eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 160
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Grand Prix Polski kluczowe dla biało-czerwonych
 2014-08-29 19:52:57  Mateusz Ślemp    Przegląd Sportowy

W Gorzowie dowiemy się, czy Krzysztof Kasprzak włączy się do gry o medale, a Jarosław Hampel odrodzi się u boku nowego tunera. Hampel na silnikach Jana Anderssona męczy się w tym sezonie niemiłosiernie. Tydzień temu Jarek spędził u Szweda sporo czasu. Panowie pół dnia poświęcili na testy jednostek napędowych na hamowni. Metodą prób i błędów eliminowali usterki.

W końcu Hampel spakował dwa silniki i wrócił do domu. Na pewno, z którejś z tych jednostek napędowych skorzysta w Gorzowie. Będzie też jednak miał sprzęt od nowego tunera. Już od jakiegoś czasu daje się słyszeć głosy, że żużlowiec SPAR Falubazu Zielona Góra korzysta z usług kilku mechaników. On sam jednak dopiero niedawno przyznał oficjalnie, że testuje silniki od innego tunera niż Anderssona. Nazwiska zdradzić nie chce, ale wydaje się, że chodzi o Finna Rune Jensena. - Styl jazdy Jarka pasuje do charakterystyki pracy silników Jensena - mówi jeden z mechaników.

Jensen kiedyś mocno współpracował z Jasonem Crumpem i pomógł Australijczykowi w zdobywaniu medali w Grand Prix. Po zmianie tłumików w 2011 roku duński tuner znalazł się jednak w odwrocie. Odrodził się niedawno. Głośno zrobiło się o nim z racji współpracy z Martinem Vaculikiem, który notabene mógł Hampelowi polecić Jensena. - Jarek był dotąd lojalny wobec Anderssona, ale dobrze, że w końcu zdecydował się na zmianę. Nie idzie mu, a jednak potrzebuje przełomu, żeby na przerwę zimową zejść ze spokojną głową - uważa trener kadry Marek Cieślak.


Jarosław Hampel

Jacek Gajewski, były menedżer Ryana Sullivana, też chwali decyzję Jarka i mówi wprost, że przyklejenie się do jednego mechanika, na dłuższą metę, jest szkodliwe. - Wielcy mistrzowie zawsze brali i biorą z kilku źródeł - mówi Gajewski. - Każdy tuner, prędzej czy później, doznaje zadyszki. A jednak ostatnio zmian jest tyle, świat tak pędzi do przodu, że niektórym brakuje czasu na to, by poświęcić się pracy z konkretnym żużlowcem. Tymczasem zmiana tunera, o ile uda się trafić w dobrą konfigurację silnika za pierwszym razem, może jeszcze uratować Jarkowi ten sezon. On nie zapomniał jak się jeździ. Przypomina mi trochę Adama Małysza, którego czasami dopadał kryzys i na chwilę przerywał starty, żeby odpocząć psychicznie i poszukać automatyzmów w skakaniu. Z Hampelem jest tak samo, bo jemu wystarczą dwa, trzy dobre mecze i odzyska pewności siebie.

Oczywiście z nowym tunerem może być też i tak, że upłynie sporo czasu nim spełni oczekiwania żużlowca. Każdy zawodnik ma swoje indywidualne potrzeby i upodobania. Vaculik z Jensem zgrywał się prawie rok.

Mniej skomplikowana wydaje się sprawa z Kasprzakiem. - Gdyby nie kontuzja i stracony turniej w Tampere czy w Malilli, to Krzysiek biłby się dzisiaj o złoto – twierdzi Gajewski i ma sporo racji. Średnia Kasprzaka na zawody wynosi 10,86. Gdyby dorzucić tyle za Tampere, gdzie go nie było i drugie tyle za Malillę, gdzie pojechał na zero, bo odczuwał skutki kontuzji, to dziś Polak deptałby po piętach Taiowi Woffindenowi i Gregowi Hancockowi. A tak traci 10 punktów do trzeciego w klasyfikacji Nickiego Pedersena, 22 do Woffindena i 27 do Hancocka. Realnie może więc myśleć o brązie. - Od tego jak wypadnie na domowym torze w Gorzowie zależy czy zdobędzie medal - twierdzi Cieślak. - Szanse ma wielkie. Byle tylko miejscowi działacze nie pompowali go za bardzo, bo zrobią mu z mózgu paprykarz - dodaje trener kadry z uśmiechem.

Zaletą Kasprzaka jest bez wątpienia, to że potrafi się ścigać. W tym sezonie robił już w Grand Prix takie akcje, że z trzeciego, czy czwartego miejsca przechodził na czoło stawki. Sam zainteresowany nie mówi głośno o medalu, ale to prawie pewne, że myśl o jego zdobyciu zaczyna mu chodzić po głowie. Gorzów jest dla niego niepowtarzalną szansą na odrobienie strat, bo najgroźniejsi rywale, czyli Woffinden i Pedersen pojadą z kontuzjami. Anglik utrzymuje zresztą, że ma niesprawny nadgarstek, a Pedersen ciągle bierze zabiegi, żeby odbudować ramię.


Krzysztof Kasprzak

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Orlen Oil Motor Lublin  vsInnpro ROW Rybnik

piątek 18:00

 

 Pres Toruń vs Krono Plast Włókniarz Częstochowa

piątek 20:30

BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław 

niedziela 16:30

Gezet Stal Gorzów vs Stelmet Falubaz Zielona Góra

niedziela 19:15

Metlakas 2 Ekstraliga

 

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

 

FIM Speedway Grand Prix

sobota 19:00

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu