eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 124
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik
 2023-02-02 11:34:55  Bartosz Bielecki    inf.własna

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

Sam Masters, reprezentował swój kraj podczas rundy cyklu Speedway Grand Prix oraz podczas Drużynowego Pucharu Świata, teraz będzie w Polsce reprezentował barwy klubu na którym torze, na któym czuje się jak ryba w wodzie.

Co zainspirowało cię do rozpoczęcia kariery żużlowca i jakie były największe wyzwania, z którymi się mierzyłeś?

Zacząłem ścigać się we flat tracku w Australii, gdy miałem pięć lat, poszedłem w kroki mojego kuzyna oraz wujka, później w wieku dwunastu lat przeskoczyłem na 125cc. Później zobaczyłem jak funkcjonuje liga w Europie i od tego momentu zawsze chciałem być żużlowcem, nie oglądam się za siebie i kocham to, co robią coraz bardziej z każdym kolejnym dniem.

Co wyróżnia wyścigi żużlowe na tle innych sportów motorowych i jak przygotowujesz się psychicznie i fizycznie do każdego wyścigu?

Moi rodzicie zaszczepili we mnie żużel, głównie, dlatego że ten sport było ich stać w porównaniu do wyścigów szosowych oraz MX, ale i tak byłem zakochany w żużlu i nigdy nie miałem myśli, żeby robić coś innego w życiu.

Co uważasz za kluczowe składniki sukcesu w sporcie żużlowym i jak stale doskonalisz i rozwijasz swoje umiejętności.

Gdybym znał ten kluczowy składnik, to już dawno bym został Mistrzem Świata. Zawsze staram się rozwijać. Ostatnich parę sezonów w Wielkiej Brytanii był dla mnie naprawdę dobre, tory tam są zupełnie inne niż w Polsce. Tory brytyjskie, są bardziej techniczne, ustawienie sprzętu jest ważne, ale nie aż, tak jak na innych torach w Europie, tory w Wielkiej Brytanii wymagają więcej umiejętności.

Do tej pory w Polsce zwiedziłeś paru klubów, który najmilej wspominasz?

Nie ścigałem się w wielu klubach w Wielkiej Brytanii, ale w Polsce właściwie to chciałbym ostać w jednym klubie na dłuższy okres, ale jest wiele powodów, dla których zmieniam je co roku. Lublin, Ostrów i Rawicz to kluby, w których bardzo lubiłem ścigać się. Z Motorem Lublin, wygrałem ligę i awansowaliśmy do PGE Ekstraligi. Duże plany miałem na sezon 2020, ale niestety nie było dane mi ścigać się dla drożyny z Ostrowa, na przeszkodzie stanęła pandemia. Ostatni sezon, który spędziłem w Rawiczu był naprawdę niesamowity. Klub opiekował się mną bardzo mocno szczególnie, wtedy gdy byłem kontuzjowany, bardzo to doceniam. Jakbym miał wybrać, to na równi postawiłbym kluby z Ostrowa oraz Rawicza.

W sieci pojawiły się informacje, że nie zbyt inwestowałeś w sprzęt, jak się odniesiesz do tych doniesień?

Śmieję się z tego, gdyż jest to niezgodne z prawdą. Prezes Sławek z Rawicz, zmyślił tę plotkę, ale najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że sam kupił mi nowiutki silnik od Ashleya Holloweya, na którym ścigałem się w każdym meczu, jeżdżąc dla drużyny z Rawicza, w zanadrzu miałem jeszcze nowiutki silnik od Petera Johnsa, także w 100% nie jest to prawdą.

Wraz ze swoim rodakiem Joshua Pickeringiem, przenieśliście się z Rawicz do klubu z Gniezna, możesz proszę opowiedzieć, jakie był zakulisowe powody twojego transferu.

Bardzo chciałem zostać w Rawiczu, ale z jakiegoś powodu nie widziano mnie w klubie na sezon 2023. Zaproponowali mi kontrakt, ale był to najgorszy kontrakt, jaki kiedykolwiek miałem w Polsce, lepszy kontrakt podpisałem nawet w sezonie 2015, który był pierwszym moim na Polskich torach. Jestem zdania, że przedstawienie takiej oferty oznaczało jednoznacznie, że mnie tam nie chcą.

Parę tygodni temu, wziąłeś udział w Indywidualnych Mistrzostwach Australii, swój występ tam zakończyłeś na pierwszej rundzie w związku z kontuzją, jaki jest twój stan zdrowia na dzień dzisiejszy.

Tak, nabawiłem się dość poważnej kontuzji barku w pierwszej rundzie, nie było żadnych złamań, ale uszkodziłem mięśnie w barku. W przeszłości miałem kilka kontuzji, ale ta była najbardziej bolesna, na szczęście prawie już nie odczuwam jej skutków i jest prawie zagoniona. Wznowiłem już swoje przygotowania do sezonu 2023.

Jak będzie wyglądał twój warsztat sprzętowy na sezon 2023?

Na sezon 2023, kupię nowy silnik, przed rozpoczęciem sezonu, nie jestem jeszcze pewien, od którego tunera, będzie ten silnik, ale także motocykle będą prawie w komplecie nowe, już nie mogę się doczekać, aby znów na nich się ścigać.

Nie samym żużlem człowiek żyje, co porabiasz w wolnym czasie oraz jakie masz zainteresowanie i hobby?

Uwielbiam kolarstwo górskie. Uprawiam je przez większość dni, kiedy jestem w Australii. Kolejnym hobby jest motocross. Najlepiej czas spędzam jednak z moją młodą rodziną.

Czy możesz opisać szczególnie trudny moment w swojej karierze i jak go przezwyciężyłeś?

Oczywiście, że kontuzje zawsze hamują rozwój, ale w moim przypadku najtrudniejszym momentem było to, że w 2013 odmówiono mi wizy do Wielkiej Brytanii z powodu jakiejś głupiej zasady, co było dla mnie bardzo trudne do zniesienia. W związku z tym o wielebardziej doceniłem jazdą na żużlu w 2014 roku, kiedy to wróciłem do Europy.

W ostatnich latach należałeś do czołówki drugiej ligi żużlowej, każdy sezon kończyłeś w czołowej dziesiątce nie kusiło Cię spróbować swoich sił w pierwszej lidze?

Tak, nie było najgorzej w ostatnich latach, ale wiem, że stać mnie na jeszcze więcej, chciałbym wrócić do 1. ligi i kiedyś do PGE Ekstraligi, niestety nie otrzymałem żadnych ofert z wyższych lig, mam nadzieję, że pociągnę Start Gniezno do awansu i będę startował w ich barwach już w pierwszej lidze, byłoby to wspaniale.

W marcu odbędzie się twój testimonial na torze w Wolverhampton, w stawce już są ciekawe nazwiska, opowiedz proszę coś więcej o tym wydarzeniu.

Mój testimonial, odbędzie się26 marca o godzinie 15:00 czasu lokalnego. Mam nadzieję, że pogoda mi dopisze i wszyscy tam będą się dobrze bawić, jeszcze jest dużo do zorganizowania i z tego miejsca ogromne podziękowania nalezą się Stephanie Babb za całą jej pomoc w tym wydarzeniu.

Jakie cele sobie stawiasz na sezon 2023?

W nadchodzącym sezonie, moim celem jest zajęcie czołowej średniej we wszystkich ligach, w jakim będę startować i zdobycie tytułu mistrzowskiego w Polsce ze Startem Gniezno, wiem, że będzie to wymagało dużo ciężkiej pracy, ale jestem gotowy jak nigdy do tej pory.

Dziękuje Ci bardzo za twój czas.

Również dziękuje, cała przyjemność po mojej stronie.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Betard Sparta Wrocław

 



2. Platinum Motor Lublin


3. ebut.pl Stal Gorzów


4. Tauron Włókniarz Częstochowa


5 KS Apator Toruń


6. Fogo Unia Leszno


7. ZOOleszcz GKM Grudziądz


8. Enea Falubaz Zielona Góra


 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3. Arged Malesa Ostrów


4. ROW Rybnik


5. Texom Stal Rzeszów


6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź


8. InvestHousePlus PSŻ Poznan

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Trans MF Landshut Devils


2.  Ultrapur Start Gniezno 


3. OK Bedmet Kolejarz Opole 


4. Grupa Azoty Unia Tarnów


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Enea Polonia Piła







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Enea Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership
1. Belle Vue Aces


2.  Oxford Cheetah

 
3. Sheffield Tigers

 
5. Leicester Lions

 
6. King's Lynn Stars

 
7.  Birmingham Brummies

 

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu