SGP-SON-U21
Jarosław Hampel fantastycznie poradził sobie w pierwszym tegorocznym turnieju IMŚ w Auckland. W następną sobotę podczas GP Europy w Bydgoszczy Hampel chciałby podtrzymać dobrą passę. Łatwe to jednak nie będzie, gdyż stadion bydgoskiej Polonii, gdzie odbędzie się najbliższa runda, nie jest dla niego zbyt szczęśliwy i w czwartek będzie trenował na torze w Bydgoszczy.
- Chcę dobrze poznać ścieżki, które pozwalają na szybką jazdę po zewnętrznej na tym torze. To może być klucz o sukcesu w najbliższym turnieju GP - zapowiada wicemistrz świata z 2010 roku.
Miejsca Hampela w turniejach GP na bydgoskim obiekcie? Raz piąte miejsce, dwa razy szóste, a poza tym - pozycje poza pierwszą dziesiątką. Eksperci podkreślają, że największym problemem Jarosława na tym torze jest słaby moment startowy. W chwili ruszania spod taśmy przesuwa on ciężar ciała do przodu. Na wielu obiektach ten ruch pozwala prędzej dojechać do łuku. W tym przypadku jest inaczej.
- Nie chcę tego komentować - ucina dyskusje Hampel. - W trakcie czwartkowego treningu nie zamierzam się skupiać na starcie. Uważam, że w tym względzie wielkich zmian nie potrzebuję. Nie będę kombinował, bo mógłbym tylko coś pogorszyć. Natomiast zamierzam lepiej poznać geometrię bydgoskiego owalu. Nie jest on specjalnie skomplikowany, lecz istnieje na nim kilka ścieżek, które pozwalają jeździć szybciej. Szczególnie interesuje mnie jego zewnętrzna część toru. Tam można się naprawdę bardzo dobrze napędzić, więc chcę poznać specyfikę takich ścieżek. To może być klucz do sukcesu w najbliższym turnieju Grand Prix - stwierdza.
Żeby dobrze wypaść w Bydgoszczy trzeba jednak nie tylko poznać specyfikę tamtejszego toru, ale również mieć silniki dobrze dopasowane do twardej nawierzchni. Kiedy w zawodach ligowych bydgoski owal był przyczepny, Jarek radził sobie dobrze. W trakcie turniejów Grand Prix, gdy organizatorzy bardziej go ubijają, było dużo gorzej.
Hampel może jednak pozostawać optymistą. Powód? Przecież w Auckland wygrał turniej właśnie na twardej nawierzchni toru. To świadczy o jednym: Jarek ma znakomicie przygotowane silniki. - Bardzo się z tego cieszę, bo trzeba pamiętać, że kilka miesięcy ubiegłego roku straciłem przez kontuzję. Miałem wtedy szukać odpowiednich silników, ale siłą rzeczy nie mogłem przetestować żadnych rozwiązań. W tym roku zrobiłem tylko kilka prób, ale na szczęście szybko udało się znaleźć pasujące silniki. Będę jednak próbował poszerzyć park maszyn, bo kilka jednostek napędowych więcej na pewno nie zawadzi - podkreśla żużlowiec.
PGE Ekstraliga
Betard Sparta Wrocław vs
Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
Pres Toruń
niedziela 17:00
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Moonfin Malesa Ostrów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00
Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs
Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
4. | ![]() |
4 | 4 | +22 |
5 | ![]() |
4 | 3 | -22 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -18 |
7. | ![]() |
2 | 0 | -10 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów