SZWECJA
Po wtorkowych spotkaniach, VMS Elit Vetlanda oraz Ikaros Smederna Eskilstuna uzupełniły stawkę półfinalistów tegorocznych rozgrywek szwedzkiej Elitserien. Przypomnijmy, iż wcześniej jazdę w półfinałach zapewniły sobie dwie najlepsze drużyny rundy zasadniczej - Piraterna Motala oraz Dackarna Malilla.
Ikaros Smederna w ćwierćfinałowym dwumeczu okazała się lepsza od Indianerny Kumla. Ta ćwierćfinałowa batalia była jednak niezwykle emocjonująca. W pierwszym pojedynku na torze w Eskilstunie triumfowali gospodarze, ale nieznacznie, bo różnicą tylko czterech punktów - 47:43 i przed rewanżem w Kumli każde rozstrzygnięcie było możliwe.
Przed rewanżem wielu rokowało, iż rozstrzygnięcie może nastąpić dopiero w samej końcówce. Tak też się stało. Losy wtorkowego meczu w Kumli oraz przepustki do dalszej fazy rozgrywek rozstrzygnęły się dopiero w ostatniej gonitwie. Po arcyciekawym i bardzo wyrównanym spotkaniu wygrała Indianerna, ale w stosunku 46:44 i tym samym to beniaminek z Eskilstuny został półfinalistą tegorocznych rozgrywek.
Stawkę czterech drużyn, które powalczą o jazdę w wielkim finale uzupełniła VMS Elit Vetlanda, która tym samym przedłużyła swoje szanse na obronę mistrzowskiego tytułu, a przypomnijmy, że jeszcze niedawno musiała zaciekle walczyć o uniknięcie strefy spadkowej. Podopieczni trenera Bo Wirebranda nie dali szans drużynie Västervik Speedway, wygrywając ćwierćfinałowy dwumecz w stosunku aż 106:74. Tak naprawdę, kwestia awansu w tej parze rozstrzygnęła się już po pierwszym starciu. Na torze w Västervik triumfowali goście 51:39 i przed rewanżem na własnym torze byli w bardzo komfortowej sytuacji.
VMS Elit dopełniło formalności, zwyciężając również przed własną publicznością różnicą aż dwudziestu punktów - 55:35. Przywilej wyboru swojego przeciwnika w półfinale miał zwycięzca rundy zasadniczej, czyli Piraterna Motala. Kierownictwo tego zespołu wybrało ostatecznie Ikaros Smedernę Eskilstuna. Dlaczego? Powodów z pewnością było kilka, ale na pewno bardzo ważnym aspektem przy wyborze rywala był fakt, iż ekipa z Vetlandy w ostatnim czasie prezentuje się bardzo dobrze i co ważne - świetnie w tym sezonie wykorzystuje handicap w postaci własnego toru.
Tym samym drugą półfinałową parę tworzą Dackarna Malilla z VMS Elit Vetlandą. Emocji w tej konfrontacji brakować nie powinno. Smaczku tej rywalizacji z pewnością dodawać będzie fakt, iż będzie to derbowy dwumecz. Pierwsze mecze zaplanowano na wtorek 3 września. Rewanże dzień później.
Półfinałowe pary tegorocznych rozgrywek szwedzkiej Elitserien:
Pierwszy mecz: 03.09 (wtorek)
godz. 19.00 Ikaros Smederna Eskilstuna - Piraterna Motala
godz. 19.00 VMS Elit Vetlanda - Dackarna Malilla
Rewanże: 04.09 (środa)
godz. 19.00 Dackarna Malilla - VMS Elit Vetlanda
godz. 19.00 Piraterna Motala - Ikaros Smederna Eskilstuna
Relacje live ze wszystkich spotkań szwedzkiej Elitserien oczywiście na łamach naszego portalu.
PGE Ekstraliga
Betard Sparta Wrocław vs
Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
Pres Toruń
niedziela 17:00
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Moonfin Malesa Ostrów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00
Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs
Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
4. | ![]() |
4 | 4 | +22 |
5 | ![]() |
4 | 3 | -22 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -18 |
7. | ![]() |
2 | 0 | -10 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów