SGP-SON-U21
W ostatnim czasie głośno zrobiło się odnośnie powrotu tzw. "przelotowych" tłumików. Międzynarodowa Federacja Motocyklowa wystosowała odpowiednie oświadczenie, z którego wynika, iż od przyszłego sezonu producenci będą mogli stosować rozwiązania różne od używanych w ostatnich latach.
Treść oświadczenia Międzynarodowej Federacji Motocyklowej (FIM):
Redukcja poziomu głośności w zawodach żużlowych jest niezbędna, aby utrzymać dotychczasowe tory, zlokalizowane w okolicach miast i aby istniała możliwość budowania nowych obiektów tak, aby sport ten pozostał w dalszym ciągu trwały. Z tego powodu w lutym 2013 w FIM przedstawiono nowy typ tłumika, przy współpracy i w porozumieniu z ich producentami. Nowy typ tłumika, w którym wewnętrzna budowa różni się od tej, dotychczas stosowanej, jest zaprojektowana tak, aby zapewnić odpowiednią reakcję motocykla, przy zachowaniu odpowiedniej polityki głośności w FIM.
Producenci zostali zaproszeni do przedstawienia modeli nowych tłumików, które musiały spełniać szereg wymagań i nie przekraczać maksymalnego limitu głośności (max: 112 dB). W październiku i listopadzie bieżącego roku przeprowadzonych zostało wiele prób. Podczas tych testów wielu producentów przedstawiło swoje nowe tłumiki. Niektóre z nich wyglądały obiecująco, zachowując jednocześnie wymogi w obudowie, jak i te, dotyczące redukcji głoścności, w odniesieniu do dopuszczalnego limitu. Końcowe testy są zaplanowane na koniec bieżącego miesiąca tak, aby producenci mieli szansę zaprezentować inny rodzaj tłumików lub dokonać zmian w tych, które były już testowane, przy zachowaniu dopuszczalnego limitu głośności. Zaakceptowane tłumiki będą dopuszczone do użytku w sezonie 2015.
W zawodach Ice Speedway'a, które de facto rozpoczynają się w styczniu 2015, będą stosowane dotychczasowe modele tłumików. Od sezonu 2016 zawodnicy będą jednak zobligowani do stosowania nowych tłumików. Po ostatnich testach, które odbędą się jeszcze w tym roku, FIM opublikuje listę dopuszczonych do użytku tłumików, które będą dostępne w sprzedaży już od końca stycznia 2015. Dopuszczone modele tłumików (w których zostanie udokumentowany takt iż nie są zmodyfikowane i uszkodzone) znajdą swoje zastosowanie w ciągu 5 najbliższych lat (do końca 2019). Tłumiki będą poddawane w tym czasie wyrywkowej kontroli. Od września 2015 rozpoczną się testy kolejnych tłumików, aby producenci mieli szansę zaprezentować te, które ich zdaniem będą odpowiednie do użytkowania w zawodach żużlowych.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów