Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 150
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Marcin Kozdraś: Nic nie trwa wiecznie
 2013-02-12 15:04:44  Konrad Cinkowski    inf.własna

Marcin Kozdraś licencję żużlową uzyskał w sezonie 2004. Przez pięć kolejnych sezonów dane mu było reprezentować trzy kluby, z: Gorzowa Wielkopolskiego, Łodzi, Gniezna oraz Piły. Z powodu braku odpowiedniego sprzętu i satysfakcjonujących wyników, "Jessup" postanowił zrezygnować z czynnego uprawiania czarnego sportu.

Ostatni raz w zawodach żużlowych wystąpiłeś w 2010 roku. Dlaczego postanowiłeś zawiesić swoją żużlową karierę?
- Nic nie trwa wiecznie, brak odpowiedniego sprzętu, co za tym idzie brak startów które pozwoliły by mi zarobić na sprzęt, to wszystko sprawiało że nie miałem satysfakcjonujących wyników. Nie można było cały czas dokładać do tego interesu. Trzeba było powiedzieć sobie, że to koniec.

Skąd wzięła się u Ciebie miłość do speedway'a i chęć zostania żużlowcem? Miałeś problemy z przekonaniem rodziców?
- W Wawrowie, gdzie obecnie mieszkam, został otwarty mini tor, a jego prezesem był mój wujek. To on namówił mnie do zapisania się do szkółki. Jeśli chodzi o rodziców, z tatą nie było żadnego problemu, a mama została postawiona przed faktem dokonanym (śmiech dop. red.).

Który z trenerów miał największy wpływ na twoją karierę?
- Każdy trener coś mi przekazał i w jakimś stopniu ukształtował, ale najwięcej zawdzięczam Stanisławowi Chomskiemu.

Ścigałeś się w klubie z Gorzowa, Łodzi, Gniezna i Piły. W którym klubie startowało ci się najlepiej i który swój sukces uważasz za najlepszy?
- W każdym klubie dobrze mi się startowało, ale najmilej wspominam przygodę z Orłem Łódź, ze względu na dużą ilość jazdy. W Pile była zaś najlepsza atmosfera w drużynie. Sukcesów jako takich nie było, ale miałem możliwość sprawdzenia swoich umiejętności na wielu torach w Europie.

Mimo iż twoja żużlowa przygoda dobiegła końca, wciąż jesteś przy tym sporcie, zajmujesz się poszukiwaniem innym zawodnikom klubów w polskiej lidze.
- Przez parę lat startów na żużlu, trochę się tych znajomości nazbierało i czemu miałbym tego nie wykorzystać i nie pomagać swoim kolegom? Oni mają więcej jazdy, a ja wciąż mam styczność z żużlem.

Czy cieszysz się dużym zainteresowaniem wśród zawodników?
- Mam paru znanych zawodników, których mam okazję reprezentować. Są to zarówno uczestnicy i finaliści Indywidualnych Mistrzostw Świata Juniorów, czy też zawodnicy startujący w Grand Prix. Niestety, nie każdy z nich miał okazję znaleźć angaż w Polsce.

Ważne, że nadal jesteś przy tym co kochasz. A nie myślałeś, aby zostać np. mechanikiem lub trenerem?
- Bardzo mnie ciągnie, aby zostać trenerem, ale Polski Związek Motorowy nie organizuje od kilku lat kursów szkoleniowych i ciężko jest zdobyć odpowiednie uprawnienia.

Twój macierzysty klub – Stal Gorzów, w ubiegłym sezonie zdobył wicemistrzostwo Polski. Okres transferowy był jednak dla nich bardziej brutalny niż się spodziewano. Co sądzisz o składzie Stali i szansach w rozgrywkach Enea Ekstraligi?
- Mimo że mamy słabszy skład, cieszę się, bo drużyna jest chyba najbardziej gorzowska, od kiedy startujemy w Ekstralidze. Wrócił Paweł Hlib i Daniel Nermark. Myślę, że spokojnie Stal stać na walkę o czołowe pozycje!
 
Jak sądzisz, kto ma największe szanse na Drużynowe Mistrzostwo Polski oraz na awans do Ekstraligi?
- Jeśli chodzi o Ekstraligę to ciężko powiedzieć, większość drużyn na papierze wygląda naprawdę na bardzo silne. Wszystko rozstrzygnie się na torze. Jeśli chodzi o awans, myślę że w końcu przyszedł czas na GTŻ Grudziądz.

Dziękuję za rozmowę.
- Również dziękuję i pozdrawiam.


Marcin Kozdraś mimo, iż już nie startuje, wciąż pozostaje przy czarnym sporcie

fot. archiwum zawodnika

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+50

2. Betard Sparta Wrocław 3 5 +22
3. ebut.pl Stal Gorzów 3 4 -2
4.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 3 3 0
5 Fogo Unia Leszno 3 3 -24
6.  KS Apator Toruń  3 2 0
7.  Krono- Plast Włókniarz Częstochowa

3

1 -10
8.  ZOOleszcz GKM Grudziądz 3 0 -36
 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosn 3 6 +22
2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz  3 4 +31
3. INNPRO ROW Rybnik  2 4 +18
4.  #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  3 3 +1
5. Arged Malesa Ostrów  3 2 0
6. Texom Stal Rzeszów 3 2 -3
7. Energa Wybrzeże Gdańsk 3 1 -29
8. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź 3

0

-49
Krajowa Liga Żużlowa
1  Trans MF Landshut Devils 2 4 +11
2.  Ultrapur Start Gniezno 3 4 -2
3. Polonia Piła  2 2 +16
4.  Optibet Lokomotiv Daugavpils  3 2 0
5.  OK Bedmet Kolejarz Opole  1 2 -12
6. Unia Tarnów  1 0 -13





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1. Jack Holder  20
2. Jason Doyle 18
3.  Fredrik Lindgren 16
4.  Bartosz Zmarzlik  14
5. Robert Lambert 12
6.  Kai Huckenbeck 11
7. Leon Madsen 10
8.  Dominik Kubera 9
9.  Mikkel Michelsen 8
10. Martin Vaculik 7
11.  Szymon Woxniak 6
12.  Jan Kvech 5
13.  Andrzej Lebiediew 4
14. Daniel Bewley 3
15.  Tai Woffinden 1
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Dominik Kubera
7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu