POLSKA
W tym sezonie Adam Skórnicki żegna się z ligą angielską, w której spędził chyba najprzyjemniejsze momenty w swojej dotychczasowej karierze. Na polskich torach zamienił poznańskie Skorpiony na leszczyńskie Byki. Po zakończeniu Gali Lodowej poprosiliśmy Squre o krótką rozmowę.
Tegorocznej Gali w Częstochowie nie zaliczysz Adam do udanej. W pierwszym biegu zanotowałeś niegroźny upadek i nie kontynuowałeś już zawodów. Co się właściwie stało?
- Troszkę zaskoczył mnie mój motocykl, dostałem dzwonek i stało się, jak się stało. Można powiedzieć, że po prostu nie wyjszło. Teraz pozostaje się tylko rozluźnić w klubie Enklawa.
Po kilku sezonach spędzonych w innych klubach, głównie w Poznaniu wracasz do Unii Leszno – klubu w którym się wychowałeś.
- Jest to niesamowita sprawa dla mnie. Z wielkimi nadziejami do tego podchodzę. Na torze w Lesznie zdobywałem tytuł Indywidualnego Mistrza Polski i liczę, że ten powrót do Ekstraligi, kolejny już zresztą będzie w końcu udany.
Pod koniec marca organizujesz swój Testimonial w Wolverhampton. Jak idą przygotowania do tej imprezy?
- Dopinam ostatnie sprawy, zapraszam zawodników. Sztab pracuje i za około 10 dni wszystko powinno być już przygotowane. Na pewno startów w Anglii będzie mi brakować, spędziłem tam jedenaście wspaniałych sezonów, spośród których niektóre były bardzo ciężkie, inne z wielkimi sukcesami. Ta Anglia pomogła mi tak naprawdę przetrwać w speedway’u w czasach kiedy nie szło mi na polskich torach.
Opowiedz krótko o torze na Monmore Green.
- To jedno z moich ulubionych miejsc. Tor o wspaniałej geometrii, można atakować krawężnikiem, a także przy płocie. Naprawdę widziałem tam wiele fantastycznych wyścigów, w wielu też brałem udział.
W czym tkwi fenomen brytyjskiego żużla? Czym różni się jazda w Anglii od ścigania nad Wisłą?
- Czy ja wiem, czy to jest fenomen… Przede wszystkim nasz polski naród inaczej podchodzi do wielu rzeczy, nie tylko do żużla. Jesteśmy inaczej wychowani, w innej kulturze i na pewno tam jest to całkiem inaczej. Nie jest to do końca jazda na luzie. Wyścigi są ostre, po prostu ludzie inaczej podchodzą do pewnych spraw, bardziej wyrozumiale. Dla Anglika liga angielska ma inny wymiar, a dla Polaka liga polska inny.
Jak planujesz dalsze przygotowania do sezonu?
- Za tydzień jadę na dwudniowe zawody halowe w duńskim Herning, potem 27 lutego wyjeżdżam z Unią Leszno do Chorwacji. Od polowy marca mam nadzieję trenować już na torach w Polsce.
Zawodnicy protestują przeciwko nowym tłumikom. Jakie jest Twoje stanowisko w tej sprawie?
-To nie są tłumiki właściwe do motocykli, których my żużlowcy używamy. Uważam, iż będą problemy jeśli będzie trzeba ich używać. Takie zmiany, ingerencje są niedobre, ponieważ to nie jest Formuła 1, ani piłka nożna. Sport żużlowy stoi dziś na krawędzi i trzeba sobie w końcu zdać z tego sprawę.
Dziękuję za rozmowę.
-Nie ma problemu.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów