POLSKA
Po dziewięciu latach przerwy Christian Hefenbrock wraca oficjalnie do Włókniarza. Niemiec jako piąty obcokrajowiec zostały przedstawiony kibicom „czarnego sportu” w „Świętym Mieście”. Jak sam przyznaje, odkąd usłyszał o sytuacji klubu, chciał wrócić i dopiął swego. Pomogli przyjaciele sprzed lat, ale najważniejszy jest dla niego fakt, że znów będzie jeździł w "biało-zielonych" barwach.
Hefenbrock do Włókniarza trafił w zimie 2005/2006, kiedy to opuścił drugoligowy Lokomotiv Dagavpils i przeniósł się do Ekstraligi. Wystartował w szesnastu spotkaniach, w których wywalczył 58 punktów i siedem bonusów, co przy 61 biegach dało mu średnią biegopunktową 1,066. Siedmiokrotnie udało mu się meldować jako pierwszy na linie mety. Pokonał wówczas m.in. Krzysztofa Buczkowskiego, Emila Sajfutdinowa, Pawła Hliba czy również Nicolaia Klindta i Tomasza Golloba. W ostatnich tygodniach prezentowaliśmy wywiad z Niemcem, który wspominał m.in. czas spędzony w Częstochowie. Prywatnie również wiele rozmawialiśmy na ten temat, aż w końcu Christian może śmiało powiedzieć - „udało się!” - Oczywiście, można powiedzieć, że tak. Czas spędzany w Częstochowie zawsze był miły i odkąd pamiętam to moim marzeniem było wrócić do tego klubu. Jak tylko dowiedziałem się, że klub będzie startował od drugiej ligi, mój powrót i cel stał się coraz bardziej realny do zrealizowania – przyznaje „Hefe” w rozmowie z portalem eSpeedway.pl.
Wielu kibiców sceptycznie podchodzi do tego transferu ze względu na liczne kontuzje żużlowca, aczkolwiek są i Ci, którzy gorąco witali Christiana ponownie w częstochowskim klubie pisząc m.in. „Witamy w domu” - Rozumiem, że niektórzy są sceptyczni, ponieważ nie osiągnąłem niczego dobrego w ostatnim czasie w Polsce. To było jednak z powodu groźnych kontuzji, które nieco zmarnowały mi czas. Dam z siebie wszystko i wierzę, że w Częstochowie wszystko spasuje mi idealnie. Tor wspominam bardzo dobrze, jest świetny.
Wszyscy zawodnicy poza Nikolajem Buskiem Jakobsenem parafowali roczne umowy z możliwością ich przedłużenia na lata kolejne. Także i „Hefe” podpisał kontrakt na rok, lecz nie ukrywa, że chciałby tu jeździć nieco dłużej - Oczywiście! Chciałbym zanotować świetny sezon i zatrzymać się w tym klubie na dłuższy czas.
Dawid Stachyra, Borys Miturski, Rafał Malczewski i Oskar Polis oraz Oliver Allen, Claus Vissing, Oleg Biesczastnow oraz wspominany wcześniej Nikolaj Busk Jakobsen. Tak wygląda najmocniejsza ósemka „Lwów” na tzw. „papierze”. Czy uda się awansować do pierwszej ligi już w debiutanckim sezonie? - Jeśli chodzi o rozgrywki drugoligowe to wygląda to bardzo dobrze. Obiecujący i doświadczeni zawodnicy i jako zespół możemy w nadchodzącym sezonie osiągnąć naprawdę dobry wynik. Awans? Patrząc na zespół to wcale nie jest nierealne.
Christian Hefenbrock nie ukrywa swojej radości z powrotu do częstochowskiego Włókniarza
30-latek na tę chwilę podpisał dwa kontrakty na sezon 2015. Oprócz startów w Polskiej 2. Lidze Żużlowej, zawodnika ujrzymy także na torach niemieckiej Bundesligi w barwach AC Landshut u boku m.in. Renata Gafurowa, Andrzeja Lebiediewa czy również Rory'ego Schleina. Terminarz ligi niemieckiej sprawia, że „wolnego” będzie dość sporo. Czy w związku z tym Christian ma w planach wynajęcie mieszkania w Polsce? - Oczywiście, że chciałbym wykorzystać każdą szansę na trening i do jazdy w sparingach. Będę spędzał na pewno w Polsce, jak i w samej Częstochowie zdecydowanie więcej czasu. Mam nadzieję, że to pomoże polepszyć choć trochę mój język polski (śmiech dop. red.).
Od 2006 roku w Częstochowie doszło do wielu zmian. Od Prezesów po kadrę zawodniczą i kwestie torowe. Czy to może utrudnić „Hefe” powrót? - Byłem w tak wielu różnych miejscach i zawsze szybko przyzwyczajałem się do nowych warunków, więc nie sądzę aby to było dla mnie utrudnienie, w żaden sposób. Nie mogę się doczekać tej fantastycznej atmosfery na tak dużym stadionie.
Jak będzie wyglądało zaplecze sprzętowe naszego rozmówcy w nadchodzącym sezonie? Sprzętem byłego byłego Drużynowego Wicemistrza Polski zajmować się będzie Anton Nischler, który współpracuje także m.in. z Tomaszem Gollobem czy także Nielsem Kristianem Iversenem - Będę korzystał z silników Antona Nischlera. Jestem z nim związany już piętnaście lat, bez przerwy i w związku z tym jest godny zaufania.
W zimie żużlowcy korzystają z panujących warunków i często oprócz treningów ogólnorozwojowych, startują czy też trenują na lodzie. „Hefe” bierze udział w zmaganiach 3. ProTec IceSpeedway Cup i po trzech rundach zajmuje czwarte miejsce z dorobkiem 15 punktów. A jak wyglada kwestia przygotowań do sezonu poza torem? - Na siłowni wedle programu, który obejmuje dwie, trzy godziny ćwiczeń dziennie wraz z niedzielą. Ponadto jeżdżę sporo na motocrossie oraz trochę na lodzie.
"Hefe" (biały) w parze z Mateuszem Szczepaniakiem podczas jednego ze spotkań wyjazdowych
PGE Ekstraliga
Innpro ROW Rybnik vs
Betard Sparta Wrocław
piątek 18:00Pres Toruń vs
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30
Gezet Stal Gorzów vs
Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 17:00Krono Plast Włokniarz Częstochowa vs
Stelme Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Cellfast Wilki Krosno vs
Autona Unia Tarnów
czwartek 19:00
Texom Stal Rzeszów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
sobota 14:30
Fogo Unia Leszno vs
Moonfin Malesa Ostrów
niedziela 13:00
Abramczyk Polonia Bydgoscz vs
Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
5 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
6 | 8 | +54 |
4. | ![]() |
5 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 4 | -66 |
6. | ![]() |
5 | 4 | 0 |
7. | ![]() |
5 |
3 | -44 |
8. | ![]() |
6 |
2 |
-88 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 8 | +56 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +53 |
4. | ![]() |
3 | 5 | +6 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -30 |
6. | ![]() |
4 | 2 | +8 |
7. | ![]() |
5 | 3 | -52 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 8 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
4 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
38 |
2. | ![]() |
33 |
3. | ![]() |
29 |
4. | ![]() |
28 |
5. | ![]() |
25 |
6. | ![]() |
24 |
7. | ![]() |
23 |
8. | ![]() |
22 |
9. | ![]() |
18 |
10. | ![]() |
14 |
11. | ![]() |
12 |
12. | ![]() |
10 |
13. | ![]() |
8 |
14. | ![]() |
8 |
15. | ![]() |
2 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ||
7. | ||
8. | ||
9. | ||
10. | ||
11. | ||
12. | ||
13. | ||
14. | ||
15. | ||
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów