SGP-SON-U21
Mechanik Craig Cummings stoi za metamorfozą Taia Woffindena. Odkąd Cummings, były mechanik Billyego Hamilla i pracownik wielkich teamów w MotoGP pojawił się w ekipie obrońcy mistrzowskiego tytułu, ten trzy razy stanął na podium Grand Prix. Zaczęło się od drugiego miejsca w Tampere, później były zwycięstwa w Pradze i Malilli. Woffinden we wszystkich tych zawodach ponownie był bardzo szybki.
W środowisku mówi się, że to właśnie Cummings, który w Moto GP był specjalistą od amortyzatorów i zawieszenia, lecz na silnikach też dobrze się zna, doradził Taiowi w kwestii ustawień i regulacji sprzętu, co okazało się strzałem w dziesiątkę. - Z tego co się orientuję, choć może się mylę, to Cummings jest wyłącznie na Anglię - mówi Przeglądowi Sportowemu Piotr Baron, trener Betardu Sparty Wrocław, której Woffinden jest liderem. - Prędzej Jacek Trojanowski coś Taiowi podpowiedział. Faktem natomiast jest, że na początku sezonu Anglik miał kłopoty z regulacją silników Petera Johnsa, a teraz udało mu się je rozwiązać.
- A ja słyszałem, że Cummings i Woffinden coś razem wymyślili. Szczegółów jednak nie znam - mówi Tomasz Suskiewicz, menedżer Emila Sajfutdinowa.
Jacek Gajewski, były menedżer Ryana Sullivana, potwierdza że Cummings, to dobry specjalista. - W żużlu pracował nie tylko u mistrza świata Hamilla, ale i u Grega Hancocka. W MotoGP jego pierwszym pracodawcą był Kenny Roberts, trzykrotny mistrz świata. Wtedy następowało przejście z dwusuwów na czterosuwy i Cummings pomagał w tym Robertsowi, bo miał już doświadczenie z silnikami czterosuwowymi ze speedwaya - opowiada Gajewski.
Teraz Cummings wrócił do żużla i zamierza pomóc Woffindenowi w zdobyciu drugiego z kolei złota. - Craiga porównałbym trochę do Carla Blomfeldta i roli, jaką pełnił u mistrza świata Tony'ego Rickardssona. Kanadyjczyk był świetnym organizatorem pracy całego teamu, odpowiadał za przygotowanie sprzętu na zawody i wszystkie te drobiazgi, które składają się na wynik - dodaje Gajewski.
- Trochę szkoda, że to wszystko stało się o miesiąc za późno. Myślę o Sparcie, bo szansa na play-off już chyba uciekała nam bezpowrotnie - mówi Baron.
W najbliższy weekend wrocławian czeka mecz o być albo nie być w Enea Ekstralidze z Renault Zdunek Wybrzeżem. Wygrana pogrąży gdańszczan, porażka pogrzebie szanse Sparty. - Nie wiem, w jakich kategoriach odbierać to spotkanie, bo liga zrobiła się nam nieprzewidywalna. Gospodarze bardzo się mobilizują na to spotkanie. My też, bo faktycznie przegrany może się znaleźć w wielkich tarapatach. Na szczęście Tai jeździ już tak, jak tego oczekiwaliśmy, a Maciej Janowski na pewno już nie będzie miał takich kłopotów z silnikami, jak w poprzednim meczu z Grupą Azoty Unią Tarnów.
Tai w meczu z Wybrzeżem pojedzie z numerem 1, choć ostatnio w modzie jest ustawianie najmocniejszych zawodników z czwórką. Tak robi na przykład Marek Cieślak w Tarnowie z Gregiem Hancockiem. - Greg jest jednak tylko jeden. Przyznam, że nawet przez moment nie myślałem o tym, by przesunąć Taia do drugiej linii - kwituje trener Sparty.
Tai Woffinden odmieniony przez mechanika Craiga Cummingsa
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów