SGP-SON-U21
Jarosław Hampel i Krzysztof Kasprzak wydali krocie na nowy sprzęt. Jarek specjalnie na Kopenhagę przygotował silnik za 6 tysięcy euro. Efekt był mizerny. Na Stadionie Parken, biało-czerwoni bezskutecznie szukali mocy i prędkości. Zmieniali motocykle, skracali je, regulowali dyszę (część regulująca dopływ paliwa) i przełożenia, ale zdało się to na nic.
- Zawody w Danii określiłbym stwierdzeniem, jedna wielka szarpanina - mówi dla Przeglądu Sportowego Hampel, który ostatecznie zajął 5. miejsce, ale zadowolony nie był. - Jakbym patrzył na wynik przez pryzmat swoich kłopotów, to musiałbym powiedzieć, że jest ok., ale wynik był wymęczony, więc nie ma się z czego cieszyć. Brakowało mi komfortu jazdy. W pewnym momencie skróciłem motocykl (na krótkich, technicznych torach pozwala to lepiej startować i jeździć na wirażach, ale z drugiej strony trudniej się rozpędzić po wyjechaniu z łuku - przyp. red.) automatycznie przesuwając środek ciężkości, żeby poprawić moment startowy. Ale w najważniejszym momencie, czyli w półfinale, nie docisnąłem przedniego koła do nawierzchni i w łuk wjeżdżałem dwa metry za rywalami - opowiada zawodnik.
W półfinale motocykl Hampela ruszył spod taśmy tak mocno, że aż poderwało mu przednie koło. Musiał użyć sprzęgła, żeby zdusić silnik, ale ta chwila jazdy na jednym kole spowodowała, że stracił dystans. Inna sprawa, że wybór czwartego pola startowego nie był najlepszym rozwiązaniem na półfinał. To pole było dobre głównie w końcówkach serii, a po raz ostatni wygrał z niego, w biegu 13., piekielnie szybki Peter Kildemand. Jednak zły wybór, to mniejszy problem. Większy jest taki, że silnik Jarka (z nowymi częściami i regulacjami), przygotowany specjalnie na Kopenhagę, w ogóle nie zdał rezultatu. - Po pierwszym biegu odstawiłem ten silnik, bo nie dało się z nim nic zrobić. Szukanie jednostki napędowej, która będzie miała moc i elastyczność trzeba zacząć od nowa - przyznał Hampel po zawodach.
Jeśli chodzi o Kasprzaka, to jest on teraz cieniem żużlowca z dwóch pierwszych rund. Kontuzja i przerwa ewidentnie wybiły go z rytmu. W Kopenhadze zbyt często tracił czucie sprzętu. W swoim czwartym starcie niepotrzebnie założył dużą dyszę, przez co za bardzo zdusił motocykl i brakowało mu mocy i prędkości na trasie. Zresztą nawet w swoim najlepszym biegu Krzysztof był zdecydowanie wolniejszy od Kildemanda. Duńczyka udało mu się powstrzymać tylko dzięki mądrej jeździe na trasie. - Słyszałem go za swoimi plecami i dlatego nie mogłem pojechać szybką ścieżką przy płocie, lecz musiałem poruszać się bliżej krawężnika, żeby go zablokować. To mi się udało - napisał Kasprzak po turnieju na swoim blogu.
- Regulacja dyszą, zapłonem, przełożeniami oraz dobranie odpowiedniej długości motocykla, to cztery elementy, którymi trzeba umieć odpowiednio manewrować w trakcie zawodów - tłumaczy Krzysztof Cegielski, były uczestnik GP. - Dobre zgranie, to wielka sztuka, bo przekłada się na moc i elastyczność silnika.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów