POLSKA
W najbliższą niedzielę na stadionie miejskim przy ulicy Wrzesińskiej 25 w Gnieźnie, odbędzie się rewanżowe spotkanie barażowe o prawo jazdy w Nice Polskiej Lidze Żużlowej. Miejscowy Łączyńscy-Carbon Start zmierzy się z Polonią Piłą. Jeżeli pogoda nie popsuje planów spotkanie rozpocznie się o godzinie 15:00.
Pierwszy barażowy pojedynek o przyszłoroczny byt na zapleczu PGE Ekstraligi odbył się 4 października bieżącego roku w Pile. Tego dnia lepsza okazała się miejscowa Polonia pokonując Łączyńscy-Carbon Start Gniezno w stosunku 50:39.
Niedzielna konfrontacja zapowiada się zacięta i niezwykle ciekawa walka o prawo jazdy w Nice Polskiej Lidze Żużlowej. Obie drużyny wyrażają chęć wywalczenia i zapewnienia sobie miejsca na zapleczu PGE Ekstraligi. W najbardziej komfortowej sytuacji są pilanie, którzy przystąpią do spotkania z zaliczką jedenastu punktów z pierwszego meczu. Po raz kolejny gnieźnianie będą musieli przechylić szalę zwycięstwa w dwumeczu na swoją korzyść. Tegoroczne ligowe wyniki osiągnięte przez miejscową drużynę pokazują, że stoją przed trudnym zadaniem, lecz możliwym do wykonania. Największą wadą Orłów jest brak odniesienia jakiejkolwiek wygranej w bieżącym roku. Nie bez przyczyny znaleźli się na samym dnie zaplecza PGE Ekstraligi i zostali niezaprzeczalnym outsiderem. Pierwsze spotkanie w Grodzie Staszica pokazało, że czerwono-czarni potrafią i mogą równorzędnie walczyć również na wyjazdach.
Żółto-czerowno-zieloni mogą czuć spory niedosyt po pierwszym spotkaniu. Na pewno liczyli na większe zwycięstwo, aby być bardziej spokojnym przed rewanżem. Wcześniejsze mecze przed własną publicznością wygrywali minimum różnicą osiemnastu oczek. Warto wspomnieć, że mistrzowie Polski z 1999 roku przed niedzielnymi biegami nominowanymi prowadzili różnicą czternastu punktów. W meczach wyjazdowych niejednokrotnie napsuli krwi gospodarzom. Drugoligowiec, przyjeżdżając do Gniezna zaznał już smak zwycięstwa w pierwszej stolicy Polski. Przypomnijmy, że obie zespoły zmierzyły się w majowym sparingu. Wówczas gnieźnianie przegrali z pilanami 41:48. We wspomnianym treningu punktowanym wystąpili awizowani Patryk Dolny i Arkadiusz Pawlak.
Ani Janusz Michaelis, ani Dariusz Śledź nie wprowadzili żadnych zmian w składzie i postanowili desygnować taki samą załogę, która walczyła w minioną niedzielę w Grodzie Staszica.
Pod numerem "9" w składzie znalazł się Norbert Kościuch, a jego awizowanym partnerem w parze ma być Adrian Gomólski. Drugim zawodnikiem prowadzącym parę będzie Zbigniew Suchecki. Popularny „Suchy” będzie partnerem Jacoba Thorssella. Z młodzieżowcem wystąpi Bjarne Pedersen. Awizowanym juniorem został Michał Piosicki. W drużynie z miasta leżącego nad rzeką Gawdą, prowadzącymi parę będą awizowani pod numerem: "1" Jesper B. Monebrg, "3" Piotr Świst oraz "5" Rene Bach, natomiast ich partnerami będą Patryk Dolny oraz Rasmus Jensen. Awizowanym juniorem został Arkadiusz Pawlak.
Trudo jest wskazać jednoznacznego faworyta niedzielnych Derbów Wielkopolski, które przesądzą komu będzie dane ścigać się w gronie pierwszoligowców. Obie drużyny przystąpią maksymalnie zmobilizowane i nastawione na heroiczną walkę. Głównym atutem gnieźnian jest miejscowy tor, który znają doskonale. Handicapem przyjezdnych będzie zaliczka z pierwszego spotkania, a także osoba Jespera B. Mobnerga. Duński indywidualny mistrz Europy z 2005 roku, startował w przeszłości w gnieźnieńskim klubie. Mianowicie w sezonie 2003, 2006 i 2011. Doświadczony żużlowiec będzie również asem w talii trenera Janusza Michaelisa.
Czy Bjarne Pedersen wraz kolegami z drużyny wespną się na wyżyny swoich możliwości i odniosą najważniejsze victorię w sezonie? A może Piotr Świst i Jesper B. Monberg skutecznie pokrzyżują plany gospodarzom najbliższego spotkania? O tym, a także, kto będzie zwycięzcą i będzie się cieszyć z triumfu w dwumeczu przekonamy się już w niedzielę.
Ostatni raz Polonia Piła gościł na gnieźnieńskim torze 24 lipca 2005 roku. Wówczas to miejscowy Fular pokonał swoich rywali w stosunku 56:33. Gospodarzy do wygranej poprowadził Dawid Cieślewicz (11+1). Najskuteczniejszymi zawodnikiem gości był Łukasz Związko (10).
Awizowane składy:
Polonia Piła:
1. Jesper B. Monberg
2. Patryk Dolny
3. Piotr Świst
4. Rasmus Jensen
5. Rene Bach
6.
7. Arkadiusz Pawlak
Łączyńscy-Carbon Start Gniezno:
9. Norbert Kościuch
10. Adrian Gomólski
11. Zbigniew Suchecki
12. Jacob Thorssell
13. Bjarne Pedersen
14. Michał Piosicki
15.
Próba toru: godz. 14.30
Prezentacja zawodników: godz. 14.45
Pierwszy bieg: godz. 15.00
Sędzia zawodów: Ryszard Bryła (Zielona Góra)
Komisarz toru: Paweł Stangret
Ceny biletów:
- bilet na trybunę - 30 zł
- bilet normalny - 20 zł
- bilet ulgowy - 10 zł (uprawnieni do korzystania są: uczniowie gimnazjum i szkoły średniej, studenci do 26. roku życia, emeryci i renciści od 65. roku życia)
- program zawodów - 3 zł (nie uprawnia do wstępu)
PGE Ekstraliga
Betard Sparta Wrocław vs
Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
Pres Toruń
niedziela 17:00
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Moonfin Malesa Ostrów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00
Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs
Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
5 | 6 | +44 |
4. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 3 | --44 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 6 | +22 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | +16 |
7. | ![]() |
3 | 3 | -44 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów