POLSKA
Zimą po rocznym pobycie we Wrocławiu przeniósł się do Lublina, gdzie oczami wyobraźni co poniektórzy widzieli go tam już sezon wcześniej. W rozmowie z nami opowiedział o kulisach odejścia z Betard Sparty i przyczynach podjęcia takiej decyzji.
Choć warunki nowej umowy były już ustalone i wydawało się,
że zawodnik pozostanie w stolicy Dolnego Śląska na kolejne dwa lata to
ostatecznie tak się nie stało. Dlaczego? -
Czułem, że nie ma dla mnie miejsca w składzie, więc zacząłem się rozglądać za
innymi klubami a później przy pożegnaniu był moment, gdzie dało się odczuć, że
Prezes (Andrzej Rusko – dop. red.) chciał abym jednak pozostał - wyjaśnił Jakub Jamróg.
Betard Sparta Wrocław to jedna z
nielicznych drużyn w PGE Ekstralidze, która w zeszłym sezonie regularnie w każdym meczu korzystała z zawodnika
ustawionego pod numerem 8/16. Bywały
sytuacje, że jeden nieudany bieg dla zawodnika z podstawowego składu oznaczał,
że później był już on do końca meczu zastępowany przez rezerwowego Gleba
Chugunova. Niejednokrotnie przekonał się o tym właśnie Jakub Jamróg. -
Przez większą część kariery musiałem sobie wywalczyć miejsce w składzie, ale
nikt nie chce mieć bata nad sobą. Ja już nawet łapałem się na tym, że zjeżdżam
z toru i nie rozmawiam z chłopakami tylko rozglądam się, czy trener nie idzie w
moją stronę z programem, żeby przekazać mi informację że nie jadę. Wiadomo, że
nie przychodziłem do Wrocławia na lidera, ale musi być ta wiara w zawodnika i
danie mu szansy, a uważam że troszeczkę takowej szansy nie dostawałem - kontynuował.
W sezonie 2019 wychowanek tarnowskich Jaskółek zdobył w PGE Ekstralidze łącznie 97 punktów. Czy taka zdobycz punktowa sezonie 2020, mając na uwadze nowy regulamin finansowy, pozwoli zakończyć zmagania ligowe w październiku na finansowym plusie? – Na plusie pewnie jakimś tak, takim pierwszoligowym. Można by wtedy powiedzieć, że jeździło się w Ekstralidze a zarobiło jak w pierwszej lidze. Mam jednak większe ambicję i liczę, że dostanę w Lublinie większą ilość startów i dzięki temu ten wynik będzie lepszy.
Jeden z podpunktów specjalnie utworzonego regulaminu sanitarnego na sezon 2020 w PGE Ekstralidze mówi o tym, że zawodnik w parku maszyn będzie mógł korzystać tylko z jednego mechanika. W teamie Jamróg Racing funkcję pierwszego mechanika będzie pełnił pozyskany zimą Dariusz Piela. - Został zgłoszony mój nowy mechanik Dariusz Piela, ale mam też drugiego mechanika który współpracuje ze mną już pięć lat (Paweł Rudy – dop. red.) i to jest dla nas bardzo niekomfortowe, bo nigdy nie chciałem dzielić mechaników na numer jeden i numer dwa, ale tutaj tak postanowiłem. W naszym teamie wszyscy rozumieją sytuację i tak to musi na ten moment wyglądać, ale będziemy wszyscy wspólnie działać na treningach. Nikogo nie zwalniamy, bo mamy nadzieję, że jest to tylko przejściowa sytuacja – powiedział.
Kolejny podpunkt regulaminu sanitarnego dotyczy obowiązkowego mierzenia temperatury osobom wchodzącym do strefy parku maszyn. Osoby z temperaturą wyższą niż 38 stopni Celsjusza nie będą mogły wejść do parku maszyn i uczestniczyć w zawodach. Co na ten temat sądzi sam zainteresowany? - To jest dziwna sytuacja i mam nadzieję, że będziemy do tego podchodzić z dystansem. Sam zacząłem sobie dodatkowo mierzyć temperaturę w ciągu dnia. Siedziałem na tarasie, bez czapki, słońce świeciło mi w głowę, więc wziąłem sobie z ciekawości termometr i wyszło ponad 37 stopni, więc mam nadzieję, że nikt nie będzie skrupulatny. W lipcu i sierpniu, gdy będzie gorąco to może się okazać, że każdy będzie miał podwyższoną temperaturę. Kluczem musi być w tym wszystkim zdrowo-rozsądkowe podejście, a nie działania poza sportowe.
Następnym podpunktem regulaminu sanitarnego, który wzbudza u żużlowców wiele wątpliwości jest brak możliwości skorzystania z prysznica po zawodach. - Nie wyobrażam sobie tego, bo jeszcze jakby to był marzec, kwiecień to może jeszcze byśmy się tak nie napocili, ale jak będzie po dwadzieścia parę stopni to będzie to ciężki temat. Zobaczymy, najwyżej wezmę dużo chusteczek nawilżanych od moich dzieci i jakoś sobie poradzę (śmiech). Miejmy jednak nadzieję, że wraz ze znoszeniem obostrzeń w kraju będzie to wszystko luzowane i wrócimy do normalności.
Jednym z największych sukcesów indywidualnych w karierze Jakuba Jamroga jest zajęcie drugiego miejsca w Finale Złotego Kasku (Gdańsk, 2019r.) i uzyskanie przepustki do eliminacji SEC oraz GP, które w związku z obecnie panującą sytuacją na świecie stanęły pod dużym znakiem zapytania. Czy PZM wysyła do zawodników jakieś informacje w tej sprawie? - Nie mam żadnych informacji i też nad tym ubolewam, bo z Polski dostać się do eliminacji międzynarodowych (SEC czy GP) to jest naprawdę duża sztuka. Bardzo na te zawody liczyłem, z racji zajętego miejsca w ZK miałem możliwość wyboru lokalizacji gdzie będę startował. Być może będzie szansa, żeby to przenieść na przyszły sezon a jeśli nie to trudno i raczej nikt nie będzie miał o to pretensji.
Sezon 2020 Motor Lublin zainauguruje wyjazdowym spotkaniem we Wrocławiu z miejscową Betard Spartą. Nowy nabytek lubelskich Koziołków nie zamierza nic udowadniać swojemu byłemu pracodawcy, a skupi się na tym, żeby wykorzystać doświadczenie jakie nabył ścigając się na torze Stadionu Olimpijskiego. - Uważam, że najgłupsze co można zrobić to komuś coś udowadniać. Można by to porównać do jakiejś młodzieńczej popisówki, która kończy się najczęściej jakimś niepowodzeniem. Przyjadę na swój były tor i będę starał się wykorzystać doświadczenie które tam zdobyłem, a które pomoże mi i mojej nowej drużynie – zakończył Jakub Jamróg.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów