POLSKA
Filip Šitera nie może zaliczyć tego sezonu do udanych. W najważniejszej imprezie sezonu - Finale IMŚJ zajął... ostatnie szesnaste miejsce. Tuż po zawodach w Pradze, Filip zgodził się na krótki wywiad, w którym ocenia swoje występy, oraz zdradza plany, co do przyszłego sezonu.
Dzisiejsze zawody były znacznie bardziej udane, niż weekend w Pardubicach (Filip zdobył 9 pkt. i zajął VII msc)
Tak to prawda, było znacznie lepiej. Wziąłem drugi motocykl, który był szybki na dystansie i pozwalał na skuteczną rywalizację. Szkoda tylko, że na starcie brakowało mu mocy, wtedy wynik mógłby być jeszcze lepszy.
Czego właściwie zabrakło w Finale IMŚJ? To była najważniejsza impreza dla Ciebie.
W sobotnim Finale miałem problemy ze sprzęłem. Nie mogliśmy sobie poradzić z tym na początku zawodów. Po dwóch przegranych wyścigach, zupełnie się załamałem i później nie mogłem się już odnaleźć. Szkoda tego turnieju. Solidnie przygotowywaliśmy się do niego, wydawało się że sprzęt będzie spisywał się bez zarzutut. Po prostu nie wyszło. W niedzielę natomiast było już znacznie lepiej. Poprawiliśmy nieco ustawienia i efekty od razu były widoczne. Szkoda, że nie awansowałem do Półfinałów, brakło mi tylko jednego oczka. W ostatnim swoim biegu miałem czwarte pole i ciężko było z niego dobrze wystartować. Tych punktów właśnie zabrakło.
Wybrałeś start w Memoriale im. Lubosa Tomicka zamiast startu na Wyspach.
Pomimo, że moja drużyna jeździła dziś na wyspach pozostałem w Czechach. Zostałem zakontraktowany na ten turniej już wcześniej, natomiast w Anglii jechaliśmy zaległe spotkanie. Dwa razy już dochodziło do takiej sytuacji, że przyjeżdżałem na Wyspy a mecz został odwołany.
Ten sezon nie był jednak dla Ciebie zbyt udany.
Wiem, że sezon nie był najlepszy w moim wykonaniu. Początek był obiecujący, ale po kontuzji kręgosłupa wszystko się posypało. W tym sezonie rozpocząłem współprace, z Bo Brhelem. Jestem z niej zadowolony. Sprzęt spisuje się naprawdę dobrze.
Powiedz jak się czujesz. Odniosłeś poważną kontuzję kręgosłupa.
W najbliższych dniach jadę na rentgen. Po kontuzji kręgosłupa jeszcze nie jestem w 100% zdrowy. Mogę startować jednak czaem nękają mnie bóle. Mam nadzieję, że uporam się z kłopotami zdrowotnymi przed rozpoczęciem nowego sezonu.
Powoli kończysz wiek juniora. Za rok będziesz miał ostatnią szansę żeby zaistnieć w tej kategorii wiekowej.
Czeka mnie ostatni rok w gronie juniorów. Chcę się do niego przygotować jak najlepiej. W tym roku nie wyjeżdżam do Australii będę się przygotowywał na miejscu. Mam nadzieję, że uda mi się znaleźć dobry klub w Polsce, w którym będę miał możliwość jak największej ilości startów.
Czy jesteś zadowolony ze startów w Atlasie Wrocław?
Ciężko się startuje we Wrocławiu. Rozmawiałem na ten temat z Benem Barkerem. Jemu także brakuje startów, odjechał tam bodajże jedno spotkanie. W roku ubiegłym startowałem pod numerem sześć, wówczas wszystko było w porządku. Teraz jest znacznie ciężej, zaczynam z pól zewnętrznych a to nie jest handicapem. Kiedy wyjeżdża się w pierwszym wyścigu a później dopiero w dziesiątym, strasznie ciężko jest o jakieś punkty. Warunki na torze ulegają zmianom a ja nie mam możliwości skorygowania ustawień motocykla.
Czy w takim razie planujesz zmianę barw klubowych?
Co prawda jeszcze nikt się ze mną nie kontaktował jednak rozmawiałem już na ten temat z menadżerem Bohumilem Brhelem. Ustaliliśmy, że dobrze by było znaleźć sobie pierwszoligowy zespół. Ekstraliga jest piekielnie mocna. Ciężko przebić się do składu. Wszystko musi być tam przygotowane na 100%.
W tym sezonie do I ligi spadła Unia Tarnów. Widziałbyś siebie w tej drużynie?
Lubię startować w Tarnowie. Co prawda nie preferuję twardych nawierzchni jednak tarnowski tor mi odpowiada. Miałem kilka udanych meczy na tym obiekcie. Gdyby tamtejsi działacze wyrazili zainteresowanie moją osobą przygotowałbym specjalne silniki gdyż tam trzeba mieć odpowiednio ustawiony sprzęt.
Co z Twoimi startami na Wyspach? Pozostaniesz na kolejny sezon w Coventry?
Jeszcze nie wiem czy zostanę na dłużej w Anglii. Działacze Coventry wyrażają chęć dalszej współpracy jednak jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji. Myślałem, że starty na Wyspach mogą mi tylko pomóc tymczasem po większej ilości spotkań strasznie ciężko jest się przestawić na inne obiekty w Czechach.
Dziękuję za rozmowę.
Dziękuję.
PGE Ekstraliga
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Automa Unia Tarnów vs
Texom Stal Rzeszów
niedziela 14:00
Hunters PSŻ Poznań vs
Fogo Unia Leszno
niedziela 16:30
FIM Speedway Grand Prix - Warszawa
sobota 19:00
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
5 | 6 | +44 |
4. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 3 | --44 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 6 | +22 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | +16 |
7. | ![]() |
3 | 3 | -44 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów