POLSKA
Pod sporym znakiem zapytania stoi przyszłość Chrisa Harrisa w lidze angielskiej. Po tym jak jego dotychczasowa drużyna, Coventry Bees, została odsunięta od rozgrywek, popularny Bomber pozostaje bez przynależności klubowej w rodzimej lidze. Sympatyczny zawodnik w Wielkiej Brytanii legitymuje się współczynnikiem KSM równym 8,27.
Związek BSPA twierdzi, że wciąż jest nadzieja, aby klub z Brandon Stadium wystartował w Elite League, jednak działacze Pszczół musieliby zaakceptować nowy regulamin, na co aktualnie się nie zanosi. Taki rozwój sytuacji jest sporą bolączką dla wielu zawodników, którzy mieli być częścią zespołu aktualnych mistrzów Wielkiej Brytanii. Jednym z poszkodowanych riderów jest z pewnością sympatyczny Anglik, Chris Harris. Po odsunięciu Pszczół od najwyższej klasy rozgrywkowej, Bomber zdecydował czekać na pozytywne zakończenie sporu z nadzieją na pozostanie w Coventry. Zawodnik ma jednak coraz większe obawy co do swojej przynależności klubowej, gdyż sezon zbliża się wielkimi krokami, a w innych klubach brakuje miejsc dla zawodników ze średnią KSM powyżej ośmiu punktów. Jak sam przyznaje, istnieje możliwość, że w nadchodzącym sezonie występować będzie tylko w ligach polskiej oraz szwedzkiej. - Do tej pory wszystko w sprawie ligi angielskiej idzie źle. Rozważam ze swoim teamem opuszczenie Elite League w 2011 roku. Cała ta sprawa jest jak kiepski żart, dlatego być może powinienem odpuścić sobie w tym roku Wielką Brytanię – komentuje wyraźnie zdegustowany Chris Harris.
Mimo tego, że Bomber mógłby załapać się ze swoją średnią równą 8,27 do zespołu Belle Vue Aces, gdzie wciąż brakuje lidera, sympatyczny Anglik widzi coraz więcej negatywnych aspektów podpisywania kontraktu na Wyspach. - Nie chcę opuszczać mojej rodzimej ligi, jednak teraz wchodzimy w taki cykl przygotowawczy, gdzie muszę zorganizować swój team czy zaplecze sprzętowe. Wielu zawodników z cyklu Grand Prix nie występuje w Anglii i dają sobie bez tego radę. Zobaczymy jak ja poradzę sobie bez Elite League – ocenia 28-letni zawodnik.
Chris Harris nie wyklucza jednak swojego szybkiego powrotu do ligi angielskiej, na przykład w połowie sezonu. – Jak już mówiłem, rozważam ze swoim teamem rezygnację z jazdy na Wyspach, jednak w razie kontuzji czy nieobecności któregoś z liderów drużyn, wrócę do ścigania w swoim kraju. Oczywiście nie życzę nikomu kontuzji, ale w razie potrzeby będę mógł kogoś zastąpić – mówi popularny Bomber.
Harris jest mocno rozczarowany, że sytuacja z karną degradacją dwóch klubów dotknęła właśnie jego rodzimą ligę i przyznaje, że przez to wielu zawodników Pszczół zostało na lodzie. Anglik ma jednak nadzieję, że Coventry Bees oraz BSPA dojdą do porozumienia, a jego ukochany klub będzie mógł wystartować w rozgrywkach Elite League w roku 2011. – Nadal czekam na rozwój wydarzeń. Nie będę rozmawiał z innymi klubami dopóki sytuacja nie zostanie do końca wyjaśniona – mówi Chris Harris. – Nie wiem jak wygląda sytuacja kadrowa Belle Vue, być może kogoś zatrudnili, a nie zostało to jeszcze ogłoszone – dodaje zapytany o to, czy otrzymał ofertę startów dla zespołu z Manchesteru.
Jaka będzie brytyjska przyszłość Chrisa Harrisa zależy więc w dużej mierze od zakończenia sporu pomiędzy BSPA a Coventry Bees. Warto dodać, że w lidze szwedzkiej Bomber będzie bronił barw Vastervik Speedway, natomiast w Polsce przywdzieje plastron PGE Marmy Rzeszów.
PGE Ekstraliga
Betard Sparta Wrocław vs
Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
Pres Toruń
niedziela 17:00
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Moonfin Malesa Ostrów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00
Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs
Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
4. | ![]() |
4 | 4 | +22 |
5 | ![]() |
4 | 3 | -22 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -18 |
7. | ![]() |
2 | 0 | -10 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów