eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 192
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Polska

  Dwa kluby w Częstochowie? Świącik: Jest taki pomysł
 2014-10-04 20:40:55  Konrad Cinkowski    inf.własna

Od dłuższego czasu mówiło się, iż w Toruniu już niedługo mogą być dwie drużyny żużlowe. Jedna startująca w Ekstralidze, druga w rozgrywkach drugoligowych. Póki co temat ucichł, lecz z podobnego pomysłu skorzystać chcą w Częstochowie. Wszystko zależy jednak od przyszłości CKM Włókniarz S.A..

Od dłuższego czasu nieoficjalnie mówi się na temat tego, iż częstochowianie będą składać w przerwie zimowej dwa wnioski licencyjne. Pierwszy - CKM Włókniarz S.A. na starty w Enea Ekstralidze bądź też Nice Polskiej Lidze Żużlowej oraz drugi - Stowarzyszenie CKM Włókniarz na starty w Polskiej 2. Lidze Żużlowej. O podobnym pomyśle mówiono w Toruniu, gdzie Unibax miałby rywalizować o medale Drużynowych Mistrzostw Polski, zaś Stal szkoliłaby młodzież. W Świętym Mieście może być podobnie, lecz na planach może się nie skończyć!

- Wiadomo, że każdy ma jakieś swoje pomysły na szkolenie. "Sqóra" w Lesznie wdraża swoje pomysły jeśli chodzi o przygotowanie do zawodów. My uznaliśmy, że skoro mamy jeździć po Ligach Południowych, a są one w różnym składzie - wolałbym zawodników przygotowywać do żużla w takich poważniejszych meczach. Wiadomo, koszta są większe, ale byłoby to również inne przełożenie na sponsorów, dla drużyny która byłaby w drugiej lidze. Jeśli nawet uda nam się utrzymać w Ekstralidze, chcemy zgłosić drużynę do drugiej ligi, aby tych chłopców doszkalać w innym stopniu. Gdyby jednak nie daj boże ta Ekstraliga nie została w Częstochowie, to też nie chcę, aby pojawiały się głosy - "a... to jest niezgodne z regulaminem, że w razie upadłości nie mógłby jeździć drugoligowy zespół". Nie! Naszej sytuacji nie można porównywać do sytuacji klubu z Rybnika! Po pierwsze Stowarzyszenie CKM Włókniarz jest stowarzyszeniem z siedemdziesięcioletnim stażem. Proszę sobie wyobrazić, gdy powstawała szkółka, to założycieli nie było na świecie. W Rybniku powołano stowarzyszenie, które było z "czystym kontem" finansowym i wskutek tego zdarzenia, zrobiono przepis, iż w razie upadłości na tym samym obiekcie rok czasu nie może nikt jeździć, chyba, że spłaci długi. To ma sens, lecz jeśli ktoś w obrębie tego samego sezonu lub dwóch, powołuje bliźniaczy klub. U nas jest zupełnie inaczej. Nas żaden z udziałów nie łączy z klubem ze Spółką Akcyjną. Na tym samym obiekcie trenujemy, wypożyczamy klubowi zawodników, jak powiedzmy np. klub parnetrski. W kwestiach czysto prawnych tutaj jednak się nie zgadzam z tym, że mielibyśmy być ukarani tym, że nie moglibyśmy startować w drugiej lidze. Tak jak mówię, Stowarzyszenie ma siedemdziesiąt lat i w chwili założenia, nikt nie brał pod uwagę tego, że będą Spółki Akcyjne. Rozmawiając np. ze sponsorami czy z ludźmi, którzy coś w żużlu osiągnęli - każdy popiera moje zdanie, że częstochowski wariant jest inny, niż rybnicki. Ponieważ, czemu mielibyśmy ponosić odpowiedzialność za to, że Spółka się wycofa? Nie móc trenować, jeździć jako drużyna Stowarzyszenia, która istnieje - siedemdziesiąt lat! To tak jakby np. dana firma wycofała się z Centrum Handlowego i w to samo miejsce nikt nie może wejść, no chyba, że spłaci długi poprzednika. A według mnie jak i prawa to jest bezsens, więc tak jak mówię. Chcemy wystartować w drugiej lidze - jak nie szkoleniowo to bronić honoru Częstochowy. Nie życzę tego kolegom ze Spółki, ale jeśli okaże się, że nie wystartują lub nie dostaną licencji na Ekstraligę to my im pomożemy - przyznaje Michał Świącik w rozmowie z portalem eSpeedway.pl.

Stowarzyszenie CKM Włókniarz w tym sezonie wypożyczyło kilku wychowanków do CKM Włókniarz S.A. - Artura Czaję, Huberta Łęgowika, Rafała Malczewskiego oraz Oskara Polisa. Przez najbliższe dwa tygodnie będą oni walczyć, by utrzymać w Częstochowie najwyższą klasę rozgrywkową. Co jeśli jednak się nie uda? - Większość naszych zawodników jest wypożyczona do Spółki i chcemy tę Ekstraligę uratować. Jeśli się jednak nie da to My staniemy na straży częstochowskiego żużla i będziemy startować od najniższej ligi. Wtedy Ja, moi przyjaciele, byli włodarze klubu czy byli zawodnicy - zrobimy wszystko, aby ten żużel uratować.


Niewykluczone, że od nowego sezonu w Częstochowie będą istniały dwa kluby żużlowe!

Wielu zawodników jeździ jednak poza rodzinnym miastem - Przemysław Portas (KSM Krosno), Tymoteusz Kasprzyk (Kolejarz Opole), Marcin Bubel (ŻKS ROW Rybnik), Maksym Drabik (ŻKS MDM Komputery Dreier Ostrów Wlkp.). Ponadto z Częstochowy lub okolic pochodzą m.in. Mateusz Borowicz (Grupa Azoty Unia Tarnów), Damian Dróżdż (Kolejarz Opole), Łukasz Bojarski (Kolejarz Rawag Intermarche Rawicz), Patryk Wester, a w barwach Stowarzyszenia startują Bartosz Pych i Kamil Długosz, a kilku zawodników oczekuje na egzamin na licencję. Zatem przy ewentualnym powołaniu do życia drugoligowej drużyny, cały skład mógłby się oprzeć na wychowankach, którzy za kilka lat mogą stanowić trzon najsilniejszych klubów świata.

- To też wynika z tego, że mamy dużą ilość adeptów i ta szkółka nam się fajnie rozwija. Prowadzę ją pierwszy rok, a będę chciał, aby w przyszłym sezonie tych adeptów było jeszcze więcej. Wiem jak to wygląda w innych klubach, które finansowo stoją lepiej od nas. Udało nam się z zarządem osiągnąć fajne efekty jeśli chodzi o szkółkę. Jeśli chcemy się rozwijać, trzeba dać im jeździć. Powiem prosty przykład - Przemysław Portas w tym sezonie startuje KSM-u Krosno, jeżdżąc na sprzęcie Stowarzyszenia. My je remontujemy, wszystko finansujemy my, a biegopunktówkę bierze chłopak dla siebie, bo mu się należy. Natomiast jeśli ja mam to dalej robić, a on ma jeździć dla obcego klubu to nie lepiej, aby jeździł dla swojego klubu. Koszta są mniejsze, nie ma podróży. Podobna sytuacja ma miejsce z innymi zawodnikami. Wydaje mi się, że zamiast wysyłać ich do innych klubów, niech jeżdżą u nas.

Od kilku tygodni mówi się także o rozegraniu kolejnej edycji Memoriału Bronisława Idzikowskiego i Marka Czernego. Pierwotnie ten turniej zaplanowano na 4 października (sobota), lecz ostatecznie nie doszedł on do skutku. Michał Świącik informuje o przyczynach oraz kiedy zaplanowano drugie podejście - Staramy się o pozwolenie na organizację imprezy masowej, a jak wiadomo wymaga to przynajmniej trzech, czterech tygodni. Dlaczego nie zrobiliśmy tego w planowanym terminie 4 października? Dlatego, że kolidowało to z wcześniej ustalonym terminem organizowanych na mini żużlu zawodach. Odpuśliśmy, a w między czasie skontaktowałem się z Urzędem Miasta i następny termin jest między dwunastym a osiemnastym października. Obiecałem, że go zrobimy, więc go zrobimy, aczkolwiek marzy mi się, aby Memoriały były na początku sezonu, inaugurowały go. Wtedy to przyciąga kibiców. Jednak obiecaliśmy teraz i Stowarzyszenie te zawody zorganizuje. Oby tylko pogoda nie popsuła planów.


"Zamiast wysyłać ich do innych klubów, niech jeżdżą u nas" - przyznaje prezes SCKM Włókniarz na przykładzie wypożyczonego do KSM-u Krosno Przemysława Portasa

Czy zakładanie organizacji imprezy między 12 października a 18 października oznacza, że częstochowianie są pewni, iż mecze barażowe o Enea Ekstraligę się nie odbędą? - Wtedy byśmy te zawody przesunęli np. o jeden dzień. Wiadomo, ja tutaj mówię o takich widełkach w kontekście daty. Myślę, że baraże odbędą się zgodnie z planem i Pan Skrzydlewski zmieni zdanie - kończy nasz rozmówca.

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno



2. Cash Broker Stal Gorzów



3. Betard Sparta Wrocław



4. forBET Włókniarz Częstochowa



5. Get Well Toruń



6. MrGarden GKM Grudziądz



7. Falubaz Zielona Góra


8. Speed Car Motor Lublin



Nice 1. Liga Żużlowa
1. Grupa Azoty Unia Tarnów


2. ROW Rybnik


3. Car Gwarant Start Gniezno


4. Lokomotiv Daugavpils


5. Orzeł Łódź



6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. Stal Rzeszów


8. MDM Komputery Ostrovia Ostrów



2. Liga Żużlowa
1. Euro Finannce Polonia Piła


2. Speedway Wanda Kraków



3. Stainer Unia Kolejarz Rawicz


4. OK Kolejarz Opole


5. Iveston PSŻ Poznań

 


6. Polonia Bydgoszcz

 



7. Wilki Krosno


SGB Premiership
1. Poole Pirates


2. King's Lynn Stars


3. Belle Vue Aces


4. Swindon Robins


5. Wolverhampton Wolves


6. Ipswich Witches


7. Peterborough Panthers


Elitserien
1. Smederna Esklistuna



2. Dackarna Malilla



3. Rospiggarna Hallstavik



4. Västervik Speedway



5. Vetlanda Speedway


6. Indianerna Kumla



7. Lejonen Gislaved



8. Masarna Avesta



9. Piraterna Motala



Zdjęcie miesiąca
Klasyfikacja SGP
1.  Tai Woffinden  
2.  Bartosz Zmarzlik  
3.  Fredrik Lindgren  
4.  Maciej Janowski  
5.  Greg Hancock  
6.  Artiom Łaguta  
7.  Jason Doyle  
8.  Emil Sajfutdinow  
9.  Patryk Dudek  
10.  Matej Žagar  
11.  Martin Vaculik
12. Janusz Kołodziej

13.  Niels Kristian Iversen
 
14. Antonio Lindbaeck
 
15. Leon Madsen
 
Partnerzy
 
Ostatni wywiad
   Bartłomiej Kowalski: Na pewno można było wygrać

Bartłomiej Kowalski okazał sie z jednym bohaterów Arge Speedway Wandy Kraków w meczu z Lokomotivem Duagavpils. Zespół z województwa małopolskiego zdołał remisować 45:45 z fawroyzowanymi Łotyszami. Ważnym punktem w ekipie gospodarzy był właśnie wcześniej wspomniany młodzieżowiec, który uzyskał 8 punktów z bonusem. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z utalentowanym zawodnikiem.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Premiership: Podsumowanie sezonu 2018 (cz. II)

Za Nami półfinały rozgrywek SGB Premiership w sezonie 2018. Sezon w lidze zakończyły już zespoły Belle Vue Aces i Somerset Rebels. Rebeliantów czeka jeszcze walka w finale SGB Premiership Knock-Out Cup. Przyjrzymy się zatem dokonaniom obu ekip w tym sezonie.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Śladami historii. Parowy czempionat (cz. II)

Zapraszamy Państwa na drugą część dotyczącą historii międzynarodowych finałów z udziałem najlepszych par świata. W drugiej części opiszemy historię składającą się na lata, kiedy w formacie parowym rozgrywano Drużynowe Mistrzostwa Świata (1994-1998) oraz po krótce opiszemy historię Speedway Best Pairs Cup z udziałem najlepszych reprezentacji świata (2013-2015). W pierwszej z kolei odnieśliśmy się do legendarnych Mistrzostw Świata Par. Zapraszamy do lektury!!!

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu