POLSKA
Władysław Gollob, prezes Polonii Bydgoszcz, zaproponował konkretne rozwiązanie w zakresie poprawy bezpieczeństwa na torach żużlowych. W obliczu tragedii Krystiana Rempały w świecie żużlowym trwa powszechna debata na temat tego jak poprawić bezpieczeństwo uprawiania tego sportu.
Władysław Gollob przesłał pismo do włodarzy KSM-u Krosno, z którym to na torze w Bydgoszczy miejscowa Polonia zmierzy się w najbliższą niedzielę. Poniżej oryginalna treść listu, który został również przesłany do
wiadomości: PGE Ekstraligi, GKSŻ, Przewodniczącego GKSŻ i Prezesa
Zarządu Głównego PZM.
Wobec nieszczęścia jakie dotknęło całą
rodzinę żużlową i sportową w Polsce, składamy wyrazy szczerego
współczucia Rodzinie Rempałów, solidaryzując się z ich bólem po stracie
bliskiej osoby.
Życie jednak nie stanęło w miejscu, w najbliższy
weekend gościmy Wasz zespół na meczu I ligi w Bydgoszczy. Aby
powstrzymać wszelkie spekulacje na temat właściwego lub niewłaściwego
przygotowanie toru, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo wszystkich
zawodników w tej rozgrywce proponuję:
Proszę przysłać do
bydgoskiej Polonii swojego przedstawiciela, np. trenera, toromistrza czy
inną osobę, która będzie w Waszym imieniu nadzorowała przygotowanie
toru do meczu. ŻKS Polonia w dniu 3 VI 2016 prowadzi trening
przedmeczowy od godz. 15-17. Od godziny 18:00 w piątek tor bydgoski wraz
ze służbą techniczną i sprzętem Polonia Bydgoszcz oddaje do Waszej
wyłącznej dyspozycji w celu należytego przygotowania toru do zawodów w
dniu 5 VI 2016. W ten prosty sposób unikniemy wszelakich dywagacji o
„pułapkach, ścieżkach” i innych oszustwach w przygotowaniu toru.
Rola
„komisarzy toru” jak pokazuje życie, zupełnie się nie sprawdza. Problem
wypadków na torach coraz bardziej tragicznych ma rozległe podłoże.
Preparowane tory są oczywiście jedną z przyczyn. Powodów jest znacznie
więcej, i tak:
1) pogoń za wygraną za wszelką cenę,
2) angażowanie drogich i brutalnie jeżdżących zawodników,
3) zanik idei sportowej rywalizacji,
4) wykręcanie maksymalnej mocy z silników kosztem bezpiecznej charakterystyki,
5) wąski zakres elastyczności oraz zły przebieg momentu obrotowego i skargi zawodników na złe tłumiki,
6) histeria w przygotowaniu sprzętu przez tzw. tunerów, a co z tym
związane ogromne koszty utrzymania sprzętu, co rozciąga się również na
juniorów ledwo jeżdżących.
Ważnych przyczyn jest dużo więcej.
Środowisko sportu żużlowego musi sobie z tymi problemami niezwłocznie
poradzić. Przestrzegam przed ujawniającą się tendencją „sądu nad
czarownicami”. Nie można „inkwizycją” zastępować konieczności rzetelnej
naprawy sytuacji.
Waszego przedstawiciela zapraszamy do 3 VI 2016
na koszt ŻKS Polonia Bydgoszcz S.A., licząc że taka inicjatywa uspokoi
sytuację związaną z przygotowaniem toru.
Licząc na zrozumienie oczekuję na pozytywną decyzję realizacji w/w zaproszenia.
Z wyrazami szacunku
Władysław Gollob
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
4 |
8 |
+62 |
2. | ebut.pl Stal Gorzów | 4 | 6 | +6 |
3. | Betard Sparta Wrocław | 4 | 5 | +8 |
4. | KS Apator Toruń | 4 | 3 | +14 |
5 | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | 4 | 3 | -8 |
6. | Fogo Unia Leszno | 4 | 2 | -43 |
7. | ZOOleszcz GKM Grudziądz |
4 |
2 | -17 |
8. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa | 4 | 1 | -22 |
2. Speedway Ekstraliga |
||||
1. | Cellfast Wilki Krosn | 4 | 8 | +42 |
2. | Innpro ROW Rybnik | 4 | 8 | +68 |
3. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | 4 | 6 | +37 |
4. | Arged Malesa Ostrów | 4 | 4 | +4 |
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | 4 | 3 | - 19 |
6. | Texom Stal Rzeszów | 4 | 2 | -7 |
7. | Energa Wybrzeże Gdańsk | 4 | 1 | -35 |
8. | H.Skrzydlewska Orzeł Łodź |
4 |
0 |
-60 |
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Trans MF Landshut Devils | 2 | 4 | +11 |
2. | Ultrapur Start Gniezno | 3 | 4 | -2 |
3. | Polonia Piła | 2 | 2 | +16 |
4. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | 3 | 2 | 0 |
5. | OK Bedmet Kolejarz Opole | 2 | 2 | -12 |
6. | Unia Tarnów | 2 | 0 | -13 |
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
1 |
|
|
2. | Dackarna Malilla | 1 | ||
3. | Indianerna Kumla | 1 |
|
|
4. | Lejonen Gislaved | 1 |
|
|
5. | Piraterna Motala | 1 |
|
|
6. | Rospiggarna Hallstavik | 1 | ||
7. | Smederna Eskilstuna |
1 |
SGB Premiership
1. | Oxfrod Spires | 3 | 7 | +8 |
2. | Ipswich Witches | 1 | 2 | +12 |
3. | Leicester Lions | 1 | 2 | +5 |
4. | Sheffield Tigers | 1 | 2 | -4 |
5. | Birmingham Brummies | 1 | 1 | -4 |
6. | King's Lynn Stars | 1 | 0 | -5 |
7. | Belle Vue Aces | 1 | 0 | -12 |
1. | Jason Doyle | 38 |
2. | Jack Holder | 32 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 32 |
4. | Robert Lambert | 29 |
5. | Fredrik Lindgren | 23 |
6. | Martin Vaculik | 21 |
7. | Kai Huckenbeck | 20 |
8. | Daniel Bewley | 18 |
9. | Szymon Woxniak | 16 |
10. | Mikkel Michelsen | 16 |
11. | Leon Madsen | 14 |
12. | Dominik Kubera | 11 |
13. | Tai Woffinden | 9 |
14. | Andrzej Lebiediew | 9 |
15. | Jan Kvech | 9 |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | ||
12. | ||
13. | ||
14. | ||
15. | ||
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Bartosz Zmarzlik | 50 |
2. |
Maciej Janowski | 35+3 |
3. | Patryk Dudek | 35+2 |
4. | Jarosław Hampel | 30 |
5. | Janusz Kołodziej | 28 |
6. | Oskar Fajfer | 25 |
7. | Szymon Woźniak | 25 |
8. | Kacper Woryna | 23 |
9. | Krzysztof Buczkowski | 19 |
10. | Przemysław Pawlicki | 17 |
11. | Dominik Kubera | 15 |
12. | Wiktor Lampart | 14 |
13. | Piotr Pawlicki | 14 |
14. | Wiktor Przyjemski | 14 |
15. | Wiktor Jasińsk | 11 |
16. | Mateusz Cierniak | 10 |
17. | Jakub Miśkowiak | 6 |
18. | Marcin Nowak | 6 |
19. | Adrian Gała | 1 |
20. | Mateusz Świdńicki | 1 |
21. | Bartłomiej Kowalski | 1 |
22. | Hubert Łęgowik | 0 |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów