POLSKA
10+2 w czterech startach zdobył Janusz Kołodziej w spotkaniu forBET Włókniarza z FOGO Unią. Wychowanek tarnowskich "jaskółek" był przykładem jak solidnie zapunktować jeżdząc dzień po dniu. Kołodziej zanotował dobry występ mimo kłopotów zdrowotnych, z którymi nadal się boryka.
- Nie jest łatwo i trochę długo to trwa. Dość mocno się zainfekowałem, a zaczęło się już podczas moich przygotowań do sezonu. Jeszcze czuje po sobie, że nie jest to ta moc. Punkty nie odzwierciedlają tego wszystkiego. Jazda, punkty i jeszcze samopoczucie. Jest trochę męczarnia ale nie ma co się dołować i przejmować. Mam teraz parę dni wolnego i będę wykorzystywać ten czas, żeby się podleczyć, oczywiście nie zaniedbując treningów. - powiedział Janusz Kołodziej.
Bardzo rzadko zdarzają się takie rezultaty, kiedy to gospodarz przegrywa u siebie 31:59. W drużynie gości praktycznie zabrakło słabych punktów. FOGO Unia Leszno pewnie zwycięzyła i podkreśliła, że drużyna mocno idzie po swoje. - Jesteśmy tylko ludźmi i możemy w każdym momencie pogubić się i popełnić błąd. Dzisiaj jeździliśmy w całym składzie i to też może być przyczyną tego, że tak nam dobrze dzisiaj szło. Jesteśmy „bykami” i nie poddajemy się. Byliśmy nastawieni na walkę. Wszyscy mówili dzisiaj o pogodzie, że może zacząć padać i będzie trzeba jechać szybko. Może zależało nam na tym, żeby ten wynik od początku był na naszą korzyść, żeby było łatwiej wygrać te zawody.
To był ciężki dzień gospodarzy, spośród których aż trzech jechało dzień po dniu. Przypomnijmy, że w sobotę odbyło się Grand Prix w Warszawie. Leon Madsen wygrał, Fredrik Lindgren był drugi, a na dokładkę w zawodach startował także Matej Zagar. W Częstochowie obawiano się, że zawodników może dopaść tzw. „syndrom Crumpa”. - Pogoda jest bardzo ważna. Zaczęliśmy zawody, kiedy było bardzo słonecznie i ciepło. Późniejszą zmiane pogody odczuliśmy i to też mogło namieszać gospodarzom. Tylko Bartosz Smektała miał wczoraj świetny dzień i świetnie pojechał. Staraliśmy się zapomnieć o wczorajszym dniu i pojechać jak najlepiej. Mój występ w GP lepiej bym sobie wymarzył, tylko muszę się trochę w tym wszystkim podreperować. Jazda dla takiej publiczności to super uczucie. To wraca jak bumerang. Wszędzie kibice i wszędzie coś się dzieje.
Od tego sezonu zmieniono formułę treningów na dzień przed turniejem Grand Prix. Teraz zawodnicy względem czasu uzyskanego na treningu uprawnieni są do wyboru numerów startowych. Co o wprowadzonej nowince sądzi Janusz Kołodziej? - W pierwszym turnieju widać było, że handicap mają ci, którzy jadą po równaniu toru. Wtedy nawierzchnie mają wszędzie i wystarczy, że pojadą krótką linią i mają najlepszy czas. Ja z perspektywy zawodnika czułem się na jak na Formule 1 i to dodawało takiego kolejnego smaczku i fajnych emocji. Mega mi się to podobało.
Reprezentant FOGO Unii Leszno powróćił w tym sezonie do Grand Prix. W stawce, w której jeździ światowa czołówka, Polak musi mierzyć się z róznymi torami i warunkami, np. krótszymi i technicznymi torami, na których nie radzi sobie on najlepiej. - Jeździłem w Anglii, ale na tych torach krótkich czuję się inaczej. Staram się ale coś nie wychodzi. Jako młodzieżowiec dużo jeździłem po takich lotniskach, jak Rzeszów, Tarnów czy Lublin. Chyba za bardzo weszło mi to w krew, bo mam taki dziwny styl jazdy. Muszę wjechać na dwa koła. Nie potrafię czasami wejść i wyłamać się szybko. Jeśli z tym będę mógł coś zrobić to być może mi się uda. Narazie coś jeszcze muszę z tym zrobić. Jak trafiłem do Anglii i jeździłem na standardowych przełożeniach, to nic mi nie przeszkadzało. Te przełożenia, które Anglicy zakładali nie robiły na mnie wrażenia. Za pierwszym razem jak je usłyszałem, to myślałem, że ktoś zwariował. Jeździsz na takiej „patelni”, motocykl inaczej się w tych innych łukach zachowuje. Po jakimś czasie jeździłem z innymi ustawieniami, które w Polsce świetnie mi pasowały, a tam w ogóle. Zamiast nauczyć się jazdy, ja się jej wtedy oduczałem. Coś źle robiłem i do dzisiaj chyba czegoś nie rozumiem.
Jakie cele na ten sezon Grand Prix wyznaczył sobie Kołodziej? - Mechanicy mi mówią, żebyśmy się zmiescili w ósemce. Ja po sezonie chce być zadowolony ze swojej dyspozycji. To będzie wykładnia dla mnie po tym roku, czy nadaję się do tego cyklu, czy nie. Staram się coś zmieniać w głowie i układać. Przed tym rokiem wydawało mi się, że wszystko gra ale czasami widzę takie momenty, że coś mnie dopada i trochę się męczę. Zawodnik który jeździ cały czas w cyklu nabierając doświadczenia będąc przy tym wszystkim, to na pewno dużo wyciąga wniosków. Ma większe możliwości, żeby lepiej pojechać. To jest uzależnione trochę od tych torów. Mi bardziej sprzyjają dłuższe tory. W tym sezonie również dobrze z tym trafiłem, że po Grand Prix nie mamy zawodów w domu, a praktycznie tylko kilka wyjazdowych. Kalendarz dla mnie jest chyba idealny. - zakończył Janusz Kołodziej.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów