eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 334
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Polska

  Bartosz Zmarzlik: To był trudny, ale też i fajny sezon
 2018-10-08 02:14:10  Bartłomiej Florek    inf.własna

Bartosz Zmarzlik w sobotnim Grand Prix Polski dotarł do półfinału. Wynik ten co prawda nie wystarczył, aby reprezentant Polski odrobił straty do późniejszego zwycięzcy cyklu - Tai'a Woffindena, ale dał ostatecznie srebrny medal Indywidualnych Mistrzostw Świata, który jest dla 23-latka jak na razie najcenniejszym trofeum w karierze.

- Trudno teraz zebrać słowa. Chciałbym spędzić trochę czasu z najbliższymi, na podsumowania przyjdzie jeszcze czas. To był trudny, ale też i fajny sezon. Na pewno chciałbym podziękować tunerowi Ryszardowi Kowalskiemu i mojemu teamowi – wszystko było przygotowane perfekcyjnie i moim zadaniem pozostawało jedynie nie popełniać błędów z ustawieniami. To największa radość na żużlu - jak się ma motocykle, na których można podjąć walkę i nawet wygrywać. Cieszę się, że udało się zakończyć sezon wysoko, bo turniej w Pradze nie wyszedł tak jak chciałem. Dostałem wtedy zimny prysznic i musiałem spędzić sporo czasu na torze, żeby pozmieniać ustawienia. Podziękowania dla brata Pawła, taty i dla mojej dziewczyny, bo potrafi uspokajać nerwy. Teraz wszystko jest tak, jak należy – powiedział po zawodach wicemistrz świata.

Wydawało się w trakcie zawodów, że jest realna szansa, aby Polak odrobił straty do lidera cyklu Speedway Grand Prix, bowiem to 23-latek był lepszy w rundzie zasadniczej od Brytyjczyka. Jednak w decydującym biegu o tytule - Brytyjczyk potrzebował awansu do finału, aby przypięczetować swój trzeci w karierze tytuł Indywidualnego Mistrza Świata. - Szczerze mówiąc, to nawet nie wiedziałem, że strata jest możliwa do odrobienia. Uzgodniliśmy z teamem przed zawodami, że nie kalkulujemy, tylko robimy swoje i jedziemy na maksa. Staraliśmy się wyciągnąć z tego turnieju tyle, ile się dało.

Początek sezonu był dla zawodnika Cash Broker Stali Gorzów dość trudny, bowiem jeszcze po Grand Prix Danii w Horsens zawodnik znajdował się poza pierwszą dziesiątką klasyfikacji generalnej cyklu. Ostatecznie Polak zaczął spisywać się coraz lepiej i zakończył sezon na podium. - Gdyby ktoś powiedział mi, że zakończę ten sezon z medalem - powiedziałbym, że trzymam kciuki za tą osobę, która tak twierdzi. Tak naprawdę, nie powinienem dopuścić w pierwszych rundach, by strata do Brytyjczyka była tak duża. Woffinden uciekał mi, a ja powinienem od początku punktować na podobnym poziomie, co on. Tak naprawdę teraz można tylko gdybać. Po prostu - byłem po prostu słabszy na początku sezonu.

Popularny "F16" nie ukrywa, że uwielbia startować na toruńskiej MotoArenie. Uważa, że jest to najlepszy tor do ścigania na świecie i nie brakuje tu nigdy emocjonujących wyścigów. Zawodnik ponadto dziękuje wszystkim polskim kibicom za wsparcie. - MotoArena jest najlepszym na świecie torem do ścigania. Gdyby wszystkie tory były tak przygotowywane i łuki byłyby w taki sam sposób wyprofilowane na innych stadionach, to żużel porwałby wszystkich kibiców na świecie. Wielkie słowa podziękowania również dla polskich kibiców, którzy są najlepsi na świecie.

W tym sezonie Polak zdobył srebrny medal IMŚ, z kolei 2 lata temu wychowanek gorzowskiej ekipy zdobył brązowy medal. Jak nie trudno się domyślić - zawodnikowi brakuje w kolekcji jedynie najważniejszego, złotego medalu. - Na razie cieszmy się tym, co mamy. Oczywiście zaczynamy już pracować nad kolejnym rokiem. To, co zrobiliśmy źle, postaramy się poprawić. Jak będzie - zweryfikuje tor. Muszę popełniać jak najmniej błędów. Nie mogę gwarantować złota za rok. Mogę jedynie obiecać, że zawsze dam z siebie więcej niż sto procent.

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno



2. Cash Broker Stal Gorzów



3. Betard Sparta Wrocław



4. forBET Włókniarz Częstochowa



5. Get Well Toruń



6. MrGarden GKM Grudziądz



7. Falubaz Zielona Góra


8. Speed Car Motor Lublin



Nice 1. Liga Żużlowa
1. Grupa Azoty Unia Tarnów


2. ROW Rybnik


3. Car Gwarant Start Gniezno


4. Lokomotiv Daugavpils


5. Orzeł Łódź



6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. Stal Rzeszów


8. MDM Komputery Ostrovia Ostrów



2. Liga Żużlowa
1. Euro Finannce Polonia Piła


2. Arge Speedway Wanda Kraków



3. Stainer Unia Kolejarz Rawicz


4. OK Kolejarz Opole


5. Iveston PSŻ Poznań

 


6. Polonia Bydgoszcz

 



7. Wilki Krosno


SGB Premiership
1. Poole Pirates


2. King's Lynn Stars


3. Somerset Rebels


4. Belle Vue Aces


5. Swindon Robins


6. Wolverhampton Wolves


7. Leicester Lions


Elitserien
1. Smederna Esklistuna



2. Dackarna Malilla



3. Rospiggarna Hallstavik



4. Västervik Speedway



5. Vetlanda Speedway


6. Indianerna Kumla



7. Lejonen Gislaved



8. Masarna Avesta



9. Piraterna Motala



Zdjęcie miesiąca
Klasyfikacja SGP
1.  Tai Woffinden  
2.  Bartosz Zmarzlik  
3.  Fredrik Lindgren  
4.  Maciej Janowski  
5.  Greg Hancock  
6.  Artiom Łaguta  
7.  Jason Doyle  
8.  Emil Sajfutdinow  
9.  Patryk Dudek  
10.  Matej Žagar  
11.  Martin Vaculik
12. Janusz Kołodziej

13.  Niels Kristian Iversen
 
14. Antonio Lindbaeck
 
15. Leon Madsen
 
Partnerzy
 
Ostatni wywiad
   Bartłomiej Kowalski: Na pewno można było wygrać

Bartłomiej Kowalski okazał sie z jednym bohaterów Arge Speedway Wandy Kraków w meczu z Lokomotivem Duagavpils. Zespół z województwa małopolskiego zdołał remisować 45:45 z fawroyzowanymi Łotyszami. Ważnym punktem w ekipie gospodarzy był właśnie wcześniej wspomniany młodzieżowiec, który uzyskał 8 punktów z bonusem. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z utalentowanym zawodnikiem.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Premiership: Podsumowanie sezonu 2018 (cz. II)

Za Nami półfinały rozgrywek SGB Premiership w sezonie 2018. Sezon w lidze zakończyły już zespoły Belle Vue Aces i Somerset Rebels. Rebeliantów czeka jeszcze walka w finale SGB Premiership Knock-Out Cup. Przyjrzymy się zatem dokonaniom obu ekip w tym sezonie.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Śladami historii. Parowy czempionat (cz. II)

Zapraszamy Państwa na drugą część dotyczącą historii międzynarodowych finałów z udziałem najlepszych par świata. W drugiej części opiszemy historię składającą się na lata, kiedy w formacie parowym rozgrywano Drużynowe Mistrzostwa Świata (1994-1998) oraz po krótce opiszemy historię Speedway Best Pairs Cup z udziałem najlepszych reprezentacji świata (2013-2015). W pierwszej z kolei odnieśliśmy się do legendarnych Mistrzostw Świata Par. Zapraszamy do lektury!!!

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu