eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 156
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Chris Harris: Wiedzą, jak lubię pracować i jak działam
 2014-11-07 11:45:02  Stanisław Wrona    speedwaygp.com

Chris Harris był najsłabszym uczestnikiem cyklu Speedway Grand Prix w sezonie 2014. W kolejnym roku do jego teamu mają powrócić Chris Anderson i Brian Andersen. Działania te mają na celu pomóc Brytyjczykowi w powrocie do dużo lepszej dyspozycji i w osiąganiu bardziej satysfakcjonujących rezultatów.

W tym roku Harris w 12 turniejach cyklu zdobył zaledwie 48 punktów. Dość powiedzieć, że startujący z pozycji pierwszego rezerwowego Michael Jepsen Jesnen w zaledwie sześciu odsłonach wywalczył 42 oczka, więc tylko o 6 mniej od Brytyjczyka. Na szczęście awans do przyszłorocznej serii udało mu się wywalczyć, dzięki zajęciu 3. miejsca podczas SGP Challenge we włoskim Lonigo.

Anderson po powrocie ma zostać szefem mechaników Bombera, natomiast Andersen będzie zajmował się jego silnikami. W zakończonym sezonie zawodnik ten zmagał się z wieloma problemami, a powrót wymienionej dwójki, z którą współpracował podczas swoich pierwszych startów w Grand Prix w roku 2007, ma mu pomóc ponownie odnaleźć się w stawce najlepszych żużlowców świata. – Oni wiedzą, jak lubię pracować i jak działam. Gdy w sezonie 2004 przyszedłem do Coventry, Chris pojawił się w moim teamie rok później, Brian również wówczas do mnie dołączył. Nasz trójkę łączyły dobre relacje, aż nasze drogi się rozeszły w roku 2008. Z nimi zawsze było dobrze. Oni wiedzą, jak lubię jeździć i jak niektóre rzeczy pracują, abym mógł wydobyć najwięcej z siebie, jak i ze swoich motocykli. Wówczas miałem mój najlepszy okres. Później współpracowałem z wieloma tunerami, i kiedy ten sezon się zakończył, potrzebowaliśmy zmian. Moja narzeczona Emma-Louise zapytała: „dlaczego nie porozmawiasz z Chrisem?” Zasugerowała to dlatego, że znała nasze relacje z wcześniejszej współpracy. Zadzwoniłem, on przyjechał i udało nam się dogadać. Brian pod koniec sezonu pomagał mi nieco już przy moich silnikach i to świetnie mieć go znów u siebie – mówi Harris.

Brytyjczyk przyznaje, że rozstanie z tym duetem w roku 2008, spowodowane było przez niektóre wpływy z zewnątrz. Jednak kapitan Coventry dodaje, że tym razem ma nad tym większą kontrolę i sam wie, jakie są jego oczekiwania względem swojego teamu. – Wówczas nie byłem wystarczająco silną osobą. Miałem innych ludzi, którzy na mnie wpływali I kierowali moim teamem. Można powiedzieć, że tak jakby „ogon machał psem”. Jednak teraz jestem lepszy i moje oczekiwania są większe. W ten sposób podjęliśmy decyzję o ponownym połączeniu sił starego zespołu. Ponownie wystąpię w Grand Prix. Chris i Brian byli z pozostałymi chłopakami w Lonigo. Wówczas mogłem zobaczyć, że ta współpraca wygląda naprawdę dobrze. Zrezygnowaliśmy przed tymi zawodami z jednego mechanika, ponieważ nie wszystko działało dobrze, doszedł Chris i od razu to zaskoczyło. Czułem się dobrze, czułem się zrelaksowany i czułem, że wszystko działa właściwie, tak jak dawniej. Wszystko było profesjonalne i nie podchodziłem do zawodów ze źle przygotowanymi motocyklami lub innymi problemami – podkreśla zawodnik.

Wieloletni reprezentant drużyny narodowej Wielkiej Brytanii ma nadzieję, że uporządkowanie spraw sprzętowych i organizacyjnych spowoduje, że kluby z Polski i Szwecji będą z nim w kontakcie, w kontekście poszukiwania zatrudnienia w tych krajach w sezonie 2015. – Nie miałem kontaktu z zagranicznymi klubami. Miałem tam wiele spraw i problemów w trakcie sezonu, tylko tyle. Dlatego z jednym z mechaników rozstałem się w trakcie rozgrywek. Rzeczy nie układały się właściwie. Nie szło mi w spotkaniach ligowych i w turniejach Grand Prix, to wszystko się kumulowało. Drobiazgi kosztowały mnie wiele. Teraz chcę pokazać innym, że jestem poważnym zawodnikiem i mam ze sobą odpowiednich ludzi. Jeśli zobaczą, że współpracuję z profesjonalistami, to mam nadzieję, że kluby zauważą to, z powrotem we mnie uwierzą, ściągną mnie i dadzą mi szansę – dodaje na koniec Bomber.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

 BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Orlen Oil Motor Lublin
czwartek 20:00

 

Metlakas 2 Ekstraliga

Autona Unia Tarnó vs Texom Stal Rzeszów
czwartek 16:00

Hunters PSŻ Poznan vs Fogo Unia Leszno
czwartek 18:15

 

 

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

4

8

+76

2.   KS Pres Toruń  5 7 +36
3. Betard Sparta Wrocław 6 8 +54
4. Bayersystem GKM Grudziądz 
5 6 +32
5   Stelmet Falubaz Zielona Góra 
5 4 -66
6.  Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 5 4 0
7. Gezet Stal Gorzów

5

3 -44
8.   Innpro ROW Rybnik 6

2

-88
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Abramczyk Polonia Bydgoszcz
4 8 +56
2. Cellfast Wilki Krosno
4 6 +16
3.  Fogo Unia Leszno 4 6 +53
4. Texom Stal Rzeszów 3 5 +6
5.  Hunters PSŻ Poznań
3 3 -30
6. Moonfin Malesa Ostrów 4 2 +8
7. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź 5 3 -52
8. Unia Tarnów

2

0

-57
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

4 8 +16
2.  Wybrzeże Gdańsk  4 6 +44
3.  Pronenergy Polonia Piła  3 4 +14
4.  Lokomotiv Daugavpils 4 4 -2
5. OK Kolejarz Opole 3 2 8
6. Speedway Kraków 3 2 -50
7 Trans MF Landshut Devils 4 0 -30
 Bauhaus-Ligan
1. Dackarna Malilla 1 2 +10
2. Vastervik Speedway 1 2 +4
3. Smederna Eskilstuna 1 2 +2
4. Vargarna Norrkoeping 1 2 +2
5. Rospiggarna Hallstavik 1 0 -2
6. Indianerna Kumla  1 0 -2
7. Piraterna Motala 1 0 -4
8. Lejonen Gislaved 1 0 -10



 
SGB Premiership
1. Ipswitch Witchs

6

12

+104

2.  Sheffield Tigers 6 8 +102
3. Belle Vue Aces 6 8

+18

4.  Leicester Lions 5

6

+10
5.  Oxford Spiries 8 4

-110

6.  King's Lynn Stars 6 4 -36
7. Brimingham Brummies

6

0 -88

Klasyfikacja SGP
1.   Brady Kurtz 38
2. Bartosz Zmarzlik 33
3.  Andrzej Lebiediew 29
4. Jack Holder 28
5.  Dominik Kubera 25
6. Robert Lambert 24
7.  Daniel Bewley 23
8.  Fredrik Lindgren
22
9.  Max Fricke 18
10. LAnders Thomsen 14
11.  Jan Kvech
12
12. Mikkel Michelsen 10
13. Martin Vaculik 8
14.  Jason Doyle 8
15.  Kai Huckenbeck
2
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  
7.  
8.  
9.  
10.  
11.  
12.  
13.  
14.  
15.  
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu