SGP-SON-U21
Choć Jarosław Hampel nie szczędzi w tym roku środków na zakup nowych silników, efektu w Grand Prix nie widać. Hampel jeszcze przed rozpoczęciem sezonu deklarował, że jego budżet na sprzętowe wydatki wyniesie milion złotych. Już na dzień dobry wyłożył blisko 200 tys. zł na zakup kilku nowych jednostek napędowych.
Ostatnio dokupił kolejne silniki. Jednak wyniku jak nie było, tak nie
ma, a Jarek osuwa się w generalnej klasyfikacji Grand Prix. Po ostatnim
turnieju spadł na 11. miejsce, a jego strata do lidera wynosi 15
punktów. - Właśnie jestem w Szwecji i czeka mnie poważna rozmowa z moim
tunerem Janem Anderssonem – mówi Przeglądowi Sportowemu Hampel.
–
Największym problemem jest, to że nie potrafię zabrać się ze startu,
jeśli pola są twarde. W takiej sytuacji moment wyjścia spod taśmy mam
gorszy od rywali i niewiele mogę zrobić. Kolejna sprawa jest taka, że
generalnie po zimowej sprzętowej rewolucji (Andersson do swoich silników
dołożył więcej tytanu niż w ubiegłym roku, a poza tym zastosował też
inne nowe rozwiązania – przyp. red.) gubię się z regulacją. Wszystko
robię na chybił, trafił. Szukam po omacku i bardzo często jest tak, że
nie potrafię znaleźć satysfakcjonujących mnie rozwiązań. Generalnie
dobrze czuję sprzęt, wiem czego mi potrzeba, ale ciągle nie wiem, w
którą stronę mam iść. A z kasą na inwestycje, to jest tak, że można
wydać nie wiadomo ile, a i tak można jeździć z tyłu. Po prostu nawet nie
wiadomo jak wielka suma wydanych pieniędzy nie daje gwarancji wyniku –
przyznaje wicemistrz świata.
Jeśli pola startowe są twarde, to Hampel tylko przez kilka pierwszych metrów po wyjściu spod taśmy dotrzymuje kroku rywalom, ale tuż przed wejściem w łuk już ogląda ich plecy. Na wirażu jadąc z tyłu niewiele może zrobić, bo wszystkie szybkie ścieżki są już zajęte. - Z powodu twardych pól Pragę musiałem spisać na straty, ale mam nadzieję, że w sobotę w Malilli wszystko będzie wyglądało inaczej. Generalnie nie ma sensu utyskiwać, bo choć moja strata do czołówki delikatnie się powiększyła, to ciągle ta moja sytuacja jest w miarę niezła i moje cele na ten rok się nie zmieniły. Trzeba zakasać rękawy i walczyć, a nie marudzić – komentuje Hampel.
Jarosław Hampel ma nadzieję, że w Malilli w końcu wszystko odpowiednio zagra
Jeśli chodzi o silniki Anderssona, to już od pewnego czasu jest tak, że wszyscy jego zawodnicy mają kłopot z szybkim ruszeniem ze startu, kiedy pola są ubite. Sytuacja się zmienia, kiedy jest lekka przyczepność. Jarek nie ma żadnych problemów ze startem na domowym torze w Zielonej Górze, ale tam wszystko przygotowane jest tak jak lubi. Gorzej jest, kiedy trafia na niekorzystną nawierzchnię. Wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem dla Hampela byłoby podjęcie współpracy z jeszcze jednym tunerem. Musiałby jednak postawić na kogoś, kto buduje silniki o charakterystyce odmiennej niż te Anderssona.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów