eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 276
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Dania

  Hans Nielsen: W Polsce było z tym ciężko
 2017-01-05 11:31:38  redakcja    letsmakespeedway/Przegląd Sportowy

Hans Nielsen był pierwszym obcokrajowcem, który trafił do polskiej ligi. Jako pierwszy zmierzył się więc z różnicą kulturową. Polscy żużlowcy od początku pochodzili do niego bardzo nieufnie. W tamtych czasach w Polsce nikt nie był nauczony współpracy i nasi zawodnicy podejrzewali, że Duńczyk swoimi radami chce zmylić kolegów z drużyny.

O różnicach kulturowych pomiędzy Polską a Anglią
- Przypuszczam, że kiedy po raz pierwszy przybyłem do Polski inni zawodnicy nie byli z tego zadowoleni. To ja skupiłem na sobie całą uwagę. Na trybunach był komplet publiczności, a do Lublina przybyło około 200 dziennikarzy. W drużynie potrafiliśmy ze sobą dobrze współpracować a ja starałem się pomóc każdemu jak tylko umiałem. Choć muszę przyznać, że z ich strony była pewna podejrzliwość, żużlowcy nie wiedzieli po prostu czy na pewno chcę im pomóc. To podejście zawodników było największą różnicą pomiędzy Polską a Anglią. W Wielkiej Brytanii podczas meczu każdy sobie pomagał i była to norma. W Polsce było z tym ciężko, bo przez pierwszych kilka lat czułem pewną podejrzliwość wobec mnie. Koledzy mi nie ufali i nie wiedzieli czy rzeczywiście chcę im pomóc i czy mówię prawdę. Mimo to, jazda w Polsce była dużą przyjemnością. Miejsce też było dobre, szczególnie po tym jak do ligi zaczęli trafiać kolejni obcokrajowcy. Polacy mieli problemy by z nami rywalizować, bo w tamtym okresie jeździli na znacznie gorszym sprzęcie. Różnice szybko się jednak wyrównały - powiedział Hans Nielsen.

O wspomnieniach z Polski

- Ogólnie z Polską mam związane bardzo dobre wspomnienia. Co ciekawe to w Katowicach wygrałem w 1986 roku swój pierwszy indywidualny tytuł. Duńczykom było wtedy znacznie łatwiej zabłysnąć, bo mieliśmy bardzo rozwinięte rozgrywki juniorskie. Ja zaczynałem jako 13-latek w klasie 50cc i praktycznie od tego okresu ścigałem się z Erkiem Gundersenem. Ta rywalizacja sprawiła, że obaj osiągnęliśmy bardzo wysoki poziom. Ja od początku podchodziłem do żużla bardzo poważnie i marzyłem o tytule mistrza świata. Na sukcesy musiałem jednak trochę poczekać, bo przyjechałem do Anglii jako 17-latek, a mistrzem świata zostałem dopiero dziewięć lat później.
 
O najpiękniejszej chwili związanej z żużlem
- Najpiękniejszym przeżyciem z mojej kariery jest pierwsze zwycięstwo w mistrzostwach świata. To była wielka ulga i radość zwłaszcza, że dwie wcześniejsze edycje skończyłem na drugim miejscu, tuż za moim największym rywalem Erikiem Gundersenem. Kolejne tytuły nie były aż tak ważne.
 
O stylu jazdy
- Z perspektywy czasu muszę przyznać, że jeździłem dosyć ostro. Nauczyłem się tego w Wielkiej Brytanii, gdzie od pierwszego meczu rywale traktowali mnie bardzo ostro, wypychając na łukach na zewnętrzną. Szybko się tego nauczyłem i potrafiłem jeździć bardzo ostro. Nigdy jednak nie przekroczyłem granicy i nikogo nie skrzywdziłem. Aby zdobyć mistrzostwo musisz być wystarczająco twardy, zwłaszcza podczas wyścigów finałowych. Nie jeździłem brutalnie, ale byłem twardy i nie bałem się ostrej walki.

O zakończeniu kariery
- Już gdy miałem 38 lat wszyscy zaczęli mnie pytać jak długo zamierzam jeszcze jeździć na żużlu. Powiedziałem wtedy, że na pewno nie będę żużlowcem po przekroczeniu 40. roku życia. W 1999 roku skończyłem ten wiek i pomyślałem, że to dobry czas na pożegnanie się z żużlem. Miałem wtedy dwójkę dzieci w wieku 4 i 5 lat. Zaczęły zauważać, że ciągle gdzieś wyjeżdżam i zawsze stawały w progu i płakały. To była właściwa decyzja, bo dobrze jest odejść, gdy wciąż jesteś w czołówce.  Nie byłbym w stanie jeździć tak długo jak Hancock. Podziwiam go za to i nie wiem jak on to robi.

Relacje Live

SPEEDWAY EURO CHAMPIONSHIP
1. finał SEC w Gnieźnie

sobota, godzina 19:00

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno
9 17 +128
2. Betard Sparta Wrocław
9 12 +46
3. Cash Broker Stal Gorzów
9 12 +29
4. forBET Włókniarz Częstochowa
9 11 +2
5. Grupa Azoty Unia Tarnów
9 8 -48
6. Falubaz Zielona Góra
9 7 -14
7. Get Well Toruń
9 7 -57
8. MrGarden GKM Grudziądz
9 6 -86
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Speed Car Motor Lublin
9 19 +167
2. Car Gwarant Start Gniezno 9 12
+41
3. Lokomotiv Daugavpils 7 11 +17
4. ROW Rybnik 8 11 +120
5. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 9
6
+20
6. Euro Finannce Polonia Piła 7 4 -86
7. Orzeł Łódź
7 3 -33
8. Arge Speedway Wanda Kraków
8 2
-246
2. Liga Żużlowa
1. Stal Rzeszów
8 17 +106
2. MDM Komputery Ostrovia Ostrów 8 15 +108
3. Stainer Unia Kolejarz Rawicz 8
10
+56
4. OK Kolejarz Opole 8 8 -7
5. Iveston PSŻ Poznań
7

5

-46
6. Polonia Bydgoszcz

7

5
-107
7. KSM Krosno 8 0 -110
SGB Premiership
1. Swindon Robins 12 26 +53
2. Somerset Rebels 11 20 -36
3. Belle Vue Aces
10 19 +48
4. Wolverhampton Wolves 10 19 +42
5. Leicester Lions 8 16 +10
6. Poole Pirates 11 14 -21
7. Rye House Rockets 11 14 -86
8. King's Lynn Stars 10 13 -6
Elitserien
1. Smederna Eskilstuna
6 12 +82
2. Dackarna Malilla
6
9
+56
3. Rospiggarna Hallstavik
6
9 +53
4. Vetlanda Speedway
6
7
-5
5. Indianerna Kumla
6
6
-44
6. Västervik Speedway
6
4
-38
7. Lejonen Gislaved
6
3
-26
8. Masarna Avesta
6 2
-78
Zdjęcie miesiąca
Klasyfikacja SGP
1.  Fredrik Lindgren  32
2.  Tai Woffinden  31
3.  Patryk Dudek  24
4.  Maciej Janowski  24
5.  Emil Sajfutdinow 23
6. Artiom Łaguta 21
7.  Matej Žagar  16
8.  Chris Holder 15
9.  Greg Hancock  15
10.  Jason Doyle  14
11.  Bartosz Zmarzlik 13
12.  Nicki Pedersen 10
13. Niels Kristian Iversen  9
14. Przemysław Pawlicki  8
15. Craig Cook  4
Partnerzy
 
Ostatni wywiad
   Pacek: Początek sezonu pokaże czy jestem gotowy na ligę

Mateusz Pacek jest wychowankiem Śląska Świętochłowice. 19-latek ma ambitne plany w związku z nadchodzącym sezonem. W roku 2017 występował głównie w rozgrywkach juniorskich, tym razem jednak zawodnik zamierza celować w udział w meczach ligowych. Z popularnym „Osą” porozmawialiśmy również o innych tematach. Zapraszamy do lektury!

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Mistrzostwa? Ale jakie?!

W bieżącym tygodniu czekają Nas finałowe rundy nowo powstałego Speedway of Nations, które zostaną rozegrane we Wrocławiu. Dyrektor BSI, Torben Olsen na łamach mediów przyznał, że rangą zawodów będzie tytuł Mistrza Świata w nowym formacie. Zagadnienie wydaje się być ciekawe, bowiem działacz nie doprecyzował jaki tytuł mistrzowski kryje się pod tym pojęciem.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Śladami historii. Parowy czempionat (cz. II)

Zapraszamy Państwa na drugą część dotyczącą historii międzynarodowych finałów z udziałem najlepszych par świata. W drugiej części opiszemy historię składającą się na lata, kiedy w formacie parowym rozgrywano Drużynowe Mistrzostwa Świata (1994-1998) oraz po krótce opiszemy historię Speedway Best Pairs Cup z udziałem najlepszych reprezentacji świata (2013-2015). W pierwszej z kolei odnieśliśmy się do legendarnych Mistrzostw Świata Par. Zapraszamy do lektury!!!

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu