eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 172
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  ICE Speedway

  Jak rozgrzać zmarzniętych kibiców? cz. 2
 2010-11-06 18:00:09  Redakcja    inf.prasowa

Michał Łopaciński, spiker sanockich zawodów, urodził się w Warszawie, która w środowisku uchodzi za „nieżużlowe” miejsce. Tymczasem Michał aktywnie angażuje się we wszelkie inicjatywy mające na celu promocję sportu żużlowego w stolicy. W drugiej części wywiadu Łopaciński opowiada o tym, w jaki sposób zainteresował się sportami motorowymi oraz szansach, jakie stoją przed wyścigami motocyklowymi na lodzie. Z Michałem Łopacińskim rozmawia Wojciech Jankowski.

- W jaki sposób narodziło się w Tobie zainteresowanie żużlem i sportami motorowymi? Jesteś najlepszym przykładem, że warszawiak też może zainteresować się sportem żużlowym.
- Cóż… Tutaj będę absolutnie szczery. Żużel jest sportem motorowym – jest głośno, brudno, czuć spaliny – czyli to, co lubię najbardziej, więc siłą rzeczy trudno jest mi nie lubić tego sportu. A jak się narodziło zainteresowanie dokładnie tą dyscypliną? Może to zabrzmi dziwnie, ale nie umiem do końca tego wyjaśnić. Czasami tak się dzieje, że po prostu łapiesz bakcyla i sam nie wiesz, kiedy i jak to się dzieje. Tak było właśnie ze mną. A co do warszawiaka? Jestem rodowitym mieszkańcem tego miasta i dlatego podkreślę, że wbrew pozorom stolica też ma bogatą historię żużlową – chociażby Legia Warszawa, później Skra i Gwardia. To mówi samo za siebie, dlatego nie ukrywam, że kiedy mam okazję, to staram się walczyć ze stereotypem „nieżużlowej” Warszawy.

- Prowadziłeś ostatnio spotkanie kibiców z Tomaszem Gollobem w Warszawie. Jak podobało się Tobie przyjęcie Mistrza w stolicy?
- Z organizacyjnego punktu widzenia, to myślę, że najlepiej to przyjęcie oddają słowa Tomasza Golloba, który po spotkaniu członkom Warszawskiego Towarzystwa Speedwaya powiedział dosłownie: „Dobra robota!”. Nic dodać, nic ująć. W końcu powiedział to Mistrz Świata! Jeśli natomiast chodzi o kibiców, to pewnie osoby czytające ten wywiad odniosą wrażenie, że jestem monotematyczny, ale było wspaniale. Przyznam szczerze, że idąc na to spotkanie, siedziałem w metrze i zastanawiałem się, jak to będzie, że dobrze by było, gdyby przyszło więcej ludzi, zwłaszcza tych, którzy o żużlu wiedzą tylko tyle, że jest Tomasz Gollob. I jak na zamówienie, było wszystko i wszyscy – tak jak to sobie wyobrażałem. Byli fani, którzy specjalnie przyjechali z Poznania czy Leszna oraz wiele osób właśnie z Warszawy. Do tego kultura, szacunek dla gościa i naprawdę naturalnie ciepłe przyjęcie – po prostu kwintesencja kultury kibica, kibica żużlowego. Była jednak pewna ciemna strona tego spotkania. Wciąż nie jestem w stanie zrozumieć, dlaczego nie pojawił się nikt z władz miasta, a wiem, że takie zaproszenie WTS wystosował. Odpowiedź mam tylko jedną: po pierwsze brak szacunku dla Mistrza Świata i dla jego osoby, a po drugie strach. Strach przed trudnymi pytaniami na temat powrotu żużla do Warszawy. Dla mnie sygnał jest w tym momencie oczywisty – słabość i brak chęci dla sportowego rozwoju stolicy. Tym bardziej jednak uważam, że tego typu spotkań powinno być więcej, bo przede wszystkim chcą tego kibice. Może taka „inicjatywa oddolna”, wywrze odpowiedni skutek. Konkludując: spotkanie fantastyczne i tak trzymać!

- Wróćmy na koniec do wyścigów na lodzie. Czy uważasz, że ICE Racing ma szansę na zdobycie jeszcze większej popularności w Polsce? Jakie widzisz problemy przed rozwojem tej dyscypliny w naszym kraju?
- Odpowiedź na pierwszą część pytania: zdecydowanie tak! Sezon żużlowy kończy się w październiku, na początek emocji związanych z czarnym sportem musimy czekać do kwietnia. Jest to naturalne, ale jest jeszcze zima, kibice pragną emocji tego rodzaju cały rok. Używając terminologii ekonomicznej, można powiedzieć, że popyt na ten sport jest cały czas. Świadczy o tym chociażby rosnące zainteresowanie kibiców, bo z tego co wiem, już ruszyła internetowa sprzedaż biletów, co jest odpowiedzią właśnie na rosnące zainteresowanie. A teraz ta druga część odpowiedzi. Problemów w naszym kraju widzę sporo w związku z rozwojem ICE Racingu, ale niekoniecznie zależą one od ludzi. Głównym wyzwaniem jest pogoda. W listopadzie mamy śnieg, w grudniu roztopy, a styczeń i luty to mrozy stulecia. Na to recepty jako takiej nie ma, bo wiadomo, że na jeziorze, które nie ma odpowiedniej grubości pokrywy lodowej trudno jest zorganizować zawody. Jeśli chodzi o problemy przed dalszym rozwojem, to cóż… Chyba przede wszystkim czynnik ludzki. Tory łyżwiarskie, czyli idealne obiekty do ICE Racingu, mamy w Tomaszowie Mazowieckim, Warszawie, Sanoku, Zakopanem i Lubinie. Tylko Sanok udostępnia swój obiekt na zawody motocyklowe. Jest oczywiście Malta w Poznaniu i Cielimowo, ale chodzi o te idealne warunki. Wspomniany czynnik ludzki, to chyba brak chęci i woli zainteresowania takim tematem. Kolejny problem to sponsorzy, ale tutaj sprawa ma się nieco lepiej, bo tutaj chęć współpracy rośnie. Oczywiście najłatwiej jest mnożyć problemy i ich szukać, ale mam nadzieję, że to się zmieni i tych imprez będzie przybywać.

- Za kogo będziesz trzymał szczególnie kciuki w Sanoku i dlaczego będzie to Mirek Daniszewski?
- No i znalazłem się w trudnej sytuacji i po raz pierwszy nie wiem co powiedzieć (śmiech).  Uskutecznię prywatę, ale jeśli chodzi o Mirka, to poza sportowym aspektem górę bierze sympatia osobista i pozytywne relacje, które mamy z Mirkiem. A tak ogólnie, to trzymam kciuki za wszystkich naszych zawodników. Jest oczywiście lider, czyli Grzegorz Knapp. Wielkie wrażenie wywarł na mnie także Paweł Strugała, który w zeszłym roku pokazał niesamowity talent i jestem wręcz pewien, że promotorzy ICE Racingu o niego zadbają. Ale podkreślam – kibicuję wszystkim naszym zawodnikom i widać, że z roku na rok poziom rośnie i wierzę, że nie tylko 2010 rok, ale następne lata w porze zimowej będą stały pod znakiem ICE Racingu.

- Dziękuję za rozmowę!
- Również dziękuję!

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Betard Sparta Wrocław  vs  Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00

BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs  Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30

Stelmet Falubaz Zielona Góra vs Pres Toruń
niedziela 17:00

Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

 Moonfin Malesa Ostrów vs  H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00

 Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs  Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30

 

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

4

8

+76

2.   KS Apator Toruń  4 7 +36
3. Bayersystem GKM Grudziądz  4 6 +32
4. Betard Sparta Wrocław 4 4 +22
5  Gezet Stal Gorzów 4 3 -22
6.  Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  4 2 -6
7.  Innpro ROW Rybnik

4

2 -66
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  4

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 3 3 -2
6. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź 3 2 -18
7. Moonfin Malesa Ostrów 2 0 -10
8. Unia Tarnów

2

0

-57
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

4 6 +16
2.  Wybrzeże Gdańsk  4 6 +44
3.  Pronenergy Polonia Piła  3 4 +14
4.  Lokomotiv Daugavpils 4 4 -2
5. OK Kolejarz Opole 3 2 8
6. Speedway Kraków 3 2 -50
7 Trans MF Landshut Devils 3 0 -30
 Bauhaus-Ligan
1. Dackarna Malilla 1 2 +10
2. Vastervik Speedway 1 2 +4
3. Smederna Eskilstuna 1 2 +2
4. Vargarna Norrkoeping 1 2 +2
5. Rospiggarna Hallstavik 1 0 -2
6. Indianerna Kumla  1 0 -2
7. Piraterna Motala 1 0 -4
8. Lejonen Gislaved 1 0 -10



 
SGB Premiership
1. Ipswitch Witchs

6

12

+104

2.  Sheffield Tigers 6 8 +102
3. Belle Vue Aces 6 8

+18

4.  Leicester Lions 5

6

+10
5.  Oxford Spiries 8 4

-110

6.  King's Lynn Stars 6 4 -36
7. Brimingham Brummies

6

0 -88

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik  24
2.  Daniel Bewley 18
3.  Andrzej Lebiediew 17
4.  Brady Kurtz 17
5.  Fredrik Lindgren 12
6.  Dominik Kubera 11
7. Robert Lambert 11
8.  Max Fricke 10
9. Jack Holder 8
10. LAnders Thomsen 7
11. Martin Vaculik 6
12.  Jan Kvech  5
13. Mikkel Michelsen 4
14.  Jason Doyle 3
15.  Kai Huckenbeck  1
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu