta? - Zawodnicy korzystają z tej opcji - przyznaje Olsson. - Natomiast, jeżeli mówimy o zmianach w Grand Prix Challenge to trzeba także pomyśleć o zmianach w całych kwalifikacjach - dodaje dyrektor cyklu.

Ostateczna decyzja w sprawie kształtu kwalifikacji do Grand Prix zapadnie podczas kongresu FIM, w październiku tego roku. W tym roku system trzech finałów wprowadzono do Mistrzostw Świata Juniorów, jeżeli się sprawdzi, być może FIM zaakceptuje takie same zasady w Grand Prix Challenge. 

Zmiany nie dotkną natomiast samego cyklu Grand Prix. Tony Olsson nie widzi potrzeby modernizowania obowiązującej formuły. Według dyrektora cyklu, system dwudziesto biegowy z dwoma półfinałami i wyścigiem finałowym świetnie się sprawdza. - Myślę, że sam koncept jest całkiem dobry. Przede wszystkim jest bardzo sprawiedliwy. Zawodnicy mają równe szanse, bo liczą się punkty z każdego pojedynczego wyścigu. Wcześniej zawodnik, który przykładowo w turnieju zasadniczym wywalczył 12 punktów, dzięki zwycięstwu w biegu finałowym otrzymywał ich, aż 25. Obecnie do punktów, z turnieju zasadniczego doliczą się punkty, z fazy finałowej. To zdecydowanie lepsza metoda i tak jak już wcześniej wspomniałem doskonale się sprawdza - zakończył Olsson.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+50

2. Betard Sparta Wrocław 3 5 +22
3. ebut.pl Stal Gorzów 3 4 -2
4.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 3 3 0
5 Fogo Unia Leszno 3 3 -24
6.  KS Apator Toruń  3 2 0
7.  Krono- Plast Włókniarz Częstochowa

3

1 -10
8.  ZOOleszcz GKM Grudziądz 3 0 -36
 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosn 3 6 +22
2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz  3 4 +31
3. INNPRO ROW Rybnik  2 4 +18
4.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  3 3 +1
5. Arged Malesa Ostrów  3 2 0
6. Texom Stal Rzeszów 3 2 -3
7. Energa Wybrzeże Gdańsk 3 1 -29
8. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź 3

0

-49
Krajowa Liga Żużlowa
1  Trans MF Landshut Devils 2 4 +11
2.  Ultrapur Start Gniezno 3 4 -2
3. Polonia Piła  2 2 +16
4.  Optibet Lokomotiv Daugavpils  3 2 0
5.  OK Bedmet Kolejarz Opole  1 2 -12
6. Unia Tarnów  1 0 -13





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1. Jack Holder  20
2. Jason Doyle 18
3.  Fredrik Lindgren 16
4.  Bartosz Zmarzlik  14
5. Robert Lambert 12
6.  Kai Huckenbeck 11
7. Leon Madsen 10
8.  Dominik Kubera 9
9.  Mikkel Michelsen 8
10. Martin Vaculik 7
11.  Szymon Woxniak 6
12.  Jan Kvech 5
13.  Andrzej Lebiediew 4
14. Daniel Bewley 3
15.  Tai Woffinden 1
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Dominik Kubera
7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu