POLSKA
Sezon 2009 przynosi wiele zmian w otoczeniu Bjarne Pedersena. Duńczyk pożegnał się z cyklem Grand Prix, zdecydował się także zmienić klub w Polsce i przeniósł się z Gdańska do Tarnowa. Jak sam przyznaje szuka nowych wyzwań, które pozwolą mu stać się jeszcze lepszym zawodnikiem.
Jakie są Twoje pierwsze wrażenia związane z Tanowem?
Po pierwsze cieszę się, że trafiłem do profesjonalnego klubu. Pierwsze spotkania, negocjacje pokazały, iż Tarnów bardzo poważnie podchodzi do sprawy. Moje odczucia są jak najbardziej pozytywne włodarze Unii niczym nie odbiegają od tych, z którymi miałem do czynienia w Ekstralidze. Sponsorzy, którzy współpracują z tym klubem także wywierają bardzo korzystne wrażenie.
Więc nie była to trudna decyzja, aby złożyć podpis pod kontraktem z Unią?
To nie do końca tak. Nigdy, bowiem nie jest łatwo opuścić klub, w którym czujesz się dobrze, a tak właśnie było w Gdańsku. Spędziłem tam dwa wspaniałe lata jednak podjąłem decyzję, że muszę coś zmienić wokół siebie, poszukać nowych wyzwań. Dlatego znalazłem się właśnie tutaj.
No właśnie, skoro wspomniałeś o zmianach. Pożegnałeś się z cyklem Grand Prix, teraz musisz się skupić na tym, aby tam powrócić do światowej czołówki, co również będzie swoistym wyzwaniem.
Może to zabrzmi dziwnie, ale cieszę się, że wypadłem z cyklu Grand Prix, potrzebowałem odpoczynku od tych rozgrywek. Od przyszłego sezonu będę się starał tam powrócić, taki sobie cel zakładam chcę startować w Grand Prix w 2010 roku.
Czy planujesz wobec tego jakieś zmiany dotyczące stricte twojego teamu, mechaników czy sprzętu?
Tak, praktycznie sprzedałem już wszystkie motocykle i silniki, na których startowałem w poprzednim sezonie. Teraz gromadzę sprzęt na przyszły rok. Wszystko będzie zupełnie nowe. Ponieważ nie jeżdżę w Grand Prix mam okazję do spokojnego przetestowania motocykli, silników czy ustawień. Mam nadzieję, że wszystko wypali i dzięki temu powrócę w szeregi najlepszych.
Przed sezonem 2008 podpisałeś dwuletni kontrakt ze swoim szwedzkim klubem Vastervik. Czy nie obawiałeś się, że uczyniłeś to na wyrost? Nadchodziły informację, iż klub ten ma spore problemy finansowe.
Nie, nie obawiałem się. Poza tym klub w ogóle mnie nie informował o jakichkolwiek trudnościach ekonomicznych. Więc dla mnie nie ma żadnego problemu w tym momencie. Trzeba pamiętać o tym, że większość szwedzkich klubów boryka się z pewnymi problemami natury pieniężnej. Tak to już jest, raz jest lepiej a raz gorzej. Teraz pozostaje mieć nadzieję, że przyszły sezon rok będzie znacznie lepszy.
Pytaliśmy o kluby w Polsce, Szwecji a co w takim razie z Anglią? Wielu zawodników ze światowej czołówki zrezygnowało z występów na Wyspach. Czy Ty zostajesz nadal w Elite League?
Dla mnie jest to prosta decyzja, zostaje w Anglii, ponieważ nie startuje w Grand Prix, więc mam więcej czasu i mogę się skupić na rozgrywkach Elite League.
Czy możesz zdradzić, jaki to będzie klub?
Wszystko powinno się wyjaśniać wciągu najbliższych dni.
Dziękuję
Dzięki
Po dwóch latach startów Bjarne Pedersen opuścił Lotos Gdańsk.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów