SGP-SON-U21
O co będę walczył w tym sezonie GP? Nie zastanawiałem się nad tym. I nie mam zamiaru. Nie zaprzątam sobie głowy rywalami - mówi Jarosław Hampel w rozmowie z Przeglądem Sportowy przed inauguracją Grand Prix w nowozelandzkim Auckland.
Tydzień przed wylotem do Auckland wciąż szukał pan jeszcze dobrego silnika na ten tor. Udało się znaleźć?
- Nie do końca. Pojechałem do słoweńskiego Krška, lecz jednego dnia wyjechałem na tor, a drugiego wróciłem do domu. Zaczął padać deszcz, a prognozy na następne dni nie były łaskawe. Wielka szkoda, bo na miejscu byli Grigorij Łaguta i Sebastian Ułamek. Byliśmy umówieni na ściganie w trójkę. To byłoby dobre doświadczenie, bo Sebastian błyskawicznie rusza ze startu, a Grisza znakomicie walczy na dystansie. A wracając do silnika i turnieju w Auckland: pozostaje mi wierzyć w sprzęt, który wcześniej zapakowałem do specjalnej skrzyni i wysłałem do Nowej Zelandii. Mam tam jeden silnik z ubiegłego roku, drugi o podobnej charakterystyce, tyle że przygotowany niedawno i trzeci - całkiem nowy.
Czuje się pan przygotowany do rozpoczęcia walki w GP?
- I tak, i nie. Z jednej strony czuję się bardzo komfortowo na motocyklu. Z drugiej wiem, że po torze nie jeździłem zbyt wiele. Odbyłem tylko trzy treningi. Pocieszam się, że w Auckland odbędą się jeszcze dwa następne, co pozwoli mi doszlifować sprzęt i formę. Wszyscy mają jednak podobny problem, więc startujemy z tego samego poziomu.
Pan jednak z trochę niższego pułapu. Przecież połowę sezonu 2012 stracił pan z powodu kontuzji.
- Ale zrobiłem wiele, by ten problem zatuszować. Wróciłem na końcówkę poprzednich rozgrywek i trochę rozruszałem kości, a zimą intensywnie pracowałem. Na torze żużlowym nie jeździłem zbyt wiele, ale szalałem na motocrossie. Trzy tygodnie spędziłem w Hiszpanii, gdzie jeździłem też na rowerze i biegałem. To były olbrzymie obciążenia dla organizmu, bo warunki na trasach crossowych są bardziej wymagające.
Gorzej, że wszystkie zawody Grand Prix odbywają się na twardej nawierzchni. Powinniśmy się o pana martwić?
- Bez przesady, wciąż potrafię śmigać po "betonie". Nad rozwiązaniem tego problemu wiele pracowałem z moim tunerem Janem Anderssonem. Silników na twarde tory mieliśmy szukać już w ubiegłym roku, ale wówczas doznałem kontuzji. Obecnie pracujemy nad przygotowaniem takiej jednostki napędowej, dzięki której motocykl dosłownie przyklei się do twardego toru. Mam nadzieję, że niebawem taki silnik dostanę.
O co pan będzie walczył w tym roku w Grand Prix?
- Szczerze? Nie zastanawiałem się nad tym i nie mam zamiaru tego robić. Chcę wystartować z czystym umysłem. Nie zaprzątam sobie głowy rywalami. Jeśli padnie pytanie o to, kto będzie mocny, a kto słaby, nie dam żadnej odpowiedzi. Mamy trochę zmian technologicznych, silniki z tytanem trochę inaczej pracują, więc po co mówić o medalach. Dwa lata temu podobna rewolucja przewróciła klasyfikację do góry nogami. Teraz może być podobnie. Koncentruję się tym, by samemu przygotować się jak najlepiej.
Dalsza część rozmowy Dariusza Ostafińskiego z Jarosławem Hampelem dostępna jest TUTAJ.
Hampel chce wystartować w Grand Prix z czystym umysłem i nie zaprząta głowy rywalami
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów