SGP-SON-U21
Zdaniem Tomasza Suskiewicza, menedżera Emila Sajfutdinowa, w sobotnim GP Nowej Zelandii najlepsze miejsca zajmą zawodnicy ze stajni tunera Jana Anderssona, w tym Jarosław Hampel. Każda zimowa przerwa jest dla tunerów okresem poszukiwań nowych rozwiązań sprzętowych.
Wprowadzane przez nich nowinki jednych zawodników wynoszą na szczyty, innych zaś pozbawiają dotychczasowej pozycji. - Pierwsze sparingi pokazują, że na razie trudno spodziwać się rewolucji - mówi Tomasz Suskiewicz, menedżer i mechanik Emila Sajfutdinowa. - Po wynikach widać, że nikt niczego nowego nie odkrył. Mocni pozostali
mocni, słabi nadal są słabi. Z drugiej strony, nawet jeśli tunerzy
znaleźli nowe rozwiązania, potrzeba więcej czasu na testy. Przykładem
Hampel, który dostał nowy sprzęt, jeździł na nim, ale nie jest z niego
zadowolony. Ale Jarek pojedzie na starych motocyklach i może zrobić
dobry wynik. Andersson robi mocne silniki, a na torze w Auckland trzeba
mieć dużo mocy w jednostce napędowej, bo przy nachylonych łukach będzie
się odsypywało dużo luźnej nawierzchni - zauważa Suskiewicz.
Niespodziankę
na antypodach może sprawić Martin Smolinski, któremu silniki
przygotowuje grupa Tornado Racing Engines, gdzie pracuje między innymi
mechanik Thomas Grossenwahter. - Smolinski dysponuje dobrym sprzętem,
nieźle jeździ na długich torach, a taki jest w Auckland, więc może
awansować do półfinału. Musi tylko poprawić jazdę na dystansie. Emil po
turnieju par w Toruniu mówił mi, że Martin na jednym łuku popełniał
dwadzieścia błędów - zdradza menedżer Rosjanina.
Być może
zawodnicy ukrywają przed światem najlepsze silniki, te z nowymi
patentami. Wielu żużlowców tłumaczy, że jeździ na motocyklach
rezerwowych, bo najlepsze poleciały do Nowej Zelandii. - W to nie
uwierzę. Peter Johns robi wszystkie silniki takie same. Wiele części, w
tym głowice, powstaje przy pomocy komputera, więc może się zdarzyć jeden
wadliwy silnik, ale nie kilka – tłumaczy Suskiewicz, który na podium w
Auckland widzi Hampela i Darcyego Warda. - Obaj są szybcy. Kto jeszcze
może wypalić? Przy Woffindenie stawiam znak zapytania, bo nie jest w stu
procentach zdrowy. Poza tym w Anglii przytrafiały mu się przegrane
biegi. Zdeterminowany będzie Nicki Pedersen, który ma silniki
Anderssona, dobre na Auckland. Nicki bierze jednak sprzęt z dwóch
źródeł, bo także od Johnsa, a to na dłuższą metę może mu namieszać w
głowie. Musi zachować czujność, żeby nie pomylić ustawień. W Nowej
Zelandii zaskoczyć może się także Niels-Kristian Iversen, który na
turnieju par w Toruniu był wolny, lecz jego silnik o dużej mocy od
Antona Nischlera w Auckland może okazać się idealny.
Niespodzianki?
Menedżer Sajfutdinowa uważa, że takową może sprawić Kenneth Bjerre. -
Pod warunkiem, że wziął ze sobą silnik Jawy. Zauważyłem, że w sparingach
w Lesznie, gdy tor był twardy, jeździł na GM-ie zrobionym przez Johnsa,
a jak było przyczepnie, to na Jawie.
Zdaniem Suskiewicza w
trakcie zawodów na Western Spring Stadium nie trzeba będzie szaleć z
regulacją sprzętu. - W trakcie poprzednich zawodów było ponad
dwadzieścia stopni. Różnica temperatury między początkiem i końcem
imprezy wyniosła półtora stopnia, a wilgotności dwa procent. W Auckland
panuje świetna pogoda dla żużla, bo nie wymaga korekt w sprzęcie. Może
je wymóc jedynie zmieniająca się nawierzchnia. Wszystko zależy od tego,
jak zostanie przygotowana i jak będzie polewana w trakcie ścigania -
kończy.
Tomasz Suskiewicz (pierwszy po prawej) na podium w Auckland widzi Hampela i Warda
PGE Ekstraliga
Betard Sparta Wrocław vs
Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
Pres Toruń
niedziela 17:00
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Moonfin Malesa Ostrów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00
Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs
Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
4. | ![]() |
4 | 4 | +22 |
5 | ![]() |
4 | 3 | -22 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -18 |
7. | ![]() |
2 | 0 | -10 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów