SGP-SON-U21
Wracający do ścigania w cyklu Grand Prix Duńczyk Niels Kristian Iversen w sobotę w Auckland zgromadził 7 punktów. Choć jest to całkiem przyzwoity wynik, popularny PUK nie jest z niego do końca zadowolony. Przede wszystkim żałuje on, że momentami nie był wystarczająco nieustępliwy dla swoich rywali.
Duńczyk przyznał, że nie może wybaczyć sobie przede wszystkim biegu numer 11, kiedy to spotkał się pod taśmą ze swoim rodakiem Nicki Pedersenem. Do mety dojechał wówczas właśnie za plecami Powera i dziś żałuję, że nie pokazał większej zawziętości. W tym biegu Iversen nabrał sporej prędkości i był bliski wyprzedzenia Pedersena, ale uważa, że do zwycięstwa potrzebował większej nieustępliwości i twardszej jazdy przeciwko rodakowi.
- Po prostu czuję, że nie dałem z siebie wszystkiego, a jeśli chce być się w czołówce trzeba w każdych zawodach wykazać się ogromną determinacją i dawać od siebie 100 procent. Powinienem był wygrać z Nickim w biegu jedenastym. Miałem wtedy dobrą szybkość, ale nie byłem dla niego wystarczająco twardy. Niestety Grand Prix nie toleruje takich błędów i czasem trzeba pojechać bardzo ostro. Teraz mogę już tylko obejrzeć powtórki i sprawdzić, co zrobiłem źle. Uważam, że spokojnie byłem w stanie zgromadzić kilka punktów więcej niż udało mi się zrealizować. Zabrakło też trochę szczęścia, ale to żadne usprawiedliwienie, bo będąc na fali nie potrzebuje się go zbyt często - surowo ocenił swoją postawę Niels Kristian Iversen.
Popularny "PUK", w sobotnim Grand Prix poza siedmioma zdobytymi oczkami zanotował także jedno wykluczenie. W biegu 14 jechał za plecami Darcy'ego Warda, który chcąc uniknąć kolizji z Andreasem Jonssonem, niefortunnie zamknął wszystkie ścieżki Iversenowi. Ten, aby zapobiec kraksie położył motocykl, a sędzia Craig Ackroyd uznał, że "PUK" spowodował przerwanie wyścigu i wykluczył go z powtórki.
- Chciałem poszerzyć swoje wyjście z łuku i zaatakować po zewnętrznej, ale Darcy i AJ przez moment byli bliscy kolizji i przez przypadek zamknęli mi możliwość jazdy. Nie widziałem innej możliwości, aby w nich nie uderzyć jak tylko położyć swoją maszynę. Oni jednak opanowali sytuację i uniknęli zderzenia, a ja okazałem się jedynym zawodnikiem, który nie kontynuuje jazdy. Wszystko działo się jednak zbyt szybko, aby to przewidzieć i odruchowo zdecydowałem się położyć swój bike. Niestety okazało się, że nie była to najlepsza decyzja, bo przez to byłem jedynym zawodnikiem, który mógł być wykluczony. Nie mam jednak do nikogo pretensji, bo tak jak wspomniałem, na torze wszystko dzieje się błyskawicznie - opowiedział Iversen o zdarzeniu z 14 gonitwy z własnej perpspektywy.
Mimo niezłego występu po powrocie do elity, Niels Kristian Iversen bardzo krytycznie ocenił swoją postawę
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów