POLSKA
Już w pierwszy dzień listopada Speed Car Motor pochwalił się wszystkimi zawodnikami, którzy będą reprezentować klub w sezonie 2019. Jednym z nowych nabytków szóstej drużyny PGE Ekstraligi 2019 jest Jakub Jamróg. Wychowanek Unii Tarnów poprzedni sezon spędził w Betard Sparcie Wrocław.
28-latek łączony był z kilkoma zespołami. Ostatecznie jego popisy będą mogli oglądać kibice w Lublinie. Jak wyglądały kulisy transferu? - Trzeba zacząć od tego, że już w tamtym roku wszyscy dookoła mnie przymierzali do Motoru i łączyli z tym klubem. Los jednak tak wszystko poukładał, że podpisałem tu kontrakt na sezon 2020. Nie chciałbym wchodzić w szczegóły, ale powiem szczerze, że to był zwariowany okres transferowy. Bardzo chciałem jeździć w Motorze, bo mam w Lublinie dużo znajomych i wiem, że jest tutaj świetna atmosfera. Poza tym, moje ostatnie wyniki na lubelskim torze były w porządku. Lubię ten owal, bo jest on trochę podobny do tego, z którego się wywodzę, czyli z Tarnowa. Zeszliśmy się z klubem naturalnie, bo zarówno ja chciałem tego transferu, jak i druga strona, więc pozostaje się tylko cieszyć – mówi żużlowiec.
Nowy nabytek „Koziołków” na swoim nowym domowym torze błysnął już przy okazji meczu Speed Car Motoru z Betard Spartą Wrocław. Uzyskał on wówczas 6 punktów z bonusem i był jednym z najbardziej wyróżniających się zawodników wśród podopiecznych Dariusza Śledzia. Obiekt przy Alejach Zygmuntowskich nie jest mu więc obcy. - W ciągu ostatnich lat miałem wiele okazji, żeby na nim jeździć, najpierw w zawodach młodzieżowych, a potem w sparingach i meczach ligowych na niższym poziomie rozgrywkowym. Dlatego jestem podekscytowany, że będę mógł startować tu częściej i widzę w tym dużą szansę na kolejny krok do przodu w swojej karierze. A jeśli chodzi o ostatnie treningi, to chciałem w nich sprawdzić pewne pomysły, które chodziły za mną od pewnego czasu. Wiadomo, że każdy zawodnik próbuje udoskonalać swój sprzęt oraz jazdę i ja również tak robię. Tym razem sprawdzałem ustawienia w ramach. Fajnie, że miałem okazję zrobić to jeszcze w tym roku, bo Motor był chyba jedynym klubem w Polsce, który umożliwiał treningi nawet pod koniec października.
Jakub Jamróg niewątpliwie rozwija się z roku na rok i widać to gołym okiem. Jakie są cele reprezentanta eSpeedway.pl Team na sezon 2020? - Jeśli chodzi o zespół, to widać jakie w Lublinie jest pragnienie wyniku wśród kibiców. Myślę, że otwarcie możemy mówić o tym, że będziemy walczyć o najlepszą czwórkę PGE Ekstraligi. Natomiast indywidualnie chciałbym mocno poprawić swoją średnią biegopunktową, która w 2019 roku spadła w porównaniu do poprzedniego sezonu. Teraz chciałbym zrobić dużo lepszą średnią. Myślę, że w takiej drużynie jest to realne i będzie mi to dane.
Sezon 2019 jeśli chodzi o sukcesy był udany dla jeźdźca pochodzącego z Tarnowa. Razem z klubem ze stolicy Dolnego Śląska zdobył on srebrny medal Drużynowych Mistrzostw Polski. Polak nie otrzymał jednak zbyt wielu szans. - Ogólnie, ktoś policzył, że więcej biegów pojechałem w 14 meczach dla Unii Tarnów w 2018 roku, aniżeli w 18 spotkaniach dla klubu z Wrocławia w minionych rozgrywkach. Wiadomo, że Sparta miała mocne parcie na medal i przez to były wprowadzane różne zmiany. Czasami z tego powodu cierpiałem, a czasami było dla mnie dobrze, bo jeździłem w piętnastych biegach. To była duża sinusoida. Cieszę się, że teraz trafiłem do Motoru, bo wierzę, że będę miał w tej drużynie więcej tlenu – zakończył Jamróg.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów