eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 138
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Grupa Azoty nie będzie sponsorem tytularnym Unii
 2015-01-13 13:50:23  Redakcja    Przegląd Sportowy

Kilka tygodni temu kojarzona z Unią Tarnów spółka poważnie rozważała wycofanie się ze sponsorowania żużla. Jednak teraz chce dać nawet 3 miliony złotych. Decyzja Grupy Azoty o dalszym sponsorowaniu Unii Tarnów oznacza, że prezes Łukasz Sady może odetchnąć z ulgą.

Dotąd podpisał on kilka zawodniczych kontraktów, ale nie miał pieniędzy na ich pokrycie. W trakcie negocjacji mówił żużlowcom, że ma ustne zapewnienie szefów Grupy Azoty, że dadzą kasę na żużel, ale na papierze żadnych gwarancji nie miał.

Nadal ich nie ma, ale wiceprezes Grupy Azoty Witold Szczypiński już zapewnił w mediach, że spółka da pieniądze na żużel.

Rzecznik prasowy Grupy Azoty Grzegorz Kulik mówi, że w poniedziałek zostały ustalone wstępne warunki współpracy z klubem. - Na poniedziałkowym spotkaniu (Szczypiński rozmawiał z Sadym – przyp. red.) ustaliliśmy wstępne warunki współpracy pomiędzy Grupą Azoty a klubem Unia Tarnów w nadchodzącym sezonie - pisze Kulik.

- Nasze zaangażowanie finansowe będzie na niższym poziomie niż w roku ubiegłym i częściowo będzie ono miało charakter motywacyjny uzależniony od osiąganych wyników sportowych. Zgodnie z naszą strategią sponsoringową istotnym elementem współpracy będzie szkolenie młodzieży. Wynegocjowane wynagrodzenie za świadczenie usług sponsoringowych nie będzie podlegać zmianom podczas sezonu. W nadchodzącym sezonie Grupa Azoty nie będzie sponsorem tytularnym zespołu. Naszą współpracę traktujemy stricte biznesowo. Grupa Azoty nie będzie angażować się w sprawy organizację klubu oraz wprowadzać do jej organów swoich przedstawicieli. Umowa pomiędzy stronami nie została jeszcze podpisana – kończy rzecznik.

Nieoficjalnie wiemy, że może chodzić o 3, a nawet 4 miliony złotych (w sezonie 2014 było blisko 9 mln zł). Wszystko zależy od tego jak będzie układała się współpraca na linii sponsor – prezes. Jeśli do środków, które chce dać Grupa Azoty dodamy wpływy z biletów, kasę z Ekstraligi Żużlowej i wpłaty od mniejszych sponsorów to okaże się, że Unia ma całkiem sensowny budżet na poziomie 6 mln zł.

Inna sprawa, czy te środki wystarczą na utrzymanie zbudowanej drużyny. Wiadomo, że już tylko kontrakty Janusza Kołodzieja, Martina Vaculika i Leona Madsena, przy bardzo dobrej jeździe wymienionych zawodników, będą kosztowały klub około 4 mln zł.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Innpro ROW Rybnik vs Betard Sparta Wrocław
piątek 18:00


Pres Toruń vs BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30

Gezet Stal Gorzów vs Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 17:00

Krono Plast Włokniarz Częstochowa vs  Stelme Falubaz Zielona Góra

niedziela 19:30

Metlakas 2 Ekstraliga

Cellfast Wilki Krosno vs Autona Unia Tarnów
czwartek 19:00

Texom Stal Rzeszów vs  H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
sobota 14:30

 Fogo Unia Leszno vsMoonfin Malesa Ostrów
niedziela 13:00

Abramczyk Polonia Bydgoscz vs Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

4

8

+76

2.   KS Pres Toruń  5 7 +36
3. Betard Sparta Wrocław 6 8 +54
4. Bayersystem GKM Grudziądz 
5 6 +32
5   Stelmet Falubaz Zielona Góra 
5 4 -66
6.  Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 5 4 0
7. Gezet Stal Gorzów

5

3 -44
8.   Innpro ROW Rybnik 6

2

-88
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Abramczyk Polonia Bydgoszcz
4 8 +56
2. Cellfast Wilki Krosno
4 6 +16
3.  Fogo Unia Leszno 4 6 +53
4. Texom Stal Rzeszów 3 5 +6
5.  Hunters PSŻ Poznań
3 3 -30
6. Moonfin Malesa Ostrów 4 2 +8
7. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź 5 3 -52
8. Unia Tarnów

2

0

-57
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

4 8 +16
2.  Wybrzeże Gdańsk  4 6 +44
3.  Pronenergy Polonia Piła  3 4 +14
4.  Lokomotiv Daugavpils 4 4 -2
5. OK Kolejarz Opole 3 2 8
6. Speedway Kraków 3 2 -50
7 Trans MF Landshut Devils 4 0 -30
 Bauhaus-Ligan
1. Dackarna Malilla 1 2 +10
2. Vastervik Speedway 1 2 +4
3. Smederna Eskilstuna 1 2 +2
4. Vargarna Norrkoeping 1 2 +2
5. Rospiggarna Hallstavik 1 0 -2
6. Indianerna Kumla  1 0 -2
7. Piraterna Motala 1 0 -4
8. Lejonen Gislaved 1 0 -10



 
SGB Premiership
1. Ipswitch Witchs

6

12

+104

2.  Sheffield Tigers 6 8 +102
3. Belle Vue Aces 6 8

+18

4.  Leicester Lions 5

6

+10
5.  Oxford Spiries 8 4

-110

6.  King's Lynn Stars 6 4 -36
7. Brimingham Brummies

6

0 -88

Klasyfikacja SGP
1.   Brady Kurtz 38
2. Bartosz Zmarzlik 33
3.  Andrzej Lebiediew 29
4. Jack Holder 28
5.  Dominik Kubera 25
6. Robert Lambert 24
7.  Daniel Bewley 23
8.  Fredrik Lindgren
22
9.  Max Fricke 18
10. LAnders Thomsen 14
11.  Jan Kvech
12
12. Mikkel Michelsen 10
13. Martin Vaculik 8
14.  Jason Doyle 8
15.  Kai Huckenbeck
2
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  
7.  
8.  
9.  
10.  
11.  
12.  
13.  
14.  
15.  
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu