Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 201
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Jamróg: Liczę, że dostanę w Lublinie większą ilość startów
 2020-05-25 07:15:58  Dawid Kulton    inf.własna

Zimą po rocznym pobycie we Wrocławiu przeniósł się do Lublina, gdzie oczami wyobraźni co poniektórzy widzieli go tam już sezon wcześniej. W rozmowie z nami opowiedział o kulisach odejścia z Betard Sparty i przyczynach podjęcia takiej decyzji.


Choć warunki nowej umowy były już ustalone i wydawało się, że zawodnik pozostanie w stolicy Dolnego Śląska na kolejne dwa lata to ostatecznie tak się nie stało. Dlaczego? - Czułem, że nie ma dla mnie miejsca w składzie, więc zacząłem się rozglądać za innymi klubami a później przy pożegnaniu był moment, gdzie dało się odczuć, że Prezes (Andrzej Rusko – dop. red.) chciał abym jednak pozostał - wyjaśnił Jakub Jamróg.

Betard Sparta Wrocław to jedna z nielicznych drużyn w PGE Ekstralidze, która w zeszłym sezonie regularnie  w każdym meczu korzystała z zawodnika ustawionego pod numerem 8/16.  Bywały sytuacje, że jeden nieudany bieg dla zawodnika z podstawowego składu oznaczał, że później był już on do końca meczu zastępowany przez rezerwowego Gleba Chugunova. Niejednokrotnie przekonał się o tym właśnie Jakub Jamróg.  - Przez większą część kariery musiałem sobie wywalczyć miejsce w składzie, ale nikt nie chce mieć bata nad sobą. Ja już nawet łapałem się na tym, że zjeżdżam z toru i nie rozmawiam z chłopakami tylko rozglądam się, czy trener nie idzie w moją stronę z programem, żeby przekazać mi informację że nie jadę. Wiadomo, że nie przychodziłem do Wrocławia na lidera, ale musi być ta wiara w zawodnika i danie mu szansy, a uważam że troszeczkę takowej szansy nie dostawałem - kontynuował.

W sezonie 2019 wychowanek tarnowskich Jaskółek zdobył w PGE Ekstralidze łącznie 97 punktów. Czy taka zdobycz punktowa sezonie 2020, mając na uwadze nowy regulamin finansowy, pozwoli zakończyć zmagania ligowe w październiku na finansowym plusie? – Na plusie pewnie jakimś tak, takim pierwszoligowym. Można by wtedy powiedzieć, że jeździło się w Ekstralidze a zarobiło jak w pierwszej lidze. Mam jednak większe ambicję i liczę, że dostanę w Lublinie większą ilość startów i dzięki temu ten wynik będzie lepszy.

Jeden z podpunktów specjalnie utworzonego regulaminu sanitarnego na sezon 2020 w PGE Ekstralidze mówi o tym, że zawodnik w parku maszyn będzie mógł korzystać tylko z jednego mechanika. W teamie Jamróg Racing funkcję pierwszego mechanika będzie pełnił pozyskany zimą Dariusz Piela. - Został zgłoszony mój nowy mechanik Dariusz Piela, ale mam też drugiego mechanika który współpracuje ze mną już pięć lat (Paweł Rudy – dop. red.) i to jest dla nas bardzo niekomfortowe, bo nigdy nie chciałem dzielić mechaników na numer jeden i numer dwa, ale tutaj tak postanowiłem. W naszym teamie wszyscy rozumieją sytuację i tak to musi na ten moment wyglądać, ale będziemy wszyscy wspólnie działać na treningach. Nikogo nie zwalniamy, bo mamy nadzieję, że jest to tylko przejściowa sytuacja – powiedział.

Kolejny podpunkt regulaminu sanitarnego dotyczy obowiązkowego mierzenia temperatury osobom wchodzącym do strefy parku maszyn. Osoby z temperaturą wyższą niż 38 stopni Celsjusza nie będą mogły wejść do parku maszyn i uczestniczyć w zawodach.  Co na ten temat sądzi sam zainteresowany? - To jest dziwna sytuacja i mam nadzieję, że będziemy do tego podchodzić z dystansem. Sam zacząłem sobie dodatkowo mierzyć temperaturę w ciągu dnia. Siedziałem na tarasie, bez czapki, słońce świeciło mi w głowę, więc wziąłem sobie z ciekawości termometr i wyszło ponad 37 stopni, więc mam nadzieję, że nikt nie będzie skrupulatny. W lipcu i sierpniu, gdy będzie gorąco to może się okazać, że każdy będzie miał podwyższoną temperaturę. Kluczem musi być w tym wszystkim zdrowo-rozsądkowe podejście, a nie działania poza sportowe.

Następnym podpunktem regulaminu sanitarnego, który wzbudza u żużlowców wiele wątpliwości  jest brak możliwości skorzystania z prysznica po zawodach. - Nie wyobrażam sobie tego, bo jeszcze jakby to był marzec, kwiecień to może jeszcze byśmy się tak nie napocili, ale jak będzie po dwadzieścia parę stopni to będzie to ciężki temat. Zobaczymy, najwyżej wezmę dużo chusteczek nawilżanych od moich dzieci i jakoś sobie poradzę (śmiech). Miejmy jednak nadzieję, że wraz ze znoszeniem obostrzeń w kraju będzie to wszystko luzowane i wrócimy do normalności.

Jednym z największych sukcesów indywidualnych w karierze Jakuba Jamroga jest zajęcie drugiego miejsca w Finale Złotego Kasku (Gdańsk, 2019r.) i uzyskanie przepustki do eliminacji SEC oraz GP, które w związku z obecnie panującą sytuacją na świecie stanęły pod dużym znakiem zapytania. Czy PZM wysyła do zawodników jakieś informacje w tej sprawie? - Nie mam żadnych informacji i też nad tym ubolewam, bo z Polski dostać się do eliminacji międzynarodowych (SEC czy GP) to jest naprawdę duża sztuka. Bardzo na te zawody liczyłem, z racji zajętego miejsca w ZK miałem możliwość wyboru lokalizacji gdzie będę startował. Być może będzie szansa, żeby to przenieść na przyszły sezon  a jeśli nie to trudno i raczej nikt nie będzie miał o to pretensji.

Sezon 2020 Motor Lublin zainauguruje wyjazdowym spotkaniem we Wrocławiu z miejscową Betard Spartą.  Nowy nabytek lubelskich Koziołków nie zamierza nic udowadniać swojemu byłemu pracodawcy, a skupi się na tym, żeby wykorzystać doświadczenie jakie nabył ścigając się na torze Stadionu Olimpijskiego. - Uważam, że najgłupsze co można zrobić to komuś coś udowadniać. Można by to porównać do jakiejś młodzieńczej popisówki, która kończy się najczęściej jakimś niepowodzeniem. Przyjadę na swój były tor i będę starał się wykorzystać doświadczenie które tam zdobyłem, a które pomoże mi i mojej nowej drużynie – zakończył Jakub Jamróg.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

2

4

+34

2. KS Apator Toruń 2 2 +16
3. ebut.pl Stal Gorzów 2 2 -8
4.  Betard Sparta Wrocław 2 2 +6
5 Novyhotel Falubaz Zielona Góra 2 2 0
6. Fogo Unia Leszno 2 2 -24
7.  Tauron Włókniarz Częstochowa 1 0 -4
8.  ZOOleszcz GKM Grudziądz 2 0 -24
 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno  2 4 +10
2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 2 2 +7
3. Texom Stal Rzeszów 1 2 +18
4. INNPRO ROW Rybnik 1 2 +6
5. Arged Malesa Ostrów 2 2 +12
6. #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  1 0 -6
7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź 1 0 -16
8. Energa Wybrzeże Gdańsk 1

0

-29
Krajowa Liga Żużlowa
1   Polonia Piła 1 2 +18
2.   Trans MF Landshut Devils 1 2 +6
3. Optibet Lokomotiv Daugavpils 1 2 +6
4.  Ultrapur Start Gniezno 1 2 -4
5. Unia Tarnów 1 0 -8
6. OK Bedmet Kolejarz Opole  1 0 -18





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu